Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  14/12/2010
TEST
Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 135 PS TCT
Διπλή δύναμη!
Διαβάστηκε από 8562 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:14/12/2010
Πιστή στο πνεύμα της εποχής, η Alfa Romeo εφοδιάζει τη MiTo με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο επενεργεί θετικά τόσο στην οικονομία κίνησης, όσο και στις επιδόσεις.
Για πρώτη φορά στην ιστορία η Alfa Romeo παρουσιάζει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και η μικρή MiTo είναι το πρώτο μοντέλο που το λαμβάνει. Μάλιστα, το κιβώτιο αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με τον turbo 1.400άρη MultiAir των 135 ίππων, συμβάλλοντας - ελαφρώς - στη μείωση της κατανάλωσης και προσφέροντας γρηγορότερες επιδόσεις. Τιμολογιακά, η Alfa Romeo προσφέρει το συνδυασμό αυτό μόνο στην Top έκδοση Distinctive, η οποία με τιμή 20.100 ευρώ είναι ακριβότερη κατά 1.300 ευρώ από την αντίστοιχη χειροκίνητη.
Ικανοποιεί περισσότερο στη χειροκίνητη λειτουργία
Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την ονομασία "TCT" (Twin Clutch Transmission) αποτελεί προϊόν εξέλιξης της Fiat Powertrain Technologies. Διαθέτει 6 σχέσεις και 2 συμπλέκτες, γεγονός που εξασφαλίζει γρήγορες αλλαγές σχέσεων. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό του κιβωτίου είναι ότι συνεργάζεται με το σύστημα "Alfa D.N.A.", προσαρμόζοντας τη λειτουργία του στο στυλ οδήγησης που επιλέγει ο οδηγός. Έτσι, στο Dynamic και στην αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου, οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε υψηλότερο φάσμα, βοηθώντας στις επιδόσεις. Από την άλλη, δεν λείπουν κάποια αρνητικά, όπως ότι η σχέση δεν κατεβαίνει τόσο γρήγορα όσο το απαιτήσει ο οδηγός σε μια επιβράδυνση, ενώ σε αυτή τη λειτουργία το κιβώτιο αργεί να κάνει kickdown. Όλα αυτά όμως ξεχνιούνται στη χειροκίνητη λειτουργία, όπου οι 2 συμπλέκτες δείχνουν τη δυναμική τους, αφού με το που πατήσει ο οδηγός το ανάλογο χειριστήριο στο τιμόνι, τότε το κιβώτιο ανεβάζει ή κατεβάζει σχέση εξαιρετικά γρήγορα. Και το κυριότερο, για τις σπορ διαθέσεις του οδηγού, είναι ότι η σχέση εδώ διατηρείται στον κόφτη.
Γρηγορότερες επιδόσεις στη θεωρία και την πράξη
Η Alfa Romeo δηλώνει ότι η Mito TCT των 135 ίππων είναι γρηγορότερη από τη χειροκίνητη και αυτό, όπως αποδείχθηκε και στις μετρήσεις μας, είναι ορθό. Έτσι, με το D.N.A. στην επιλογή Dynamic, η MiTo TCT είναι γρηγορότερη κατά 0,4 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα σε σχέση με τη χειροκίνητη έκδοση, ενώ πολύ μεγάλη διαφορά υπάρχει στις ρεπρίζ. Σε επίπεδο κατανάλωσης βέβαια, με το κιβώτιο στη χειροκίνητη λειτουργία το νούμερο που προκύπτει είναι αρκετά αυξημένο σε σχέση με ό,τι ανακοινώνει η Alfa.
Τα χειριστήρια των αλλαγών σχέσεων πίσω από το τιμόνι είναι στάνταρ και διευκολύνουν σημαντικά κατά την οδήγηση με το χειροκίνητο set-up (πάνω). Φυσικά οι αλλαγές γίνονται και μέσω του παραδοσιακού επιλογέα (κάτω).

Στο δρόμο η MiTo TCT προσφέρει οδηγική απόλαυση και είναι σταθερή ανεξαρτήτως διαδρομής. 

TCT και Start&Stop
Στο πλαίσιο της εξοικονόμησης καυσίμου και ενέργειας, η Alfa Romeo εφοδιάζει τη MiTo TCT με σύστημα αυτόματης απενεργοποίησης/ενεργοποίησης του κινητήρα (Start&Stop). Το σύστημα απενεργοποιεί με αμεσότητα τον κινητήρα στο σταμάτημα, όμως στο ξεκίνημα είναι πολύ αργό και υπάρχει αρκετή υστέρηση, από τη στιγμή που ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του γκαζιού.

Σε σχέση με τη χειροκίνητη MiTo των 135 ίππων, η MiTo TCT…
είναι γρηγορότερη κατά 0,4 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα
είναι γρηγορότερη κατά 2 δλ. στο 60-100 χλμ./ώρα με 4η
είναι γρηγορότερη κατά 2,3 δλ. στο 80-120 χλμ./ώρα με 5η
αποδίδει 24 Nm ροπής περισσότερα
καταναλώνει 0,1 λτ. λιγότερα βενζίνης ανά 100 χλμ.
εκπέμπει 3 λιγότερα γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο 
κοστίζει 1.300 ευρώ περισσότερα

 
 Alfa Romeo MiTo 1,4 MultiAir 135 PS TCT
Τεχνικά χαρακτηριστικά- Εξοπλισμός - Τιμή- Βαθμολογία