Πρώτη επαφή

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  2/2/2010
Πρώτη επαφή
Volkswagen Golf R
Bye bye R32
Διαβάστηκε από 18320 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:2/2/2010
Με την κορυφαία έκδοση του Golf η Volkswagen συνεχίζει να ανεβάζει τον πήχη, ακολουθώντας το δρόμο του downsizing... Το Golf R είναι ο διάδοχος του R32 και αντίθετα με εκείνο, απευθύνεται (λόγω μικρότερου κυβισμού) σε ευρύτερο κοινό.
Η Volkswagen ξέρει…
Παραδοσιακά, από την 4η γενιά του Golf, η κορυφαία έκδοσή του απέδιδε 250 ίππους και διέθετε τετρακίνηση, προάγοντας ένα σπορ αλλά και GT χαρακτήρα. Οι εκδόσεις R32 των Golf IV και Golf V "έκρυβαν" έναν εξαιρετικής τεχνολογικά ιδέας κινητήρα κάτω από το καπό τους. Τον 6κύλινδρο κινητήρα VR6, με μικρή περιεχόμενη γωνία 15ο, ο οποίος από 3,2 λίτρα απέδιδε 250 ίππους και 320 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 2.500 σ.α.λ.. Για την κίνηση της κορυφαίας έκδοσης της 6ης γενιάς του Golf, η Volkswagen επέλεξε τη χρήση του νέου 2λιτρου TFSI κινητήρα, που συναντάμε και στο GTI. Ο κινητήρας αυτός, που αποτελεί εξέλιξη της σειράς "ΕΑ888" της προηγούμενης γενιάς Golf (ΕΑ113 στην 6η γενιά), αποδίδει από 210 ίππους (GTI), ενώ φτάνει μέχρι τους 270 ίππους -στην περίπτωση του Golf R. Αξίζει να σημειωθεί, ότι ο ίδιος κινητήρας συναντάται και στο κορυφαίο Audi S3, αλλά και στο δικίνητο Scirocco R, με την απόδοση εκεί να είναι κατά 5 ίππους χαμηλότερη. Ο λόγος υιοθέτησης αυτού του κινητήρα ήταν σαφώς ο περιορισμός της κατανάλωσης και των ρύπων, αφού καταναλώνει 8,5 λτ./100 χλμ., όταν ο 3,2 VR6 κατανάλωνε 10,7 λτ./100 χλμ., προσφέροντας παράλληλα καλύτερες επιδόσεις. Έτσι, αυτό το Golf αποτελεί το πιο γρήγορο Golf παραγωγής... για την ώρα τουλάχιστον.
Εμφάνιση: Διακριτικά δυναμική
Εμφανισιακά το Golf R ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα του Golf -όπως ίσχυε και για το R32- εστιάζοντας στην σπορ και εκλεπτυσμένη αισθητική.. Αρχικά, στο εμπρός μέρος συναντάμε νέο προφυλακτήρα, με τις μεγάλες εισαγωγές να καλύπτουν τις απαιτήσεις του κινητήρα για αέρα, προσδίδοντας βέβαια -με τη βοήθεια και των LED φώτων ημέρας- και επιθετική όψη. Στα πλαϊνά του αμαξώματος ξεχωρίζουν οι νέες ζάντες και τα μεγάλα φρένα πίσω από εκείνες, τα πλαϊνά μαρσπιέ και οι μαύροι εξωτερικοί καθρέφτες, ενώ στο πίσω μέρος η εικόνα παραπέμπει άμεσα στο R32, με τις διπλές μπούκες στο κέντρο του διαχύτη και τα φιμέ κρύσταλλα στα LED φωτιστικά να αποτελούν κοινά στοιχεία των δύο αυτοκινήτων.
Όπως και ο προκάτοχός του, έτσι και το Golf R παρουσιάζει έναν περισσότερο GT χαρακτήρα με σπορτίφ προεκτάσεις. Η οδήγησή του είναι παιχνίδι, με τον οδηγό να απολαμβάνει τον ισχυρό κινητήρα και την πρόσφυση που προσφέρει η τετρακίνηση.
Με μια ματιά...

  Το ισχυρότερο Golf παραγωγής
  Τετρακίνητο, με δίλιτρο TFSI κινητήρα, απόδοσης 270 ίππων
•  Στην Ελλάδα την άνοιξη

Οι ζάντες των 18 ιντσών είναι πανέμορφες αισθητικά, ενώ αφήνουν να φανούν και οι μαύρες -γυαλιστερού χρώματος- δαγκάνες των φρένων με το λογότυπο R.

Οι διπλές μπούκες στο πίσω μέρος εντείνουν το σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, παραπέμποντας άμεσα και στο Golf R32.

 
 Volkswagen Golf R
Κινητήρας-Επιδόσεις
Εσωτερικό
Οδική συμπεριφορά
Τεχνικά χαρακτηριστικά