Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/4/2008
TEST
Νέο Jeep Cherokee 2,8 CRD Auto
CRίση στο Diesel;
Διαβάστηκε από 9000 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:8/4/2008
Όσο οι τιμές του πετρελαίου ανεβαίνουν, τόσο πιο συμφέρουσα κρίνεται η αγορά πετρελαιοκίνητου. Ειδικότερα αν μιλάμε για ένα SUV, όπως το νέο Cherokee.
Tο νέο Cherokee συμπληρώνει την γκάμα του με το νέο πετρελαιοκινητήρα CRD των 2,8 λίτρων, αλλά διατηρεί τα γνωστά χαρακτηριστικά του ονόματός του. Η μεγαλύτερη ροπή και η χαμηλότερη κατανάλωση σε σχέση με το βενζινοκινητήρα των 3,7 λίτρων το καθιστούν μια συμφέρουσα επιλογή, παρά την κατά 2.000 ευρώ αυξημένη του τιμή σε σχέση με εκείνο -για όσους βέβαια δεν κατοικούν στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οδική συμπεριφορά
Η οδική συμπεριφορά του Cherokee CRD δε διαφέρει, όπως είναι λογικό, από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις σε ασφάλτινο επίπεδο, παραμένοντας σταθερό και προσφέροντας καλή αίσθηση στον οδηγό του μέσω του συστήματος διεύθυνσης και της ανάρτησης. Εκείνη επιτρέπει κλίσεις του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές, ωστόσο δεν προβληματίζουν. Σε εκτός δρόμου διαδρομές ο πετρελαιοκινητήρας θα εκτιμηθεί σε ιδιαίτερα δύσκολα κομμάτια, όπου η ροπή, σε συνδυασμό με το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης Super Select II, θα το βγάλουν "ασπροπρόσωπο". Το ESP φροντίζει για τη διατήρηση του ελέγχου και απενεργοποιείται μετά από πίεση αρκετών δλ. του σχετικού μπουτόν.
Εσωτερικό - Χώροι
Το εσωτερικό του Cherokee CRD δε διαφέρει σε σχέση με των υπολοίπων εκδόσεων, παρουσιάζοντας ευχάριστο διάκοσμο και καλή ποιότητα κατασκευής, παρά τη χρήση σκληρών πλαστικών. Οι χώροι είναι επαρκείς για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους (884 λίτρα μέχρι το ύψος της οροφής), ενώ υπάρχει και επιπλέον χώρος και κάτω από το δάπεδο εκείνου.
Κινητήρας - Επιδόσεις
Ο πετρελαιοκινητήρας που κινεί το Cherokee CRD είναι χωρητικότητας 2,8 λίτρων και με τη βοήθεια υπερτροφοδότη αποδίδει 177 ίππους και 460 Nm ροπής. Η τιμή της ροπής του χαρίζει ζωντάνια και αναδεικνύει την εικόνα του σε σκληροτράχηλα σημεία, ενώ η λειτουργία του είναι πολιτισμένη και παρουσιάζει ελαστικότητα σε όλο το φάσμα περιστροφής του. Τα γνωστά ακουστικά συμπτώματα των πετρελαιοκινητήρων δεν απουσιάζουν, ωστόσο δεν ενοχλούν. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με το νέο 5τάχυτο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο που ευχαριστεί με τη λειτουργία του, όντας αρκούντως άμεσο και στις δύο λειτουργίες του.
Σε σχέση με το Βενζινοκίνητο Cherokee V6 3,7
• 34 ίπποι λιγότεροι
• 146 Nm ροπής περισσότερα και σε 2.000 σ.α.λ χαμηλότερα
• 2.000 ευρώ πιο ακριβό στην ίδια έκδοση (Sport)
• 5τάχυτο αυτόματο/σειριακό κιβώτιο έναντι 4τάχυτου του 3,7
• 0,2 δλ. πιο γρήγορο στο 0-100 χλμ./ώρα από στάση
• Ίδια τιμή επιτάχυνσης εν κινήσει στη μέτρηση 60-100 χλμ./ώρα
• 0,6 δλ. πιο αργό στην επιτάχυνση εν κινήσει στη μέτρηση 80-120 χλμ./ώρα
• 3,1 λτ. λιγότερη κατανάλωση για κάθε 100 χλμ.
• 75 κιλά βαρύτερο
ΣΥΝ & ΠΛΗΝ
(+): Ροπή, απόκριση κινητήρα, χώροι, άνεση ανάρτησης, κατανάλωση
(-): Κλίσεις αμαξώματος σε στροφές, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης -σε εκτός δρόμου διαδρομές κυρίως