Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/9/2009
Πρώτη επαφή
Νέο Mazda 3 MPS
Πύραυλος εδάφους!
Διαβάστηκε από 5754 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:24/9/2009
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,3 λτ. (MZR DISI Turbo) χαρίζει στο αυτοκίνητο πάρα πολύ καλές επιδόσεις, ανάλογες με τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Η κορυφαία έκδοση του Mazda3, η MPS (Μazda Performance Series), όπως και στο προγενέστερο μοντέλο, προσφέρει την ίδια "συνταγή" δηλαδή εκρηκτικές επιδόσεις και δυναμική οδική συμπεριφορά που συνθέτουν το ιδανικό περιβάλλον για τους "ανήσυχους" οδηγούς.
Τη δεύτερη γενιά της κορυφαίας έκδοσης του Mazda3 παρουσίασε η ιαπωνική εταιρεία, η οποία, έχοντας πραγματοποιήσει τις απαραίτητες βελτιώσεις στα σημεία (σε σχέση με τον προκάτοχό της), διατήρησε τα "αγωνιστικά" γονίδια που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα με λογότυπο ΜPS. Γι αυτόν το σκοπό, οι υπεύθυνοι της εταιρείας ενίσχυσαν την ακαμψία της πλατφόρμας C1 του απερχόμενου μοντέλου, βελτίωσαν τις αναρτήσεις και τα φρένα και διατήρησαν τον ίδιο κινητήρα με ορισμένες αλλαγές, που αποσκοπούν στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Δείχνει τα... δόντια του
Σε αντίθεση με το προγενέστερο μοντέλο, η νέα γενιά του MPS διαθέτει όλα τα απαραίτητα εξωτερικά χαρακτηριστικά, που την καθιστούν ξεχωριστή από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρομεσαίου μοντέλου. Aναλυτικά, στο εμπρός τμήμα το ενδιαφέρον εστιάζεται στο μεγάλο αεραγωγό που βρίσκεται στο καπό, όπως επίσης και στον ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, ο οποίος φέρει και το λογότυπο MPS. Ανάλογο είναι το σκηνικό και στο πίσω τμήμα, όπου το "επιθετικό" σύνολο συμπληρώνεται από τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, καθώς και την αεροτομή, η οποία, εξασφαλίζει περαιτέρωευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.
Στον κεντρικό πίνακα υπάρχει πλέον συγκεκριμένη ένδειξη, με την οποία απεικονίζεται η πλήρωση του τούρμπο.
Εσωτερικό και με αναβαθμισμένη ποιότητα
Στις αλλαγές που εντοπίζονται στο μοντέλο συγκαταλέγεται και η αναβάθμιση της ποιότητας στο εσωτερικό. Ένα μεγάλο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες υλικό, ενώ τα υπόλοιπα σκληρής υφής πλαστικά παρουσιάζονται με καλή συναρμογή και φινίρισμα. Όπως και στις άλλες εκδόσεις, έτσι και στην MPS, η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας κεντρίζει το ενδιαφέρον, ενώ κάποιες ακόμη διαφορές εντοπίζονται στις επενδύσεις του εσωτερικού, καθώς και στη χρήση ορισμένων τμημάτων αλουμινίου.
Οδική συμπεριφορά: Σταθερό σε κάθε διαδρομή
Οι εντυπώσεις μας από τη "συμβίωσή" μας με το MPS στους δρόμους του Αμβούργου στη Γερμανία είναι αρκετά θετικές στο σύνολό τους. Το αυτοκίνητο παρουσιαζόταν σταθερό σε ταχύτητες ακόμη και κοντά στα 250 χλμ./ώρα, με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν την εμφάνισή τους λόγω του εμπρός αεραγωγού. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σε κάθε περίπτωση σκληρή, κάτι που συνάδει με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να κουράζει σε μεγάλο βαθμό (κάτι που θα επανεξεταστεί από τη δοκιμή του μοντέλου και στους ελληνικούς δρόμους). Ανάλογα με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου αποδεικνύονται στην πράξη η απόδοση των φρένων, η κλιμάκωση του κιβωτίου των ταχυτήτων, καθώς και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, που ικανοποιούν σε μεγάλο βαθμό. Τέλος, δε μας δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουμε εκτενώς (λόγω επιλογής διαδρομών) τη λειτουργία του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης που εφοδιάζει το μοντέλο, το οποίο λειτουργεί ηλεκτρομηχανικά.
Κινητήρας: Εκρηκτικών επιδόσεων
Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,3 λτ. (MZR DISI Turbo) που εφοδιάζει το νέο MPS, είναι ο ίδιος που συναντούμε και στο προγενέστερο μοντέλο.Όμως έχει υποστεί ορισμένες βελτιώσεις στο σύστημα ψύξης, περιορίζοντας ελάχιστα την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Στην πράξη χαρίζει στο αυτοκίνητο πάρα πολύ καλές επιδόσεις, ανάλογες με τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Κυβισμός (κ.εκ.)2.261
Κύλινδοι/Βαλβίδες4/16
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)262/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)380/3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)6,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)250
Kατανάλωση (λτ./100 χλμ.)9,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)224
Βάρος (κιλά)1.385
Χώρος αποσκευών (λτ.)340
*Eργοστασιακές μετρήσεις