Θέματα αγοράς Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  6/3/2007
Θέματα αγοράς mtx
Τι θα δούμε στη Γενεύη
Εμπρός, με βήμα ταχύ…
Διαβάστηκε από 2229 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:6/3/2007
Tο μελλοντικό sport-coupe SUV της ιαπωνικής εταιρείας συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων.
Ο ερχομός της άνοιξης συνεπάγεται ένα και μόνο γεγονός για τους απανταχού φίλους του αυτοκινήτου: το Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης ανοίγει τις πύλες του. Ας δούμε τι θα δούμε φέτος σε αυτό το -πάντα σημαντικό- εαρινό ραντεβού της αυτοκινητοβιομηχανίας…
Μόλις δύο από τις λεγόμενες "μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτου" παγκοσμίως μπορούν να υπερηφανεύονται, ότι δίνουν κάθε χρόνο ένα σταθερό ραντεβού με τα εκατομμύρια των φίλων τους. Η μία είναι το Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, το οποίο φέτος ανοίγει για 77η φορά τις πύλες του, για να ρίξει ο κόσμος ματιές στο "τώρα" και στο "αύριο" του αυτοκινήτου (εντάξει, αφού επιμένετε, η άλλη μεγάλη έκθεση που γίνεται επίσης κάθε χρόνο, είναι το NAIAS στο Ντιτρόιτ).
Δυναμικές παρουσίες
Οι διοργανωτές της φετινής "Γενεύης" αναφέρουν, ότι είναι σημαντικά αυξημένη η ζήτηση για εκθεσιακό χώρο στις εγκαταστάσεις της Geneva Palexpo και ότι όλοι οι μεγάλοι και οι λιγότερο μεγάλοι, οι γνωστοί και οι λιγότεροι γνωστοί κατασκευαστές θα δώσουν το "παρών" στο φετινό Σαλόνι. Για την ακρίβεια, οι εκθέτες φτάνουν τους 244 σε αριθμό και αναμένεται να καλύψουν κάθε εκατοστό από τα 76.617 τ.μ., που βρίσκονται στη διάθεσή τους για τη δημιουργία περιπτέρων, stands κ.λ.π. Όπως έχουμε δει όλα τα τελευταία χρόνια, ο ειδικός χαρακτήρας της έκθεσης, μια έκθεσης η οποία παλαιότερα ειδικευόταν σε πρεμιέρες πρωτότυπων και φουτουριστικών οχημάτων, έχει εξαφανιστεί πλήρως. Πλέον, το εμπορικό ενδιαφέρον της "Γενεύης" είναι τεράστιο και η εκδήλωση του 2007 δε θα αποτελέσει προφανώς (με βάση την παρουσίαση που ακολουθεί) εξαίρεση. Για περισσότερα από 30 μοντέλα γνωρίζουμε ήδη λοιπόν, ότι θα δώσουν το "παρών" στην έκθεση της Γενεύης, ενώ όπως πάντα, θα υπάρχουν και εκπλήξεις για μοντέλα παραγωγής και ακόμη περισσότερο για πρωτότυπα. Από πλευράς θέματος, κρίνοντας και από τη φετινή αφίσα της εκδήλωσης, η έκθεση θέλει να περάσει αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον τόσο της βιομηχανίας, όσο και του περιβάλλοντος.
Audi A5
Είτε ως "big-TT" παλαιότερα, είτε με τη μορφή του πρωτότυπου Nuvolari, το 2003 η Audi είχε δείξει ότι αναζητούσε εδώ και καιρό ένα μεγάλο δίθυρο και σπορ μοντέλο. Στη φετινή "Γενεύη" θα κάνει την εμφάνισή του λοιπόν το Α5, τερματίζοντας αυτήν την αναζήτηση. Το όχημα ανήκει επί της ουσίας στη μεσαία-μεγάλη κατηγορία, με μήκος στα 4,63 μέτρα και με έναν αρκετά μεγάλο -για το χαρακτήρα του οχήματος- χώρο αποσκευών, ωφέλιμου όγκου 455 λίτρων. Το A5 θα διαθέτει δύο κινητήρες βενζίνης, με βασική επιλογή το νέο 1.800άρη TFSI των 170 ίππων και κορυφαία λύση ένα V6 στα 3,2 λίτρα, με 265 ίππους. Διαθέσιμο ως δικίνητο ή quattro, τα μοτέρ του Α5 θα συνδυάζονται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ το μεγάλο μοτέρ θα μπορεί να επιλεχθεί και με multitronic οκτώ σχέσεων.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το "αντίπαλον δέος" της BMW Σειράς 3 Coupe και της Mercedes SLK.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι η εμφάνιση. Λιτή και ξεκάθαρη, θυμίζει τη φιλοσοφία του πρώτου ΤΤ.
Παρών και το S5
Με ξεκάθαρο σπορ χαρακτήρα και αρκετές λεπτομέρειες που θα το διαχωρίζουν κάπως από το Α5, το S5 θα είναι επίσης παρών στη Γενεύη. Εφοδιάζεται με V8 κινητήρα FSI, απόδοσης 354 ίππων, ενώ στάνταρ θα είναι η τετρακίνηση και οι πολύ υψηλές επιδόσεις (5,1 δλ. το 0-100 και άλλα τέτοια…).
BMW Σειρά 1 3d
Η από καιρό αναμενόμενη τρίθυρη έκδοση της Σειράς 1 θα κάνει τελικά πρεμιέρα στην επικείμενη έκθεση της Γενεύης. Η μικρομεσαία BMW αποκτά, λοιπόν, μια έκδοση με πιο σπορ εμφάνιση, χωρίς πάντως να πρόκειται για τη γνήσια κουπέ εκδοχή, η οποία από ό,τι μαθαίνουμε εξελίσσεται και θα λανσαριστεί κάποια στιγμή στο εγγύς μέλλον. Όμορφη και σε κάθε περίπτωση πιο δυναμική από την αντίστοιχη πεντάθυρη, η τρίθυρη Σειρά 1 έχει να επιδείξει και κάποιες μικροαλλαγές στο αμαξωμά της (αντίστοιχα "φρεσκαρισμένη" είναι και η πεντάθυρη εκδοχή). Στο εσωτερικό της τρίθυρης εκδοχής, ο θάλαμος των επιβατών είναι τετραθέσιος (με δύο καθίσματα πίσω και προαιρετικά με τρία). Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, η έκδοση των 1,6 λίτρων και 116 ίππων θα διατίθεται μόνο στο πεντάθυρο μοντέλο, ενώ κοινές και ενισχυμένες θα είναι οι υπόλοιπες επιλογές στα 2,0 λίτρα (118i και 120i, με 143 και 170 ίππους αντίστοιχα). Στην κορυφή τοποθετείται η 130i, με τρίλιτρο μοτέρ και 265 ίππους.
Περί τίνος πρόκειται…
Πρόκειται για αφαίρεση δύο θυρών από το πεντάθυρο αμάξωμα της Σειράς 1 μαζί με ενίσχυση των κινητήρων.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι η αύξηση της απόδοσης των κινητήρων στις εκδόσεις πάνω από τα 1,6 λίτρα.
Ανανεωμένη BMW Σειρά 5
Παρά τις όποιες ενστάσεις για τη σχεδιαστική της επιλογή είχε δεχθεί η BMW, όταν προ πενταετίας είχε λανσάρει την τωρινή Σειρά 5, δείχνει απόλυτη πίστη στο αρχικό σχέδιο. Γι αυτό και στο πλαίσιο της ανανέωσης του μεγάλου της μοντέλου, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στη Γενεύη, δεν πείραξε καθόλου την αισθητική της "5άρας", παρά μόνο έκανε ένα μικρό ραφινάρισμα σε φώτα, μάσκα και προφυλακτήρα. Από τεχνική σκοπιά, υπάρχουν αξιοσημείωτες αλλαγές στις εκδόσεις 523i και 530i, οι οποίες έχουν χωρητικότητα 2,5 και 3,0 λίτρων, αποδίδοντας πλέον 190 και 272 ίππους η καθεμιά (αύξηση 13 και 14 ίππων αντίστοιχα). Οι υπόλοιπες εκδόσεις (525i και 540i) συνεχίζουν κανονικά με 218 και 306 ίππους αντίστοιχα, ενώ από πάνω τους θα μπει και μια νέα έκδοση, η 550i, με 367 ίππους.
… και Μ5 Touring
Στο φετινό Σαλόνι της Γενεύης, η BMW προτείνει στους πολύ "ανήσυχους" οικογενειάρχες (στα όρια της αϋπνίας κ.λ.π.) την Μ5 σε έκδοση Touring (στέισον βάγκον). Με το γνωστό V10 των 507 ίππων κάτω από το εμπρός καπό και ένα χώρο αποσκευών έως 1.650 λίτρων στο πίσω μέρος, ο συνδυασμός επιδόσεων (0-100 σε 4,8 δλ.) και χρηστικότητας είναι μοναδικός.
Chevrolet HHR
Το HHR είναι ένα μοντέλο της ευρύτερης κατηγορίας των crossover, το οποίο συνδυάζει ευρυχωρία, ρετρό αμερικανικό ύφος, αλλά και "streetάδικη" νεανική αύρα. Σύμφωνα με την εταιρεία, το σχήμα του πεντάθυρου αμαξώματος παραπέμπει ευθέως στο Chevrolet Suburban του 1949. Το αυτοκίνητο διατίθεται εδώ και αρκετό καιρό στις Η.Π.Α. και η επιλογή του για την έκθεση της Γενεύης έγινε ακριβώς επειδή υπάρχει η σκέψη για εισαγωγή του και στην Ευρώπη. Για την κίνηση του ιδιόμορφου αμερικάνικου οχήματος φροντίζει ένας κινητήρας 2,2 λίτρων με 149 ίππους και εναλλακτικά ένας στα 2,4 λίτρα με 175 ίππους.
Περί τίνος πρόκειται…
… ίσως για τον καταλληλότερο ανταγωνιστή του Chrysler PT Cruiser.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… η ρετρό και γνήσια αμερικάνικη αισθητική του.
Daihatsu Cuore
Μεγαλύτερο κατά 5 πόντους και με νέα αισθητική θα παρουσιαστεί στη φετινή Γενεύη η νέα γενιά του Daihatsu Cuore. Πρόκειται για την πεντάθυρη εκδοχή του μοντέλου, αφού η τρίθυρη θα παρουσιαστεί αρκετά αργότερα, μέσα στο 2008. Αλλαγή υπάρχει και στο πλάτος του μοντέλου (επίσης κατά πέντε πόντους), γεγονός που επιτρέπει στην εταιρεία να μιλά για καλύτερο επίπεδο χώρων σε σχέση με το ήδη καλό του απερχόμενου μοντέλου. Σε τεχνικό επίπεδο θα σταθούμε στον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου, που θα διαθέτει το μοντέλο. Πρόκειται για μοτέρ 70 ίππων, το οποίο θα συνδυάζεται με 5άρι manual κιβώτιο ταχυτήτων. Ένα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο του νέου Cuore είναι ο εξοπλισμός του με έως και επτά αερόσακους, κάτι που είναι καινοτομία για την κλάση των μίνι. Στην αγορά το περιμένουμε περίπου στο δεύτερο μισό του έτους…
Περί τίνος πρόκειται…
Για το νέο κεφάλαιο στη μακρά ιστορία των μίνι οχημάτων της Daihatsu.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι, το μοτέρ των 70 ίππων, με μόλις 4,4 λίτρα κατανάλωσης ανά 100 χλμ.
Fioravanti
Το πρωτότυπο Thalia θα παρουσιάσει στη Γενεύη ο γνωστός σχεδιαστικός οίκος Fioravanti. H βασική καινοτομία του concept Thalia είναι η δεύτερη σειρά καθισμάτων, η οποία βρίσκεται υψηλότερα από την πρώτη, ενώ διαθέτει -κατά κάποιον τρόπο- το δικό της, το ατομικό της, εάν θέλετε, παρμπρίζ. Κατά τα λοιπά, το όχημα χρησιμοποιεί εναλλακτικές μορφές ενέργειας για να κινηθεί.
Dodge Demon
Αν και πρωτότυπο ακόμη, το ρόουντστερ Demon, το οποίο θα κάνει πρεμιέρα στη Γενεύη σε λίγες μέρες, φαίνεται ότι θα μπορούσε σχετικά γρήγορα να μπει στη γραμμή μαζικής παραγωγής. Η σχεδίαση υιοθετεί σχεδόν κλασικά μοτίβα για όχημα της Dodge, με πρωταγωνιστικό ρόλο να έχει η τυπικά μεγάλη μάσκα χωρισμένη σε… τεταρτημόρια. Από εκεί κι έπειτα, το ανοικτό μοντέλο διακρίνεται και για το πολύ εντυπωσιακό οπίσθιο άκρο του, με τα πολύ τονισμένα και καμπυλόγραμμα φτερά των τροχών του. Σε ό,τι αφορά στο "ζουμί", δηλαδή στο τεχνικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, ξέρουμε ότι είναι πισωκίνητο και διαθέτει το γνωστό μοτέρ των 2,4 λίτρων και 172 ίππων.
Περί τίνος πρόκειται…
… για ένα όχημα, που φιλοδοξεί να μειώσει την επιτυχία του Mazda MX-5.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι ότι οι 172 ίπποι του "κατευθύνονται" στον πίσω άξονα.
Ford Mondeo
Στα τέλη του 2006, η Ford είχε δείξει ως πρωτότυπο το μοντέλο που θα διαδεχτεί στην αγορά το Mondeo. Στη Γενεύη θα γίνει η πρεμιέρα του μοντέλου μαζικής παραγωγής και μάλιστα σε όλες τις εκδόσεις του από πλευράς αμαξώματος (τετράθυρη, πεντάθυρη και στέισον βάγκον). Η σχεδίαση είναι εντελώς νέα, πολύ πιο φρέσκια και πολύ πιο aggressive, σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Στο εσωτερικό, η σχετική φωτογραφία αποκαλύπτει ότι βασική πηγή έμπνευσης ήταν το πολυχρηστικό S-Max, από το οποίο λογικά θα έχει μεταφερθεί και το πολύ υψηλό επίπεδο ποιότητας και συναρμολόγησης. Από πλευράς κινητήρων, η γκάμα θα περιλαμβάνει πέντε επιλογές: δύο στα 1,6 λίτρα με 110 και 125 ίππους και τρεις ακόμη με χωρητικότητα 2,0, 2,3 και 2,5 λίτρων, με ισχύ 145, 161 και 220 ίππων αντίστοιχα.
Περί τίνος πρόκειται…
Για τον αντικαταστάτη του μεσαίου Ford, που άφησε εποχή με την οδική συμπεριφορά του.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι αναμφίβολα η σχεδίαση του αμαξώματος. Τόσο επιθετική και δυναμική, όσο δεν ήταν στο τωρινό μοντέλο, το οποίο χρειαζόταν κάτι τέτοιο.
Ford C-Max
Το C-Max, το μικρομεσαίο πολυχρηστικό της Ford, ανανεώθηκε και προβάλλει πλέον ένα ύφος ανάλογο με αυτό του μεγαλύτερου συγγενή του, του S-Max. Το εύρος των αλλαγών δεν είναι πολύ μεγάλο και αφορά στην αναδιαμόρφωση του εμπρός μέρους, σε νέα φώτα στο πίσω άκρο, σε μικροδιαφορές στην κεντρική κονσόλα και στον πίνακα οργάνων, καθώς και σε νέες επενδύσεις στα ανασχεδιασμένα καθίσματα κ.λ.π. Από πλευράς κινητήρων, ανακοινώνεται η γνωστή γκάμα από 1,6 έως και 2,0 λίτρα, με απόδοση από 100 έως και 145 ίππους. Στα έξτρα του νέου μοντέλου ανήκει πλέον και μια πανοραμική γυάλινη οροφή.
Περί τίνος πρόκειται…
Ανανεωμένη εκδοχή του μικρομεσαίου πολυχρηστικού της Ford.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… αναμένεται να είναι ξανά η οδική του συμπεριφορά, η οποία πλέον έχει και πιο επιθετική "γαρνιτούρα".
Honda
"Small Hybrid Sport Concept" ονομάζεται το πρωτότυπο, με το οποίο η Honda στη φετινή "Γενεύη" θα δείξει, ότι ο σπορ χαρακτήρας μπορεί να συνδυαστεί με οικολογικό χαρακτήρα. Το όχημα εκτιμάται ότι θα έχει "μαζεμένες" εξωτερικές διαστάσεις, ενώ θα υιοθετεί τεχνολογία κυψελών καυσίμου. Η εκτίμησή μας είναι, ότι τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνικά το εν λόγω πρωτότυπο δεν αποκλείεται να μας απασχολήσει και στο μέλλον, επηρεάζοντας οχήματα παραγωγής.
Hyundai Crossover-SUV
Για μία ακόμη φορά η Hyundai ασχολείται με τη δημοφιλή κλάση των SUV και θα παρουσιάσει μία ακόμη μελέτη του είδους. Πρόκειται για ένα "ανώνυμο" -μέχρι στιγμής- πρωτότυπο, μέσω του οποίου θα παρουσιαστούν στο ευρύ κοινό κάποιες καινοτόμες εφαρμογές από το χώρο των υλικών. Το όχημα σχεδιάστηκε από τη Hyundai και υιοθετεί υλικά πολύ προηγμένης τεχνολογίας, τα οποία παρείχε η εταιρεία-συνεργάτης GE Plastics. Σύμφωνα με την πολύ λιτή ανακοίνωση της Hyundai, το εικονιζόμενο crossover-SUV, εκτός από πολύ φιλικό χαρακτήρα προς το περιβάλλον, έχει να επιδείξει και φοβερές επιδόσεις σε ό,τι αφορά στην προστασία των πεζών σε περίπτωση ατυχήματος.
Kia Cee'd Wagon
Το δεύτερο βήμα προς την ολοκλήρωση της γκάμας του νέου Cee'd θα κάνει η Kia στη Γενεύη, λανσάροντας τη στέισον βάγκον έκδοση του νέου, μικρομεσαίου μοντέλου της (το τρίτο θα παρουσιαστεί προς τα τέλη του έτους και θα είναι η τρίθυρη εκδοχή). Με μια αύξηση του μήκους κατά 235 χλστ. σε σχέση με το ήδη αφιχθέν και στην Ελλάδα πεντάθυρο Cee'd (σχεδόν ολόκληρη αφορά στο χώρο πίσω από τον πίσω άξονα), η εταιρεία δημιούργησε έναν πολύ μεγάλο χώρο αποσκευών, ο ωφέλιμος όγκος του οποίου ξεκινά από τα 534 λίτρα. Εξωτερικά πάντως, η προσθήκη αυτή όχι απλώς δεν ενοχλεί, αλλά είναι αποδεκτή, καθώς το σύνολο δείχνει ιδιαίτερα σπορτίφ. Η παραγωγή φυσικά και θα γίνεται στη νέα μονάδα στη Ζίλινα της Σλοβακίας, ενώ οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν κάποια στιγμή κοντά στο καλοκαίρι.
Περί τίνος πρόκειται…
… Για την πιο οικογενειακή εκδοχή του νέου ταλέντου της Kia, του Cee'd.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… είναι λογικά ο χώρος αποσκευών των 534 λίτρων και το σπορτίφ ύφος του αμαξώματος.
Kia EX Cee'd Cabrio Concept
Τις φήμες που υπήρχαν μέχρι πρόσφατα και ανέφεραν, πως σύντομα η οικογένεια του νέου Cee'd θα εμπλουτιστεί και με μια κάμπριο έκδοση, έρχεται να επιβεβαιώσει η Kia στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Το EX Cee'd, το μελλοντικό κάμπριο μοντέλο της εταιρείας, μπορεί να βρίσκεται στην έκθεση ως πρωτότυπο, αλλά δε θα φέρει μεγάλες αλλαγές στην έκδοση παραγωγής. Θα βασίζεται, φυσικά, στη νέα πλατφόρμα κατασκευής του Cee'd, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Kia στη Ζιλίνα της Σλοβακίας, θα φέρει τους ίδιους κινητήρες με το 5θυρο (1,4 με 109 ίππους και 1,6 με 122 ίππους), ενώ δεν αποκλείεται αργότερα να λανσαριστεί και με τον επερχόμενο 2,0 λτ. turbo κινητήρα των 200 ίππων. Η παραγωγή του μοντέλου θα ξεκινήσει από τον προσεχή Δεκέμβριο. Τέλος όσον αφορά την οροφή του νέου Kia EX Cee'd θα είναι υφασμάτινη. Όπως δήλωσε και ο σχεδιαστής του οχήματος, ο Peter Schreyer, στόχος τους ήταν η δημιουργία ενός "κλασικού" κάμπριο αυτοκινήτου με… ρομαντική διάθεση. Όπως και να χει, το αποτέλεσμα τον δικαιώνει, καθώς το πρωτότυπο EX Cee'd, αν μη τι άλλο, σχεδιαστικά είναι πανέμορφο.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το πρώτο κάμπριο μοντέλο στην ιστορία της Kia
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Ότι είναι 4θέσιο, όμορφο και αναμένεται να κάνει θραύση στις τάξεις του νεαρόκοσμου
Maserati Gran Tourismo
Για μια ακόμη φορά οι Ιταλοί δίνουν τροφή στα όνειρά μας! Η ολοκαίνουργια Maserati GranTourismo -δια χειρός Pininfarina- αναμένεται να τραβήξει πάνω της ως μαγνήτης τα βλέμματα όλων των επισκεπτών, στο περίπτερο της ιταλικής φίρμας. Με μια μόνο λέξη: Κουκλάρα! Πέρα όμως από το εντυπωσιακό "περιτύλιγμα", υπάρχει και εξαιρετικό περιεχόμενο… Αναφερόμαστε, φυσικά, στον κινητήρα, ο οποίος είναι χωρητικότητας 4,2 λτ. V8, ισχύος 405 ίππων. Η μετάδοση της κίνησης, όπως αρμόζει σε ένα σπορ αυτοκίνητο (ζύγισμα 49:51 ανάμεσα στον εμπρός και πίσω άξονα), γίνεται στους πίσω τροχούς, ενώ το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που εφοδιάζει την GranTourismo, έχει εξελιχτεί αποκλειστικά για το όχημα και είναι σε θέση να διαμορφώνει τις σχέσεις μετάδοσης, ανάλογα με τις απαιτήσεις και το στιλ οδήγησης του κάθε οδηγού.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το νέο, σπορ, 4θέσιο κουπέ της ιταλικής φίρμας
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Ότι είναι ένα γνήσιο sportcar, το οποίο όμως είναι φιλικό, ακόμη και σε καθημερινή χρήση
Mazda 2
Για πρώτη φορά, στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης, η Mazda θα παρουσιάσει -σε παγκόσμια πρώτη- στο ευρύ κοινό το νέο εκπρόσωπό της στη μικρή κατηγορία οχημάτων. Το Mazda 2 -περί ου ο λόγος- δανείζεται αρκετά αισθητικά στοιχεία από το πρωτότυπο Sassou, γεγονός που το κάνει ιδιαίτερα δυναμικό και κομψό στην όψη. Το νέο 2άρι της ιαπωνικής εταιρείας θα βασίζεται στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα -B2xx- του ομίλου Ford (πάνω στην οποία θα στηριχθεί και το νέο Fiesta), θα είναι μικρότερο κατά 4 εκ. από την υπάρχουσα γενιά, θα έχει όμως αυξημένο πλάτος κατά 1,5 εκ., μεγαλύτερα μετατρόχια και ίδιο μεταξόνιο (2,49 μ.). Στη χώρα μας η άφιξή του αναμένεται τον Οκτώβριο του 2007. Κάτω από το καπό του νέου Mazda 2 θα συναντήσουμε 3 νέους κινητήρες βενζίνης, χωρητικότητας 1,3 λτ., με 75 ίππους και 1,5 λτ., με 84 και 103 ίππους, αντίστοιχα.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το ολοκαίνουργιο "μικρό" όχημα της ιαπωνικής εταιρείας
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ότι εφοδιάζεται με νέους κινητήρες και νέα πλατφόρμα κατασκευής
Mazda Hakaze
Μετά τα πρωτότυπα Nagare (σαλόνι αυτοκινήτου Λος Άντζελες 2006) και Ryuga (σαλόνι αυτοκινήτου Ντιτρόιτ 2007), η Mazda παρουσιάζει και το 3ο μέρος της σχεδιαστικής τριλογίας της, στη Γενεύη. Το Hakaze συγκεντρώνει, βέβαια, τις περισσότερες πιθανότητες από τα υπόλοιπα δύο για να βγει στην παραγωγή. Πρόκειται για ένα κουπέ SUV όχημα, με σπορ χαρακτήρα, που στόχος του είναι να συνδυάσει επιτυχημένα στοιχεία από τρεις -στην ουσία- διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων. Πρωτοποριακά όμως -εξαιρουμένης της σχεδίασης- είναι τα υλικά, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του εσωτερικού. Τα "Flotek" πλαστικά (από καουτσούκ) είναι μια νέα τεχνολογία, η οποία, όπως δήλωσαν οι υπεύθυνοι της Mazda, θα είναι διαθέσιμη για μαζική παραγωγή σε 5-6 χρόνια. Θα δίνει τη δυνατότητα στους σχεδιαστές να "παίζουν" με τους χρωματισμούς στο εσωτερικό, να δημιουργούν ευκολότερα ανάγλυφες ή λείες επιφάνειες, ενώ δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο, όλοι οι επιμέρους διακόπτες να καταργηθούν από μπουτόν αφής! Το Hakaze βασίζεται στην πλατφόρμα του Focus/Mazda 3/C30. Εφοδιάζεται με το γνωστό κινητήρα των 2,3 λτ. (turbo) του Mazda 6, από τον οποίο "δανείζεται" και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το μελλοντικό sport-coupe SUV της ιαπωνικής εταιρείας
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ότι συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες οχημάτων
Nissan 350Z
Σε ένα 2ο φρεσκάρισμα -τόσο αισθητικό, όσο και τεχνικό- του εκρηκτικού 350Z προχωράει η Nissan. Πιο αναλυτικά, οι ουσιώδης διαφοροποιήσεις εστιάζονται στον τεχνικό τομέα, καθώς πλέον ο κινητήρας του 350Ζ θα αποδίδει 315 ίππους. Βέβαια, οι σχεδιαστές του μοντέλου προχώρησαν σε μικρές επεμβάσεις και στο εσωτερικό -κυρίως στα υλικά- αλλά και στη σχεδίαση των εμπρός φαναριών. Η Nissan, όμως, πέρα από το καυτό κουπέ μοντέλο της, θα φιλοξενεί στο περίπτερό της και μια δυνατή… έκπληξη! Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί τίποτα, αλλά φήμες κάνουν λόγο, πως κατά πάσα πιθανότητα θα παρουσιαστεί σε πρωτότυπη μορφή το νέο Almera!
Opel Corsa OPC
Τα βλέμματα όλων, στο περίπτερο της Opel στη Γενεύη, αναμένεται να συγκεντρώσει το ισχυρότερο Corsa όλων των εποχών. Αναφερόμαστε, φυσικά, στην έκδοση OPC, η οποία φροντίζει για την τεχνική -και όχι μόνο- αναβάθμιση του μικρού μοντέλου της γερμανικής φίρμας. Από τεχνικής σκοπιάς λοιπόν, κάτω από το καπό του "αγριεμένου" Corsa θα συναντήσουμε έναν κινητήρα turbo 1,6 λτ., ισχύος 192 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Αρκετές αλλαγές, βέβαια, παρατηρούνται και στις αναρτήσεις (ενισχυμένος πίσω άξονας, πιο σφιχτά ελατήρια, χαμηλωμένο αμάξωμα), όπως επίσης και στο σύστημα πέδησης του οχήματος. Στη χώρα μας, ο μικρός… πύραυλος της Opel αναμένεται να "προσγειωθεί" προς τα τέλη Μαρτίου… Φυσικά, από το Corsa OPC δε λείπουν και οι απαραίτητες αισθητικές αλλαγές. Νέοι, λοιπόν, είναι οι προφυλακτήρες, οι καθρέφτες, τα πλαϊνά σπόιλερ, η πίσω αεροτομή, η κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση, οι 17άρες ζάντες κ.ά.
Περί τίνος πρόκειται…
… Για το πιο "δυνατό" Corsa όλων των εποχών
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι οι καυτές επιδόσεις του (0-100 χλμ./ώρα σε 7,2 δλ.)
Peugeot 207 RC
Δυναμική θα είναι η παρουσία της Peugeot στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης. Έτσι, πέρα από το 4007 (νέο ελευθέρου χρόνου όχημα) και το 207 SW, στο περίπτερο της γαλλικής εταιρείας θα βρίσκεται για πρώτη φορά και το 207 RC. Το "μικρό" μοντέλο θα φέρει κάτω από το καπό του έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,6 λτ., απόδοσης 175 ίππων (240 Nm ροπής), ο οποίος προήλθε από τη συνεργασία της Peugeot με την BMW. Όσον αφορά στο αισθητικό σκέλος, οι Γάλλοι φρόντισαν να "αγριέψουν" κάπως την εικόνα του οχήματος, εφοδιάζοντας το με 17άρες ζάντες, πλαϊνά σπόιλερ, σπορ καθρέφτες κ.ά. Αντίστοιχες αθλητικές γραμμές ακολουθούνται και στο σχεδιασμό της καμπίνας του 207 RC. Μπάκετ καθίσματα με επένδυση αλκαντάρα, σπορ τιμόνι και λογότυπα RC συμπληρώνουν το σπορ παζλ του εσωτερικού διακόσμου.
Περί τίνος πρόκειται…
… Για το πιο γρήγορο 207
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,6 λτ. με τους 175 ίππους (0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ.)
Saab BioPower
Η βιοαιθανόλη μπορεί να διαδραματίσει βασικό ρόλο στις περιβαλλοντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, γι αυτό και η Saab εξέλιξε ακόμα περισσότερο την εν λόγω τεχνολογία στο 9-5 Estate. Το συγκεκριμένο μοντέλο, που θα παρουσιαστεί στη Γενεύη, θα μπορεί να μετατρέψει το καύσιμο που θα δέχεται ο 2,0 λτ. υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σε 100% αιθανόλη, από 85% που μπορούσε στο παρελθόν.
Peugeot 207 SW
Μετά τα 3θυρα, 5θυρα και κουπέ-κάμπριο αμαξώματα, η οικογένεια 207 ετοιμάζεται να υποδεχθεί ένα ακόμη μέλος, με λίγο διαφορετική όμως σιλουέτα. Το 207 SW -περί ου ο λόγος- αν και πρωτότυπο, αναμένεται σύντομα να πάρει το "πράσινο φως" και να βγει στην παραγωγή. Οι Γάλλοι, άλλωστε, έχουν αποδείξει και στο παρελθόν πως δίνουν βαρύτητα στα οικογενειακά μοντέλα και το SW θα ολοκληρώσει το παζλ του 207 με τον πλέον ιδανικό τρόπο. Δημιουργώντας μια γκάμα αμαξωμάτων για όλα τα γούστα και όλες τις ανάγκες… Αν και το μπροστινό του τμήμα φέρει την ίδια σχεδιαστική ταυτότητα με τα υπόλοιπα… Peugeot, στο πίσω τμήμα το SW είναι εντελώς νέο. Χάρη στα ιδιόμορφης αισθητικής φωτιστικά του σώματα (το σχήμα αναμένεται να διατηρηθεί και στο μοντέλο παραγωγής), καταφέρνει να μαγνητίσει το βλέμμα και να προσδώσει εν τέλει στο όχημα μια εικόνα κομψή και σίγουρα δυναμική.
Περί τίνος πρόκειται…
Για τη στέισον βάγκον έκδοση του 207.
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ότι συμπληρώνει με τον πλέον ιδανικό τρόπο την "οικογένεια" 207
Renault Scenic Conquest
Μια special παραλλαγή του Scenic θα φιλοξενεί η Renault στο περίπτερό της στη Γενεύη. Το Conquest διαφέρει από την υπόλοιπη οικογένεια ως προς το σχεδιασμό αλλά και το ύψος του αμαξώματος από το έδαφος (αυξημένο κατά 20 mm). Θυμίζει ελευθέρου χρόνου όχημα, χάρη στα πλαϊνά προστατευτικά, αλλά δεν είναι, καθ' ότι δεν εφοδιάζεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
Skoda Fabia
Ντεμπούτο στη Γενεύη και για τη νέα γενιά Fabia. Αισθητικά, το μοντέλο ενσωματώνει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, όπως αυτή έγινε ευρέως γνωστή μέσα από το νέο Roomster. Έντονες γωνίες στο αμάξωμα, μεγάλα φωτιστικά σώματα και διπλά πίσω παράθυρα μαρτυρούν -αν μη τι άλλο- την αλλαγή, προς το καλύτερο πάντα, σχεδιαστικής ταυτότητας σε όλα τα νέα μοντέλα της Skoda. Οι αλλαγές, όμως, δε σταματούν μόνο σε επίπεδο ντιζάιν… Η νέα γενιά Fabia θα είναι το πρώτο από τα τρία μοντέλα του ομίλου VW (νέο Ibiza και νέο VW Polo το 2008), που θα "φορέσει" το ολοκαίνουργιο πάτωμα της γερμανικής εταιρείας. Αυτό σημαίνει αυτομάτως καλύτερους χώρους για επιβάτες -λόγω αύξησης και του μήκους 3.992 χλστ.- αλλά και μεγαλύτερο χώρο φόρτωσης (300 λτ.). Όσον αφορά στην γκάμα των μηχανικών συνόλων, θα υπάρχουν 2 μοτέρ στα 1,2 λτ. με ισχύ 59 και 68 ίππων, με την γκάμα να συμπληρώνουν οι κινητήρες των 1,4 και 1,6 λτ. με 84 και 103 ίππους, αντίστοιχα. Ο εσωτερικός διάκοσμος δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από το Roomster (κεντρική κονσόλα, πίνακα οργάνων), ενώ και σε επίπεδο ποιότητας αναμένεται να είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, όπως άλλωστε είναι και το Roomster.
Περί τίνος πρόκειται…
… Για το νέο εκπρόσωπο της Skoda στη μικρή κατηγορία οχημάτων
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ότι η νέα Fabia είναι βελτιωμένη σε όλους τους τομείς
Smart fortwo Brabus
Έπειτα από το λανσάρισμα της 2ης γενιάς του fortwo, η Smart παρουσιάζει στη Γενεύη και την κορυφαία έκδοση του μοντέλου. Το fortwo Brabus εφοδιάζεται με έναν κινητήρα 999 κ.εκ., απόδοσης 98 ίππων και 140 Nm ροπής. Το σπιρτόζικο αυτό μοτέρ καταφέρνει να προσδώσει πολύ καλές επιδόσεις στο ελαφρύ αμάξωμα, αφού για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούνται λιγότερα από 10 δλ. Αλλαγές, βέβαια, παρατηρούνται και στην ανάρτηση του μοντέλου (πιο σφιχτή και χαμηλωμένη), όπως επίσης και στην εξάτμιση. Η Brabus ολοκληρώνει τη μεταμόρφωση του fortwo, βελτιώνοντας και τον εσωτερικό διάκοσμο του οχήματος, προσθέτοντας τις απαραίτητες σπορ πινελιές. Το λανσάρισμά του στη χώρα μας αναμένεται το φθινόπωρο του 2007.
Περί τίνος πρόκειται…
Για το δυνατότερο fortwo
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ο κινητήρας του, που είναι 30% ισχυρότερος από αυτόν της προηγούμενης γενιάς.
Subaru
Η Subaru θα παρουσιάσει σε παγκόσμια πρώτη στη Γενεύη το πρώτο boxer κινητήρα diesel, αλλά και όλο το "πακέτο" -σύστημα τετρακίνησης, κιβώτια, αναρτήσεις- που θα τον συνοδεύει. Ακόμα, βέβαια, δεν έχει γίνει γνωστή η χωρητικότητά του, ούτε επίσης και σε ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθεί.
Suzuki SX4 Sedan
Την 4θυρη έκδοση του SX4 θα φιλοξενεί η Suzuki στο περίπτερό της στη Γενεύη. Το σεντάν αμάξωμα, πέρα από τις σχεδιαστικές αλλαγές, θα φέρει και αρκετές τεχνικές (σε σχέση πάντα με το 5θυρο crossover SX4). Κατ' αρχήν, το σεντάν μοντέλο δε θα είναι τετρακίνητο, αλλά προσθιοκίνητο και δε θα διατίθεται σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις. Ο βενζινοκινητήρας πάντως θα είναι ο ίδιος, χωρητικότητας 1,6 λτ., απόδοσης 107 ίππων. Αισθητικά τώρα, εάν εξαιρέσουμε την προσθήκη του τρίτου όγκου, το εμπρόσθιο μέρος και στην 4θυρη έκδοση είναι ίδιο σχεδιαστικά με αυτό της αντίστοιχης του 5θυρου crossover SX4. Ο χώρος αποσκευών αναμένεται μεγάλος, αν και η ακριβή χωρητικότητά του δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Το 4θυρο SX4 δεν είναι ακόμη σίγουρο εάν θα λανσαριστεί στη χώρα μας και πότε ακριβώς.
Περί τίνος πρόκειται…
Για την 4θυρη έκδοση του SX4
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Οι αυξημένοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές
Toyota Hybrid C Concept
Ένα νέο υβριδικό μοντέλο θα παρουσιάσει η Toyota στη Γενεύη. Ακόμη, βέβαια, η ιαπωνική εταιρεία δεν έχει δώσει στη δημοσιότητα ακριβή στοιχεία και φωτογραφίες του νέου οχήματος, αλλά σύμφωνα με τα όσα έχουν "ακουστεί" τον τελευταίο καιρό, θα είναι ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο τεχνολογικά υβριδικό αυτοκίνητο, το οποίο μάλιστα δεν αποκλείεται να είναι και ο αντικαταστάτης του Prius! Υπομονή, σε λίγες μέρες θα έχουμε στη διάθεσή μας όλα τα απαραίτητα στοιχεία…
VW Golf Variant
Η VW θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στο κοινό, στην έκθεση της Γενεύης, την 3η γενιά του Golf Variant. Ενός μοντέλου που αποδείχθηκε από τα πλέον εμπορικά της εταιρείας, καθώς από το 1993, όπου και ξεκίνησε η διάθεσή του, κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1,2 εκ. οχήματα παγκοσμίως. Αισθητικά, η νέα version διατηρεί τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές στο εμπρόσθιο τμήμα με την υπόλοιπη οικογένεια Golf, διαφοροποιείται όμως σημαντικά ως προς το σχεδιασμό του πίσω τμήματος. Ένα πίσω τμήμα άκομψο και απρόσωπο, το οποίο σε καμία περίπτωση δε θυμίζει VW. Ατού, για μια ακόμα φορά βέβαια, του Golf Variant θα είναι οι διαθέσιμοι χώροι. Άνετα, λοιπόν, αναμένεται να μεταφερθούν στην καμπίνα του μοντέλου 4 ή και 5 ενήλικοι επιβάτες, οι οποίοι μάλιστα θα μπορούν να "φορτώσουν" το χώρο αποσκευών με 690 λτ. -1.550 λτ. με τα καθίσματα πεσμένα! Το Golf Variant θα εφοδιάζεται με έναν κινητήρα βενζίνης 1,6 λτ., απόδοσης 102 ίππων.
Περί τίνος πρόκειται…
… Για τη στέισον βάγκον έκδοση του Golf
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… Είναι ο τεράστιος αποθηκευτικός του χώρος
Volvo V70
Η Volvo θα παρουσιάσει για πρώτη φορά στη Γενεύη το ολοκαίνουργιο V70. Το νέο μοντέλο ρίχνει το βάρος του στην πρακτικότητα αλλά και στην άνεση, στοιχεία που πρέπει να εμφανίζει ένα "γνήσιο", στέισον βάγκον όχημα. Σχεδιαστικά, το V70 δανείζεται αρκετά στοιχεία από το S80 -κυρίως ως προς την αισθητική του εμπρόσθιου τμήματος- με αποτέλεσμα η εικόνα που αποπνέει να είναι κομψή και αναμφισβήτητα πολυτελής. Οι διαθέσιμοι χώροι, τώρα, αναμένεται να επαρκούν για την άνετη μεταφορά 5 ενήλικων ατόμων, ενώ ο χώρος φόρτωσης -με το επίπεδο σχήμα- είναι χωρητικότητας 538 λτ. Το νέο Volvo V70 θα εφοδιάζεται με 3 κινητήρες βενζίνης. Ένα νέο 3,0 λτ. turbo με 285 ίππους, έναν 3,2 λτ. με 238 ίππους και το 2,5λιτρο 5κύλινδρο με τους 200 ίππους. Η υπερτροφοδοτούμενη έκδοση (3,0 λτ.) θα διατίθεται με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης.
Περί τίνος πρόκειται…
Για τη SW έκδοση του S80
Το σημαντικότερο στοιχείο του…
… O νέος 3,0 λτ. υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 285 ίππων
Rinspeed
Η ελβετική εταιρεία Rinspeed, που ειδικεύεται σε "ιδιαίτερες" κατασκευές, θα φιλοξενεί στο περίπτερό της στη Γενεύη ένα νέο πρωτότυπο όχημα, με την κωδική ονομασία "eXasis". Πρόκειται για μοντέλο κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ειδικό πλαστικό (διάφανο!) σε σχήμα πούρου, που μπορεί να φιλοξενήσει στο εσωτερικό του 2 επιβάτες (ο ένας πίσω από τον άλλο). Εφοδιάζεται με μια 2κύλινδρη μηχανή, που αποδίδει 150 ίππους και προσδίδει εκρηκτικές επιδόσεις στο πανάλαφρο αμάξωμα.