Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/7/2007
Πρώτη επαφή
Νέο Hyundai i30
Ένα σκαλί ψηλότερα!
Διαβάστηκε από 6735 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:3/7/2007
Η άνεση και η ποιότητα κύλισης για το νέο Hyundai i30.
Με το νέο i30 η Hyundai επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει τη θέση της στον ευρωπαϊκό χώρο και σίγουρα να ισχυροποιήσει την παρουσία της στη νευραλγική κλάση των μικρομεσαίων. Το νέο μοντέλο είναι η αρχή μιας σειράς πιο επιθετικών και ευρωπαϊκών οχημάτων, μέσω των οποίων η κορεάτικη εταιρεία επιδιώκει να ανέβει επίπεδο στα μάτια των αγοραστών.
Στο πίσω μέρος του Hyundai i30, τα μεγάλα σε μέγεθος κάθετα φωτιστικά σε σχήμα φύλλου κλέβουν τις εντυπώσεις, καθώς είναι ένα από τα στοιχεία εκείνα, που συνθέτουν την ξεχωριστή ταυτότητα του οχήματος.
Η Hyundai ξεκινά τη σύγχρονη ευρωπαϊκή της επίθεση με το νέο i30, ένα εντελώς νέο μικρομεσαίο μοντέλο, ειδικά κατασκευασμένο για τις ευρωπαϊκές αγορές. Είναι σημαντικό άλλωστε το γεγονός, ότι το i30 δε θα αποτελέσει τον αντικαταστάτη ενός από τα υπάρχοντα μοντέλα της Hyundai, αφού δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κάποιο αυτοκίνητο στην γκάμα της εταιρείας, το οποίο να μπορεί να συγκριθεί ποιοτικά, σχεδιαστικά και τεχνικά με το νέο της μικρομεσαίο. Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί, ότι από το Μάρτιο του 2009, το i30 θα κατασκευάζεται σε ευρωπαϊκό έδαφος, στο νέο εργοστάσιο της Kia στην Τσεχία. Ως τότε, όλα τα i30 που θα προσφέρονται στην Ευρώπη και θα κατασκευάζονται στην Κορέα.
Κομψή σχεδίαση με ευρωπαϊκά γονίδια
Το νέο Hyundai i30 αποτελεί προϊόν σχεδιαστικής εξέλιξης του Ευρωπαϊκού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας της εταιρείας, στο Ρισελσάιμ της Γερμανίας. Η Hyundai θέλησε, λοιπόν, να προσφέρει ένα -σχεδιασμένο από ευρωπαϊκά χέρια- νέο μικρομεσαίο αυτοκίνητο, το οποίο να βρίσκεται κοντά στα αισθητικά "θέλω" του Ευρωπαίου καταναλωτή. Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα κομψό hatchback μοντέλο, με μικρές δυναμικές λεπτομέρειες κυρίως στο εμπρόσθιό του τμήμα: Εκεί δεσπόζουν τα νέα μεγάλα φωτιστικά σώματα, τα οποία πλαισιώνουν τη νέα μάσκα του αυτοκινήτου, αλλά και η δεύτερη εισαγωγή αέρα στο κέντρο του προφυλακτήρα. Στο πίσω τμήμα, τα κάθετα φωτιστικά έχουν μεγάλο σχήμα και μυτερές άκρες, ενώ στο πλάι ξεχωρίζουν τα τρίτα πίσω, μικρά σε μέγεθος, πλευρικά τζάμια, τα οποία κλίνουν σε μια αιχμηρή άκρη, όπως και τα πίσω φωτιστικά. Η εμφάνιση, λοιπόν, του νέου i30 είναι ένα εντελώς νέο στοίχημα για τη Hyundai, αφού το αυτοκίνητο δείχνει περισσότερο κομψό, αποπνέοντας μια αίσθηση συγκρατημένης δυναμικής.
Νέα πλατφόρμα
To Hyundai i30 στηρίζεται σε ένα εντελώς νέο δάπεδο, το οποίο έως σήμερα έχουμε δει μόνο στο "αδελφό" Cee'd της Kia. Πάνω σε αυτό το δάπεδο αναμένεται να βασιστούν οι εκδόσεις station, καθώς και ένα 3θυρο ή κουπέ-κάμπριο μοντέλο. Από πλευράς διαστάσεων, το i30 με μήκος 4.245 χλστ., πλάτος 1.765 χλστ. και ύψος 1.480 χλστ., βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Το μεταξόνιο, όμως, με μήκος 2.650 χλστ. είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία, με ευνοϊκές επιπτώσεις στην εσωτερική ευρυχωρία του μοντέλου.
Το νέο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της Hyundai
Στα τέλη του Απρίλη ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή του πρώτου ευρωπαϊκού εργοστασίου στην ιστορία της Hyundai. Το νέο εργοστάσιο βρίσκεται στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας και εκεί θα ξεκινήσει το Μάρτιο του 2009 η παραγωγή τόσο του νέου Hyundai i30, όσο και ενός μικρού MPV, το όνομα του οποίου δεν έχει ακόμα αποκαλυφθεί. Η συνολική παραγωγή του εργοστασίου θα ανέλθει στις 200.000 μονάδες το χρόνο, ενώ από το 2011 αυτή θα αυξηθεί κατά 100.000 μονάδες, με το ξεκίνημα της παραγωγής ενός τρίτου νέου μοντέλου.
Δυνατά μηχανικά σύνολα 1,4 & 1,6 λίτρων
Το νέο Hyundai i30 θα προσφέρεται με δύο νέους, ισχυρούς κινητήρες βενζίνης. Αρχική επιλογή θα αποτελέσει ο 16βάλβιδος 1.400άρης, με τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και απόδοση 109 ίππων. Αμέσως μετά θα προσφέρεται ο ακόμη πιο ισχυρός 1.600άρης, με ισχύ 122 ίππων. Από πλευράς κιβωτίων, οι δύο κινητήρες θα διατίθενται με 5άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ θα υπάρχει και 4άρι αυτόματο μόνο για τον 1,6. Κατά τη διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του μοντέλου, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε και τους δύο κινητήρες. Αρχικά, ο 1.400 μας ικανοποίησε απόλυτα με τη δύναμή του και την ευστροφία του, αφού μην ξεχνάμε ότι είναι ο δυνατότερος ατμοσφαιρικός 1,4 της αγοράς. Όσον αφορά τον 1,6, αυτός δείχνει την περισσότερη δύναμη και ροπή του, χωρίς όμως να έχει τόση διαφορά στην πράξη από τον μικρότερο 1,4. Το κιβώτιο σε κάθε περίπτωση παρουσίασε καλά στοιχεία κλιμάκωσης και αντίστοιχα σχετικά καλή αίσθηση.

 
 Νέο Hyundai i30
Εσωτερικό
Χώροι
Παθητική ασφάλεια
Οδική συμπεριφορά