Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/11/2005
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/11/2005
Scoop old
Nέο Ford Mondeo
Monde(ll)o
Μέσα στο 2007 αναμένεται ο αντικαταστάτης του Mondeo.
Εξωτερικεύει τα δυναμικά του συστατικά το επόμενο Mondeo, με σχεδίαση που σε κάνει να θες να το οδηγήσεις.
Κορυφαίες επιδόσεις, με πολιτισμένη χροιά και χαρακτήρα υπόσχονται τα 5κύλινδρα της Volvo στις μεγάλες εκδόσεις του Mondeo.
INTRO
Μέσα στο 2007 αναμένεται ο αντικαταστάτης του Mondeo. Η νέα σχεδιαστική "γλώσσα" της Ford, με όνομα kinetic (=κίνηση), όπως εμφανίστηκε πρώτη φορά στο πρωτότυπο Iosis που είδαμε και στην έκθεση της Αθήνας, φέρνει εντελώς νέο σχήμα στο μεσαίο Ford. Όπως εξηγεί ο διευθυντής σχεδίασης της Ford Ευρώπης, Μάρτιν Σμιθ, η ιδέα πίσω από το σχέδιο είναι να αντανακλώνται άμεσα στο αυτοκίνητο τα έντονα δυναμικά του χαρακτηριστικά, για τα οποία το Mondeo αναδείχτηκε με την υπάρχουσα γενιά. Και συνεχίζει: "…η σχεδίαση προσδίδει ισχύ, επιβεβαίωση και σιγουριά που κάνει το αυτοκίνητο να σε καλεί να το οδηγήσεις".
Συγγενείς….
Όπως η VW έφτιαξε το Passat στο διευρυμένο πάτωμα του Golf, έτσι και η Ford εξελίσσει το νέο Mondeo με βάση το αντίστοιχο του Focus (αλλά και των Volvo S40/V50 και Mazda 3). Σε συνεργασία με την "αδελφή" Volvo, η αρχική πλατφόρμα C1 έχει μεγαλώσει σε μεταξόνιο και μετατρόχια. Με κωδικό P24 ή C1-Plus θα αποτελέσει βάση για τα επερχόμενα S60/80, αλλά και Land Rover Freelander και πιθανώς τη νέα Jaguar X-Type.
…και τέκνα!
Κάτω από την ομπρέλα του project του Mondeo με τον κωδικό CD340 είδαμε ήδη το νέο Galaxy στη Φρανκφούρτη, ενώ αναμένεται και ένα SUV, αντικαταστάτης του Maverick. Όλα αυτά (με το Mondeo) θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο στο Γκενκ του Βελγίου. Πάντως, παρά τη σχέση με τη Mazda, το μελλοντικό Mazda 6 δεν θα μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα, αφού πιθανότατα θα είναι η αρχή εξέλιξης της μεθεπόμενης γενιάς μοντέλων.
Volv-eo…
Με τα κοινά γονίδια μεταξύ Ford και Volvo, το Mondeo θα φιλοξενεί κάτω από το καπό του και τα 5κύλινδρα σουηδικά σύνολα. Έναντι των πιθανότερων στάνταρ 4κύλινδρων των 1,8, 2,0 και 2,3 λίτρων (με 115, 130 και 150 ίππους), τα 5κύλινδρα σύνολα με τούρμπο προσφέρουν αποδόσεις μεταξύ 180 και 240 ίππων από 2,0, 2,3 και 2,5 λίτρα. Σε συνδυασμό με την άφθονη ροπή και την πολιτισμένη λειτουργία τους, θα αναβαθμίσουν σημαντικά το Mondeo.
Με "αλλαγμένα πετρέλαια"Πλήρης γκάμα diesel κινητήρων (που μέχρι την παρουσίαση ελπίζουμε να απελευθερωθούν και σε Αθήνα/Θεσσαλονίκη) θα έρθει στο Mondeo, από 1,6 λίτρα (105 ίππους) για τα… "εταιρικά" ως και 3,0 λίτρα V6 με 207 ίππους, ένα από τα καλύτερα ντίζελ μοτέρ της αγοράς. Πάντως, και με τις "σπόντες" που ακούστηκαν από την πλευρά της Ford για την επερχόμενη συνεργασία με τη Fiat, ίσως να δούμε και τα θαυμάσια σύνολα των 1,9 λίτρων πετρελαίου των Ιταλών να κινούν το Mondeo.

Με βάση το Iosis:
Στυλιστική αναφορά και όχι προπομπός είναι το Iosis, που όμως καθορίζει τις τάσεις που ακολουθεί το Mondeo.
Οι αντικριστοί τραπεζοειδείς αεραγωγοί εμπρός, της μάσκας και του προφυλακτήρα, έρχονται απευθείας από το Iosis. Τα φωτιστικά σώματα μπορεί να μην είναι LED αλλά αλογόνου ή ξένου, διατηρούν όμως το σχήμα των αντίστοιχων του Iosis: στενά που "απλώνουν" όμως προς το καπό. Το τελευταίο διατηρεί τα έντονα νεύρα που το ανασηκώνουν και το ξεχωρίζουν από τα φτερά, ενώ ορίζουν και τους αρμούς του. Το ρύγχος είναι φυσικά πιο ψηλό από το πρωτότυπο, ακολουθώντας τα πρότυπα ασφαλείας πεζών, χωρίς όμως να εξέχει, αφού το ύψος πάνω από τους θόλους καλύπτεται από τα δύο επίπεδα (καπό - φτερά). Από κει και ύστερα ακολουθεί πιο "ρευστούς" τόνους, με το πολύ κεκλιμένο παρμπρίζ προς την απαλή κατάληξη της οροφής πίσω η οποία θυμίζει κουπέ. Στο δέσιμό της οι ώμοι του κάτω από τα παράθυρα έχουν φουσκώσει για να δώσουν στιβαρότητα στο πίσω μέρος.