Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/6/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/6/2005
TEST
Nissan Pathfinder 2,5D
Μηχανή αναζήτησης
Εμφανισιακά το Pathfinder χαρακτηρίζεται επιβλητικό και εκφράζει έναν δυναμικό χαρακτήρα.
Το Pathfinder είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο αναζήτησης διαδρομών κατά προτίμηση σκληροτράχηλων. Φιλικό στη χρήση, με άπλετους χώρους και ευχάριστο οδηγικά, το νέο SUV της Nissan δηλώνει έτοιμο να ικανοποιήσει τις ασυνήθιστες ορέξεις σας.
Η ανάρτηση παρέχει πολύ καλά επίπεδα άνεσης διατηρώντας σταθερό το αμάξωμα σε αυξημένες ταχύτητες.
Η αμερικανική αγορά γνωρίζει τον… Ιχνηλάτη (ακριβής μετάφραση του Pathfinder) από το 1986, αφού μόνο εκεί ήταν διαθέσιμες η πρώτη και η δεύτερη γενιά του. Στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2003 η Nissan παρουσίασε την τρίτη γενιά του αυτοκινήτου ως πρωτότυπο τότε, με την ονομασία Dunehawk, το οποίο βέβαια αφορά και την ευρωπαϊκή αγορά.
Τι είναι το Pathfinder
Η Nissan διαθέτει στην γκάμα της συνολικά άλλα 5 αυτοκίνητα με εκτός δρόμου δυνατότητες (X-Trail, Murano, Terrano, Patrol, Pick-Up), ωστόσο θα ήταν άδικο να πούμε ότι το Pathfinder είναι άλλο ένα αυτοκίνητο με εκτός δρόμου χαρακτήρα της εταιρείας. Και αυτό γιατί κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει, για παράδειγμα, τον πολύ καλό χαρακτήρα σε εκτός δρόμου διαδρομές του Terrano ή αντίστοιχα την εξαιρετική οδική συμπεριφορά του crossover Murano στην άσφαλτο, ωστόσο το Pathfinder κάνει την υπέρβαση συνδυάζοντας αυτά τα δύο στοιχεία με επιτυχία. Αυτό επιτεύχθηκε από τη μία μέσω του πλαισίου τύπου σκάλας του Pathfinder (κύριο χαρακτηριστικό για αυτοκίνητα με έμφαση σε εκτός δρόμου δυνατότητες), αλλά από την άλλη και μέσω της εφαρμογής ανεξάρτητης ανάρτησης με διπλά ψαλίδια στους δύο άξονες (χαρακτηριστικό για πολύ καλή οδική συμπεριφορά). Το αποτέλεσμα είναι η ονομασία SUV να βρίσκει την ακριβή της μετάφραση.
Εμφάνιση
Εμφανισιακά το Pathfinder χαρακτηρίζεται επιβλητικό και εκφράζει έναν δυναμικό χαρακτήρα, κάτι που προκύπτει πρωτίστως από τις αυξημένες διαστάσεις του αμαξώματος μήκους 4.740 χλστ. αλλά και από τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Εκείνα εστιάζονται κυρίως στο εμπρόσθιο μέρος του αμαξώματος με την ευμεγέθη κυψελοειδή μάσκα -η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στο νέο αναμενόμενο pick-up Navara και θα αποτελεί στο μέλλον τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Nissan για τέτοιου είδους αυτοκίνητα- αλλά και τα ακανόνιστου σχήματος φωτιστικά σώματα. Στα πλαϊνά του αμαξώματος τη δυναμική του τονίζουν οι μικρές γυάλινες επιφάνειες και τα έντονα τόξα των τροχών ενώ τέλος στο πίσω μέρος, το οποίο είναι και το πιο λιτό σχεδιαστικά, ξεχωρίζουν η μεγάλη πέμπτη πόρτα και ο ευμεγέθης προφυλακτήρας.
Εσωτερικό
Η εικόνα στο εσωτερικό παραπέμπει αισθητικά σε όλα τα μετά το 350Ζ αυτοκίνητα που παρουσίασε η εταιρεία με κύριο χαρακτηριστικό το τιμόνι με τις τρεις ακτίνες και τον πίνακα οργάνων. Η ποιότητα βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα εφαρμόζοντας -επιτέλους- μαλακά υλικά στο ταμπλό ενώ ο διάκοσμος είναι ευχάριστος. Οι χώροι είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Pathfinder, αφού διαθέτει 7 θέσεις στο εσωτερικό του με χώρο αποσκευών -ακόμα και σε αυτή την περίπτωση- ικανοποιητικό. Το Pathfinder διατίθεται προς το παρόν με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,5 λίτρων της Nissan με τιμές που ξεκινούν από τα 37.050 ευρώ (η έκδοση της δοκιμής SΕ κοστίζει 43.980 ευρώ) ενώ το Σεπτέμβριο θα εισαχθεί και η βενζινοκίνητη έκδοση με κινητήρα 4,0 λίτρων, που εύλογα έχει μεγαλύτερη σημασία για την ελληνική αγορά. Όπως και να 'χει το Pathfinder και στις δυο εκδόσεις κινητήρων αποτελεί τον ορισμό των SUV και θα ικανοποιήσει αυτούς που ξέρουν τι πρέπει να περιμένουν από ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

Μας άρεσε
Η πολύ καλή οδική συμπεριφορά σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομέςΗ αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης
Δε μας άρεσε
Το περιορισμένο φάσμα λειτουργίας του κινητήραΟι στρεβλώσεις του αμαξώματος που παρατηρούνται σε έντονες ανωμαλίες
 
 Nissan Pathfinder 2,5D
Κινητήρας
Οδική συμπεριφορά
Εσωτερικό - Χώροι