Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/4/2007
Πρώτη επαφή
Skoda Octavia 5 Scout 4X4
Τσέχος ιχνηλάτης!
Διαβάστηκε από 2633 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/4/2007
Tο νέο Skoda Octavia 5 Scout 4X4 θα λανσαριστεί στη χώρα μας τον Ιούνιο
Γι αυτούς που θέλουν μια πιο "καθαρόαιμη" εκτός δρόμου έκδοση του Octavia 5 4X4, τόσο στο "είναι", όσο και στο "φαίνεσθαι", η Skoda προτείνει το νέο Octavia 5 Scout 4X4.
Tο νέο Skoda Octavia 5 Scout 4X4 βασίζεται στο Octavia 5 Combi 4X4, με αυξημένη όμως απόσταση από το έδαφος (+16 χλστ., 180 χλστ. συνολικά), η οποία του επιτρέπει να κινηθεί με περισσότερη ευκολία σε εκτός δρόμου διαδρομές. Βέβαια, το Scout δεν μπορεί να συγκριθεί με ένα καθαρόαιμο SUV, γεγονός είναι όμως ότι διαδρομές πατημένου χώματος, λασπωμένες ή μη, δε θα προβληματίσουν το Scout. Αισθητικά, υπάρχει ευδιάκριτη διαφοροποίηση του αυτοκινήτου από τις "απλές" εκδόσεις, με την υιοθέτηση πλαϊνών προστατευτικών, ενισχυμένων προφυλακτήρων εμπρός και πίσω, καθώς και ειδικών ζαντών αλουμινίου 17 ιντσών. Κάτω από το αμάξωμα, η ηλεκτρονική τετρακίνηση τύπου Haldex εμπλέκεται σε καταστάσεις περιορισμένης πρόσφυσης, φροντίζοντας για την ασφαλέστερη κίνηση του Scout τόσο στο χώμα, όσο και στην άσφαλτο.
Στους δρόμους της Τσεχίας και της Γερμανίας
Με το νέο Skoda Octavia 5 Scout 4X4 είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε περίπου 300 χιλιόμετρα ασφάλτινων διαδρομών σε Τσεχία και Γερμανία, κατά την ειδική εκδήλωση για τους Έλληνες δημοσιογράφους, που διοργανώθηκε εκεί. Δεδομένου ότι τα περισσότερα από αυτά τα χιλιόμετρα έγιναν σε αυτοκινητόδρομο, θα πρέπει καταρχάς να εξάρουμε την αίσθηση ασφάλειας που αποκομίζει ο οδηγός του αυτοκινήτου, ακόμα και σε πιο υψηλές ταχύτητες, καθώς και τη σταθερότητα του οχήματος. Στα λίγα χιλιόμετρα που διανύσαμε σε πιο κλειστές διαδρομές, το Scout εμφάνισε λίγο μεγαλύτερες κλίσεις, σε σχέση με αυτές των απλών Octavia 5, αλλά παρ' όλα αυτά, με τη συνδρομή και του ESP, έδειξε ότι μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό του να κινηθεί γρήγορα. Σε πολύ καλά επίπεδα πάντως κυμάνθηκε η άνεση του αυτοκινήτου, ενώ από το τιμόνι θα περιμέναμε λίγο καλύτερη αίσθηση.
Κινητήρας
Ο γνώριμος -από την γκάμα του μοντέλου- 2λιτρος FSI των 150 ίππων αποτελεί το μοναδικό βενζινοκινητήρα, με τον οποίο θα προσφέρεται το Octavia 5 Scout 4X4 (θα υπάρχει και 2λιτρο Turbodiesel 140 PS). Γενικά, το μοτέρ, στο λίγο πιο βαρύ Scout (+60 κιλά, σε σχέση με το Combi 4X4), μας ικανοποίησε σε λειτουργία και απόδοση, αφού έδειξε αρκετά γραμμικό στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αλλά και πρόθυμο στις πιο υψηλές. Το 6άρι μηχανικό κιβώτιο με το οποίο εφοδιάζεται το αυτοκίνητο από την πλευρά του, διαθέτει καλή κλιμάκωση και προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση.
Χωρίς σημαντικές αλλαγές, το εσωτερικό του Octavia 5 4X4 Scout παραμένει ποιοτικό και σχετικά λιτό σχεδιαστικά. Μόνο το δερμάτινο τιμόνι, ο επίσης δερμάτινος επιλογέας, η χειρολαβή του συνοδηγού και το Jumbo Box, κάτω από το εμπρός υποβραχιόνιο, διαχωρίζουν το αυτοκίνητο από τα υπόλοιπα Octavia 5.

Οι χώροι στο πίσω κάθισμα του Octavia 5 Scout 4X4 είναι πολύ καλοί και μπορούν να φιλοξενήσουν έως και 3 ενήλικες επιβάτες.

Ο πρακτικός και πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών του Octavia 5 Scout διαθέτει χωρητικότητα 580 λίτρων.