Scoop

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/5/2010
Scoop
Nέο Fiat 500 5θυρο
Περισσότερο... 500!
Διαβάστηκε από 7977 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:21/5/2010
Με ίδιας λογικής ελκυστική εμφάνιση, τούρμπο μοτέρ 0,9 λίτρων και μήκος λίγο μεγαλύτερο από τα 3,5 μέτρα, η 5θυρη έκδοση του Fiat 500 θα ενισχύσει σημαντικά την εμπορική παρουσία του μίνι ιταλικού μοντέλου σε Ευρώπη αλλά και Αμερική.
Με μια ματιά
Η 5θυρη έκδοση του Fiat 500
Σε συνεργασία με τον όμιλο Chrysler
Με 2κύλινδρο κινητήρα τούρμπο 0,9 λίτρων
Στην παραγωγή τέλη 2011
H θετική ανταπόκριση των Ευρωπαίων στο νέο 500 αλλά και η επικείμενη έναρξη διάθεσης του μοντέλου σε διαφορετικές αγορές, όπως αυτή των Η.Π.Α, οδήγησαν τη Fiat στο να αποφασίσει να επενδύσει σε μία νέα έκδοση του μίνι μοντέλου της, με 4 πόρτες επιβατών. Βέβαια, σε αυτό συντέλεσαν, όπως θα δούμε και παρακάτω, η συμφωνία με τον όμιλο της Chrysler αλλά και το γεγονός ότι η ιταλική φίρμα, όπως άλλωστε όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σκοπεύουν να αυξήσουν τα κόμπακτ διαστάσεων προϊόντα που διαθέτουν, προκειμένου να μειώσουν το μέσο όρο εκπομπών CO2 στην γκάμα τους. Στην κατεύθυνση λοιπόν αυτή, η Fiat θα διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα του 500, προκειμένου να προσελκύσει όσους υποψήφιους πελάτες της δεν αρέσκονται στην περιορισμένη πρακτικότητα του μέχρι στιγμής 3θυρου αμαξώματος του μίνι μοντέλου της.
Ο κωδικός "L0" και ο ρόλος των Αμερικανών
Η πρόσφατη συμφωνία της Fiat με τον όμιλο της Chrysler για ανταλλαγή ή και από κοινού εξέλιξη νέων μοντέλων έφερε σημαντικές αλλαγές στα μελλοντικά πλάνα των δύο εταιρειών. Άλλωστε, με βάση αυτή τη συμφωνία, πριν από μερικές εβδομάδες, ο Σέρτζιο Μαρκιόνε, ισχυρός άνδρας της Fiat, παρουσίασε τα πλάνα για μελλοντικά μοντέλα, τονίζοντας ότι θα υπάρξουν σημαντικές προσθήκες στις κόμπακτ κατηγορίες των μίνι, μικρών και μικρών πολυχρηστικών μοντέλων. Χωρίς ωστόσο στο πλάνο να γίνεται σαφή αναφορά στην 5θυρη εκδοχή του 500, θεωρείται βέβαιη η απόφαση των Ιταλών να προχωρήσουν στην παραγωγή του, αφού πρόκειται για project που φέρει ήδη την κωδική ονομασία "L0". Άλλωστε, με αυτή την έκδοση, το Fiat 500 θα διεισδύσει περισσότερο σε διαφορετικής νοοτροπίας αγορές, όπως είναι η αμερικάνικη. Εκεί, δηλαδή, όπου αρκετοί θα δυσκολευτούν να κατανοήσουν τη λογική ύπαρξης ενός τόσο κόμπακτ μοντέλου, όπως το σημερινό 3θυρο Fiat 500. Πάντως, ενώ τα κοινά μοντέλα των δύο εταιρειών που θα προσφέρονται στις Η.Π.Α θα φέρουν σηματάκι Chrysler, το 500 σε όλες του τις εκδόσεις (συμπεριλαμβανομένων και του 5θυρου και του κάμπριο) θα είναι το μοναδικό με λογότυπο Fiat σε όλες τις αγορές.
Μεγαλύτερο και ψηλότερο
Προκειμένου λοιπόν το 5θυρο Fiat 500 να προσφέρει -σε σχέση με το γνώριμο 3θυρο- κάτι παραπάνω σε επίπεδο χώρων, θεωρείται σχεδόν βέβαιο, ότι θα είναι λίγο μεγαλύτερο σε ό,τι αφορά στο συνολικό του μήκος, αλλά και λίγο ψηλότερο. Βέβαια, είναι πολύ νωρίς να γνωρίζουμε αναλυτικά νούμερα. Προκειμένου όμως να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, θυμίζουμε ότι το υπάρχον 3θυρο Fiat 500 έχει συνολικό μήκος 3,546 χιλιοστά. Πάντως, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, το νέο 5θυρο Fiat πιθανόν να έχει και ξεκάθαρο χαρακτήρα μικρού πολυχρηστικού και όχι απλά ενός περισσότερο πρακτικού μίνι ή μικρού μοντέλου.
Με το νέο 2κύλινδρο τούρμπο των 0,9 λτ.
Περίπου στα τέλη του 2010 σκοπεύει η Fiat να εντάξει στα μίνι ή και στα μικρά της μοντέλα το νέο 2κύλινδρο τούρμπο κινητήρα που έχει ετοιμάσει. Πρόκειται για μοτέρ με χωρητικότητα 0,9 λίτρων, που θα προσφέρεται σε εκδόσεις ισχύος 80 και 105 ίππων, αλλά και με 65 ίππους (χωρίς turbo). Σύμφωνα με τη Fiat, ο κινητήρας αυτός ζυγίζει, σε σχέση με ένα αντίστοιχο τετρακύλινδρο, περίπου 20% λιγότερο, προσφέροντας αντίστοιχες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές CO2. O εν λόγω κινητήρας αναμένεται να βρει εφαρμογή και στη μελλοντική 5θυρη έκδοση του Fiat 500, ωστόσο φυσικά δε θα είναι και ο μοναδικός. Βέβαιο είναι πάντως, πως όλα τα μηχανικά σύνολα που θα φέρει το ιταλικό μοντέλο θα έχουν οικολογικό προσανατολισμό, με τη συνδρομή τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας, όπως το start/stop στον κινητήρα που υπάρχει και στο σημερινό 500 Pure O2.
Από το Τορίνο και ηλεκτρικό
Όπως προείπαμε, το νέο 5θυρο 500 θα σταδρομήσει εμπορικά και εκτός ευρωπαϊκών αγορών. Ωστόσο η παραγωγή του (συνολικά ή το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής) θα πραγματοποιείται στο κεντρικό εργοστάσιο της Fiat στο Τορίνο. Όσο για μετά το 2011, οπότε και αναμένεται το επίσημο λανσάρισμα του μοντέλου στην Ευρώπη, οι Ιταλοί έχουν ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη μίας ηλεκτρικής εκδοχής του Fiat 500, η παρουσίαση της οποίας τοποθετείται χρονικά μετά το 2014. Μάλιστα, πρόκειται για ένα ακόμη project, στο οποίο ενεργό ρόλο θα έχει η Chrysler.

Η γκάμα του Fiat 500
Η Fiat πρόσφατα ανακοίνωσε πως η παραγωγή της νέας γενιάς του Fiat 500, στις 3θυρες και κάμπριο εκδόσεις του που υπάρχουν αυτή τη στιγμή, έχει ξεπεράσει τις 500.000 μονάδες σε περίπου 31 μήνες.

Fiat 500 Fiat 500C
To ιστορικό «Giardiniera»
Το Fiat 500K Giardiniera ήταν η επιμηκυμένη έκδοση αμαξώματος του θρυλικού πλέον, προηγούμενης γενιάς 500. Αν και δε διέθετε πίσω πόρτες, όπως το μελλοντικό 5θυρο που παρουσιάζεται σε αυτές τις σελίδες, στόχευε να προσφέρει μεγαλύτερες μεταφορικές δυνατότητες σε σχέση με το απλό "κοντό" Fiat 500. H παραγωγή του διήρκησε περίπου από το 1960 έως το 1977.