Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  22/5/2007
Πρώτη επαφή
Νέο Nissan Tiida 4d
Ικανοποιώντας παραδοσιακές αξίες
Διαβάστηκε από 4603 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:22/5/2007
Περισσότερο προσανατολισμένο προς την άνεση, το Nissan Tiida δείχνει να προτιμά πιο ήπιους ρυθμούς κατά την κίνησή του στο δρόμο.
Η ανάγκη ύπαρξης ενός νέου μικρομεσαίου στην γκάμα της Nissan, το οποίο θα αντικαθιστούσε το Almera, ήταν παραπάνω από επιτακτική. Το νέο Tiida, αφού έχει ήδη λανσαριστεί σε Αμερική και Ασία, έρχεται σε επιλεγμένες αγορές της Ευρώπης, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, για να ικανοποιήσει αυτή τη σημαντική για τη Nissan ανάγκη.
Το Nissan Tiida διαθέτει μια γενικά λιτή αισθητική, ειδικά στο πίσω τμήμα του, όπου ο τρίτος υπερυψωμένος όγκος αναταράσσει τη συμμετρία του σχήματος.
Η Nissan τα τελευταία 3 χρόνια μας έχει συνηθίσει διαφορετικά. Από το γεμάτο καμπύλες σχήμα του Micra, μέχρι το ξεχωριστό design του Note και το πρώτο ευρωπαϊκό Crossover, Qashqai, η ιαπωνική φίρμα έχει βαλθεί να λανσάρει μια εντελώς νέα και σίγουρα πιο νεανική και σύγχρονη γκάμα. Στην περίπτωση όμως του Tiida, τα πράγματα είναι διαφορετικά: Το αυτοκίνητο, σχεδιαστικά τουλάχιστον και σε ό,τι αφορά στο sedan, ενσωματώνει μια όχι τόσο επιτυχημένη αισθητική, η οποία σίγουρα δεν ακολουθεί αυτή τη φιλοσοφία των νεότερων μοντέλων της Nissan.
Συγκρατημένη εξωτερική εμφάνιση
Μπορεί να κατατάσσεται στη συντηρητική κατηγορία των sedan, το 4θυρο όμως Nissan Tiida δεν προτάσσει, στον αισθητικό τομέα, έστω και ένα λόγο για να ξεφύγει από αυτόν το συντηρητισμό. Μόνο το εμπρόσθιό του τμήμα έχει ένα σχετικό ενδιαφέρον, με τα μεγάλα σε μέγεθος φωτιστικά να βρίσκονται τοποθετημένα σχεδόν κάτω από το καπό. Από εκεί και πέρα όμως, στο πίσω τμήμα, η επιλογή του να υψωθεί το πορτ μπαγκάζ πάνω από την ευθεία γραμμή, που ξεκινά από τα εμπρός φωτιστικά και φτάνει έως τα πίσω, δίνει μια αίσθηση ότι το Tiida κουβαλά έναν ξένο όγκο μαζί του. Τα κλασικής σχεδίασης πίσω φωτιστικά ολοκληρώνουν το λιτό -τελικά- αποτέλεσμα.
Λίγο πριν τα 17.000 ευρώ το sedan
Αν για όλους τους άλλους λόγους, το Nissan Tiida μπορεί να θεωρηθεί αντικαταστάτης του επιτυχημένου Almera, γι αυτόν της τιμής σίγουρα τα 16.690 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του αυτοκινήτου, δεν μπορούν να συγκριθούν με τα 13.000 έως 15.000 ευρώ, που κόστιζε κατά καιρούς η βασική έκδοση του Almera. Βέβαια, η τιμή του Tiida κάτω από τα 17.000 δεν μπορεί να θεωρηθεί ακριβή, θα περιμέναμε όμως κάτι πιο ελκυστικό τιμολογιακά, το οποίο θα ταίριαζε περισσότερο στον πιο παραδοσιακό χαρακτήρα του Tiida. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης πάντως, είναι ικανοποιητικός, με την παρουσία 2 μόνο αερόσακων να ξενίζει. Επιπλέον, δεν μπορούμε να βρούμε το λόγο για τον οποίο το Tiida, σε όλες τις εκδόσεις του (φτάνει έως και τα 18.980 ευρώ), δε διαθέτει τιμόνι ρυθμιζόμενο σε μήκος.
INFO
Το Nissan Tiida κατασκευάζεται στο Μεξικό, στην Ιαπωνία και στην Ταϊλάνδη και πωλείται από το 2005 στην Ιαπωνία, ενώ από τις αρχές του 2006 (ως Versa) και στις Η.Π.Α.. Τα ευρωπαϊκά μοντέλα προέρχονται από το Μεξικό και, εκτός από την Ελλάδα, θα διατίθενται και σε Ρωσία, Ουκρανία, Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σλοβακία, Τσεχία, Κροατία, Ουγγαρία, Κύπρο, Μάλτα, Ιρλανδία και στις χώρες της Βαλτικής.
Τι σημαίνει Tiida
Η λέξη "Tiida" προέρχεται από μια ιαπωνική διάλεκτο και προσδιορίζει τη συνεχώς μεταβαλλόμενη παλίρροια.
Με την άφιξη του νέου Tiida, σταματά η διάθεση στη χώρα μας τόσο του Nissan Almera, όσο και του Nissan Primera.

 
 Νέο Nissan Tiida 4d
Εσωτερικό
Χώροι
Κινητήρες
Στο δρόμο