Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/7/2009
Πρώτη επαφή
Seat Ibiza FR, Cupra και Bocanegra
Racing Spirit* (*Αγωνιστικό πνεύμα
Διαβάστηκε από 21099 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:7/7/2009
Στην Ελλάδα στα τέλη Ιουλίου
Η Seat προσθέτει στην γκάμα του Ibiza τις κορυφαίες εκδόσεις FR και Cupra, οι οποίες συνάδουν με το σπορτίφ πνεύμα των μοντέλων της εταιρείας.
Οι προηγούμενες γενιές του Seat Ibiza διέθεταν στην γκάμα τους εκδόσεις, οι οποίες απευθυνόντουσαν σε αυτούς που αναζητούσαν οδηγικές συγκινήσεις από το αυτοκίνητό τους. Στην αρχή παρουσιάστηκε η έκδοση Cupra (Cup Racing) και στη συνέχεια η λιγότερο εκρηκτική FR (Formula Racing). Έτσι λοιπόν, την ίδια ακριβώς λογική ακολουθεί η Seat και στην τελευταία γενιά, προσθέτοντας τα νέα Ibiza FR και Cupra, τα οποία έχουν ως δυνατά χαρτιά τους το διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα TSI 1,4 λίτρων, τη σπορτίφ οδική συμπεριφορά και τη δυναμική εμφάνιση.

Seat Ibiza FR
Η σχεδίαση του πίσω τμήματος είναι ανάλογη με το χαρακτήρα του Ibiza FR, με το διαχύτη να φιλοξενεί στο ένα άκρο του τη διπλή απόληξη της εξάτμισης.
Με σπορτίφ σχεδίαση που ξεχωρίζει
Το νέο Ibiza στην έκδοση FR διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση, η οποία οφείλεται κυρίως στους πιο δυναμικούς προφυλακτήρες και μάσκα, με το κυψελοειδές πλέγμα. Επίσης, η κεντρική εισαγωγή του αέρα έχει μεγαλύτερο μέγεθος, όπως και οι δύο πλαϊνές, σε σχέση με τις απλές ατμοσφαιρικές εκδόσεις του Ibiza. Βασική διαφορά δημιουργεί και το νεύρο τύπου "V" του προφυλακτήρα, το οποίο πλέον είναι αρκετά πιο έντονο. Στο πίσω μέρος, η εικόνα ακολουθεί τη σπορτίφ σχεδίαση του υπολοίπου αμαξώματος, μιας και στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα έχει τοποθετηθεί ένας διακριτικός διαχύτης, ο οποίος φιλοξενεί στο ένα άκρο του τη διπλή χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης, ενώ στο κέντρο υπάρχει ένα τμήμα σε μαύρο φόντο. Τέλος, οι 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου ολοκληρώνουν την ξεχωριστή εικόνα με την έντονη σχεδίασή τους, που ταιριάζει με το χαρακτήρα του Ibiza FR.
Οδική συμπεριφορά- "Γρήγορο" σε κάθε διαδρομή.
Στο δρόμο το Ibiza FR αναδεικνύει στον οδηγό του το σπορτίφ χαρακτήρα από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει. Σε επαρχιακή διαδρομή, η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης, που αποτελείται από 20% πιο σφιχτά ελατήρια, νέα αμορτισέρ και 1 χλστ. παχύτερη αντιστρεπτική δοκό σε από την έκδοση Sport, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο, μεταφέρει στο δρόμο με σαφήνεια όλες τις εντολές του οδηγού, μέσω του άμεσου και με καλή αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. Όταν ο οδηγός πιέσει βαθιά το πεντάλ του γκαζιού μέσα στη στροφή, το ESP, σε συνδυασμό με το στάνταρ σύστημα XDS (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό), θα απαγορεύσει να εμφανιστεί οποιοδήποτε φαινόμενο υποστροφής, κατανέμοντας κατάλληλα τη ροπή στους εμπρόσθιους τροχούς. Στον αυτοκινητόδρομο, το ισπανικό μοντέλο παρουσιάζεται ιδιαίτερα σταθερό, ακόμα και όταν κινείται κοντά στην τελική του ταχύτητα.

Εσωτερικό - Χώροι: Με σπορτίφ πινελιές
Το εσωτερικό του Ibiza FR διαθέτει κάποιες σπορτίφ πινελιές, οι οποίες το κάνουν να ξεχωρίζει σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Στο τριάκτινο τιμόνι υπάρχει το λογότυπο FR, όπως και στα μπάκετ καθίσματα με την κόκκινη ραφή και στον πίνακα οργάνων, ο οποίος πλέον διαθέτει λευκό φωτισμό. Ακόμη μία πινελιά εντοπίζεται στους δακτυλίους των αεραγωγών του κλιματισμού, οι οποίοι έχουν μαύρη γυαλιστερή απόχρωση.
Κινητήρας - Κιβώτιο ταχυτήτων
150 και 180 ίπποι από 1,4 λίτρα σε FR και Cupra αντίστοιχα, με στάνταρ το 7άρι DSG
Και οι δύο "γρήγορες" εκδόσεις Ibiza εφοδιάζονται με το γνωστό διπλά υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα TSI του Group VW με χωρητικότητα 1,4 λίτρων. Στην περίπτωση του FR το μηχανικό σύνολο αποδίδει 150 ίππους και 220 Nm ροπής, νούμερα που κάνουν το αυτοκίνητο να μπορεί να κινηθεί σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς. Η λειτουργία του κινητήρα είναι ιδιαίτερα ομαλή καθ' όλο το φάσμα των στροφών. Από την πλευρά του Cupra, το ίδιο μοτέρ αποδίδει 30 ίππους περισσότερους και 250 Nm ροπής, λόγω διαφορετικών ρυθμίσεων. Η επιπλέον αυτή δύναμη αποδίδεται με πιο εκρηκτικό τρόπο από αυτή του FR, θυμίζοντας στον οδηγό ότι βρίσκεται μέσα στην κορυφαία έκδοση Ibiza. Τα FR και Cupra προσφέρουν υψηλές επιδόσεις, σύμφωνα με τη Seat, μιας και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση επιτυγχάνονται σε 7,7 και 7,2 δλ. αντίστοιχα. Και οι δύο εκδόσεις Ibiza διαθέτουν μόνο το νέο 7τάχυτο αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων DSG, το οποίο διακρίνεται για τις άμεσες αλλαγές αλλά και την ομαλή λειτουργία του. Όταν ο οδηγός επιλέξει τη χειροκίνητη αλλαγή ταχυτήτων, μπορεί να επιλέξει να την κάνει μέσω του κεντρικού επιλογέα ή μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.
Το στάνταρ 7τάχυτο DSG προσφέρει γρήγορες αλλαγές μέσω των paddles στο τιμόνι ή του κεντρικού επιλογέα, ενώ παράλληλα έχει ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία.

Εσωτερικό
Με διακριτικές λεπτομέρειες
Όπως και στο FR, στο εσωτερικό του Cupra αναγράφεται το λογότυπο της έκδοσης στον πίνακα οργάνων, στο τιμόνι και στα μπάκετ καθίσματα. Η ποιότητα των υλικών στο ταμπλό του Ibiza βρίσκεται σε καλά επίπεδα, όπως και η συναρμολόγηση.

 
 Seat Ibiza FR, Cupra και Bocanegra
Seat Ibiza Cupra
Seat Ibiza Bocanegra
Εξοπλισμός - Τιμή -Τεχνικά χαρακτηριστικά