Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  28/11/2006
TEST
Seat Altea 1,4 85 PS
Για πιο… ήρεμους οικογενειάρχες!
Διαβάστηκε από 3992 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:28/11/2006
Στο δρόμο, το Seat Altea προσφέρει μια αρκετά σπορτίφ οδηγική αίσθηση.
Μετά το Leon και το Ibiza, και το Seat Altea εφοδιάζεται με το 1.400άρη κινητήρα των 85ίππων της εταιρείας, ορίζοντας τη βασική έκδοση του ισπανικού μοντέλου.
Η έκδοση των 1.400 κ.εκ. του Seat Altea καθιστά ακόμα πιο προσιτό το ισπανικό πολυχρηστικό, αφού τα 15.700 ευρώ, που κοστίζει η βασική έκδοση Reference (14.900 ευρώ με την έκπτωση), αποτελούν μια από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία. Βέβαια, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, ειδικά σε υψηλότερες ταχύτητες, όσον αφορά στις επιδόσεις του Altea 1,4, όχι όμως σε τομείς όπως η ασφαλής οδική συμπεριφορά και η πρακτικότητα του εσωτερικού. Στον τομέα της ευρυχωρίας, έως και 3 ενήλικες επιβάτες μπορούν να χωρέσουν στο πίσω κάθισμα, με μικρούς περιορισμούς κυρίως στο εσωτερικό πλάτος. Από την άλλη, υπάρχει αρκετός χώρος για τα κεφάλια τους, καθώς και για τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών, τέλος, έχει μέτρια χωρητικότητα (370 λτ.), διαθέτει όμως αρκετές πρακτικές λύσεις, όπως το μικρό πάνελ θηκών κάτω από την εταζέρα.
Με σπορ γονίδια
Στο δρόμο, το Seat Altea προσφέρει μια αρκετά σπορτίφ οδηγική αίσθηση, όντας ένα από τα πιο καλοστημένα οχήματα της κατηγορίας, την οποία πάντως δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί ο οδηγός του 1,4, λόγω της μικρής απόδοσης του κινητήρα. Από πλευράς άνεσης, κυρίως λόγω της πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης, ίσως κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες να μεταφερθούν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, χωρίς πάντως το φαινόμενο αυτό να είναι τόσο έντονο, ώστε να ενοχλεί.
Κινητήρας
Ο 1.400άρης 16βάλβιδος κινητήρας των 85 ίππων, που πρωτογνωρίσαμε το καλοκαίρι στο ανανεωμένο Seat Ibiza, εφοδιάζει τη μικρότερη έκδοση του Altea. Το εν λόγω μηχανικό σύνολο καταφέρνει να κινεί με αξιοπρέπεια το ισπανικό πολυχρηστικό, βοηθούμενο κατά κύριο λόγο από τις 3 πρώτες κοντές σχέσεις του 5αριού μηχανικού κιβωτίου. Κατά συνέπεια, εμφανίζει αρκετά καλή λειτουργία σε χαμηλές ταχύτητες (η μέγιστη τιμή της ροπής εμφανίζεται μόλις στις 3.600 σ.α.λ.), εξασθενώντας -όπως είναι φυσικό- πιο ψηλά (169 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα ανακοινώνει η Seat). Ο θόρυβος, τέλος, που φτάνει στα αυτιά των επιβατών, είναι υψηλός, ειδικά μετά το μεσαίο φάσμα των στροφών, με την κατανάλωση πάντως να κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα.
Παρά τη μίνιμαλ σχεδιαστική προσέγγιση, το εσωτερικό του Altea αποπνέει μια σπορ διάθεση, ειδικά λόγω του κόκκινου φωτισμού των οργάνων, αλλά και του τριάκτινου τιμονιού.