• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/5/2008

Τα αυτόματα κιβώτια είναι εύχρηστα, οικονομικά και διαδεδομένα. Είναι όμως για την Ελλάδα;

Διαβάστηκε από 31361 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/5/2008
Το αυτόματο κιβώτιο το έχουμε συνδυάσει με μεγάλους κινητήρες, πελώριες λιμουζίνες ή SUV, αυξημένη κατανάλωση και χαμηλές επιδόσεις. Είναι όμως ώρα αυτοί οι μύθοι να καταρριφθούν. Γιατί τα αυτόματα κιβώτια δεν είναι έτσι πια.


Το smart πέρα από τις λιλιπούτειες διαστάσεις και το κάθετο (αν και όχι πολύ ευγενικό) παρκάρισμα, έχει κλέψει την παράσταση τα τελευταία χρόνια γιατί έχει μία ακόμη ευκολία στη χρήση, και μάλιστα στάνταρ: το αυτόματο κιβώτιο. Ασχέτως με την κριτική που έχει δεχθεί, αυτό το κιβώτιο έφερε τα πάνω κάτω στην ελληνική αγορά. Οδηγώντας το smart στην κίνηση καταλάβαμε πως το αυτόματο κιβώτιο είναι ιδανικό και για μικρά αυτοκίνητα, και για την πόλη.

Σήμερα τα περισσότερα αυτοκίνητα πόλης εξοπλίζονται, τουλάχιστον προαιρετικά με αυτόματα, ή αυτοματοποιημένα μηχανικά κιβώτια. Τα τελευταία είναι ουσιαστικά όπως τα μηχανικά απλά έχουν αυτοματοποιημένη λειτουργία συμπλέκτη. Σε αυτά έχουν προστεθεί προσφάτως και κάποια με διπλό συμπλέκτη, για ταχύτερες αλλαγές ταχυτήτων για μεγαλύτερη άνεση ή επιδόσεις.

Στα κιβώτια αυτά οι κατασκευαστές προσφέρουν μεγάλες εγγυήσεις και ανάγκη υποτυπώδους σέρβις. Επιπλέον υπάρχει πια τεχνογνωσία ώστε (αν χρειαστεί) να επισκευάζονται όπως και τα μηχανικά. Και έτσι ένας ένας οι μύθοι για τα αυτόματα κιβώτια έχουν καταρριφθεί.

Το αυτόματο κιβώτιο για τα αυτοκίνητα πόλης γίνεται σταδιακά απαραίτητο, αφού ξεκουράζει το πόδι και τον συμπλέκτη και μειώνει τους ρύπους (που σε λίγο θα μας νοιάζουν ακόμη περισσότερο) και την κατανάλωση.

Στα μικρομεσαία, η VW και η Audi με τα DSG χάρισαν αρχικά ένα ακόμη «παιχνίδι» για όσους κυνηγούσαν επιδόσεις, όμως τώρα εξοπλίζουν προαιρετικά όλα τους τα μοντέλα με κιβώτια διπλού συμπλέκτη με στόχο την μειωμένη κατανάλωση και τη βελτίωση της άνεσης. Με επτά σχέσεις μάλιστα, τα νέα κιβώτια που προορίζονται για τα μοντέλα μετρίων επιδόσεων μπορούν να διατηρούν τον κινητήρα στο απολύτως ωφέλιμο φάσμα στροφών του, κάνοντας χρήση της καλύτερης απόδοσής του. Τα αυτοκίνητα είναι έτσι πιο ξεκούραστα στην οδήγηση, πιό γρήγορα στις επιδόσεις, και πιο οικονομικά στη χρήση. Υπάρχει ακόμη λόγος να το σκεφτόμαστε;

Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (16)
tses... (30/5/2008, 16:39)
dkord... FILE MOU AKOU MIA FORA KAI ENA KAIRO HTAN ENA MHXANIKO KIBOTIO KAI KALA NA XEREIS NA ODHGAS AMA EISAI AXRHSTOS KAI DEN XEREIS OTI O KINHTHRAS GIA NA FORTOSEI KAI STHN ENALLAGH TAXYTHTAS NA MHN XASEI KATEBASMA PREPEI NA ALLAXEIS TAXYTHTA STA ORIA TOU KOKKINOU TOTE KALHTERA AYTOMATO GIATI EXO BARETHEI NA MHN XEREI O ELLHNAS NA PROSPERASEI KAI NA PHGAINEI ME 4 ARTH NA KANEI PROSPERASH SE ETHNIKH LOIPON ASE POU DEN GOUSTARO NA TAIZO THS ANTIPROSOPEIES KAI TA ANTALLAKTIKA ME SASMAN POU AKOUS STHN OPISTHEN KRAK KAI SOU SPAEI TO OTIKO SYSTHMA KAI ANATRIXIAZEIS KATHOS TRIBETAI TO METALLO.... AYTOMATO KOMPRESSORAS KAI PISOKOUNA O SYNDIASMOS POU SKOTONEI 1,2,3,4 KAI TELOS TO TYPAKI STO FANARI MENEI PISO....AYTOMATO KAI TELOS
gdaou... (29/5/2008, 13:30)
Επιτέλους αρχίστε να αναφέρεστε στα αυτόματα κιβώτια μπας και καταλάβουν οτι είμαστε σε νεα εποχή που τα σύχρονα αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων δεν έχουν καμία σχεση με αυτά που κατασκευάζονταν δεκαετίες πίσω. Πιστεύω ότι τα επόμενα χρόνια δεν θα αγοράζονται αυτοκίνητα με μη αυτοματοποιημένα κιβώτια ταχυτήτων.
l.tim... (29/5/2008, 11:59)
Θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο να γίνει κάποιο σχόλιο από τους συντάκτες του περιοδικού επί του πολύ ενδιαφέροντος σχολίου του elapo, με τον οποίο συμφωνώ απόλυτα. Μπορώ εγώ να πιάσω τους χρόνους των δοκιμαστών του autotriti;;; Με τί κόστος επιτυγχάνονται αυτοί οι χρόνοι;;;;
dkord... (28/5/2008, 12:16)
Καλά τα αυτόματα, αλλά η οδήγηση είναι απόλαυση και συμμετοχή του ανθρώπινου παράγοντα! Ανεβάζεις και κατεβάζεις ταχύτητες, οδηγείς, συμμετέχεις. Αν είναι και δυσκολευόμαστε σε αυτό, ας βάλουμε και αυτόματους πιλότους και ας καθόμαστε απλά στη θέση του οδηγού να πίνουμε καφέ. Όχι στα αυτόματα κιβώτια. Ναι στα μηχανικά, ναι στη συμμετοχή στην οδηγική απόλαυση!
elapo... (27/5/2008, 13:11)
Σχετικά με τα αυτόματα κιβώτια παρατηρείται ένα φαινόμενο αρνητικής προκατάληψης στις Ευρωπαϊκές και πιο συγκεκριμένα Μεσογειακές αγορές αυτοκινήτου-σε αντίθεση με τις επιλογές των αγοραστών και συνεπώς των εταιριών στις μεγάλες αγορές της Βορείου Αμερικής, Ιαπωνίας και Ωκεανίας όπου το αυτόματο κιβώτιο είναι συνήθως ο standard εξοπλισμός ανεξαρτήτως κατηγορίας αυτοκινήτου με το μηχανικό να προσφέρεται σαν option σε αυτοκίνητα “ειδικού” χαρακτήρα. Πέρα από τις τεχνολογικές εξελίξεις στα αυτόματα συστήματα μετάδοσης και την εξάλειψη των μειονεκτημάτων που παραδοσιακά απέτρεπαν τον αγοραστή από την επιλογή ενός αυτόματου αυτοκινήτου πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχει και μια «δαίμονοποίηση» της χρήσης αυτομάτων η οποία στο μεγαλύτερο βαθμό της είναι αβάσιμη. Πιο συγκεκριμένα σχετικά με τις μειωμένες επιδόσεις ενός αυτόματου: Οι επιδόσεις που προσφέρει ένα αυτόματο επιτυγχάνονται ανεξάρτητα από την οδηγική ικανότητα και δεινότητα του χειριστή του. Οι μετρήσεις περιοδικών και εταιριών γίνονται από πολύ έμπειρους οδηγούς ή / και επαγγελματίες δοκιμαστές οι οποίοι εξαντλούν τα όρια του οχήματος χωρίς να έχουν το άγχος της φθοράς και του οικονομικού κόστους όπως και το συναισθηματικό φορτίο της ιδιοκτησίας. Οι πιθανότητες είναι λοιπόν ότι λιγότερο ικανοί και μέσοι οδηγοί θα κινηθούν πολύ πιο γρήγορα με ένα αυτόματο από ότι με ένα χειροκίνητο κιβώτιο προκαλώντας πολύ μικρότερες μηχανολογικές φθορές στο όχημα τους. Ακόμα όμως και στην περίπτωση των απόλυτων μετρήσεων ενός περιοδικού αυτοκινήτου μια ματιά στις εν κινήσει επιταγχύνσεις / διαδικασία προσπεράσματος πιθανότατα θα δείξει ότι τα σύγχρονα αυτόματα αυτοκίνητα είναι ισάξια αν όχι καλύτερα των αντίστοιχων τους με μηχανικό κιβώτιο στη συγκεκριμένη δοκιμασία. Αντίστοιχος αν και όχι απόλυτα ακυρωτικός είναι και ο αντίλογος για το θέμα της αυξημένης κατανάλωσης των αυτόματων κιβωτίων. Ο λιγότερο ικανός και μέσος οδηγός σπάνια φέρει την οδηγική παιδία και τεχνογνωσία που θα του επιτρέψει να κινηθεί με την μεγαλύτερη οικονομία ανεξάρτητα από τις οδηγικές συνθήκες που επικρατούν. Απόδειξη αυτού είναι ότι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων εξοπλίζουν τα μη αυτόματα μοντέλα τους με δείκτη προτεινόμενης προς επιλογή σχέσης μετάδοσης προκειμένου για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής οικονομίας με τις καλύτερες επιδόσεις. Φυσικά στην περίπτωση ενός σύγχρονου αυτόματου κιβωτίου η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ενσωματωμένη στη λογική και το σχεδιασμό του. Η αλήθεια είναι πάντως ότι με μια σχετική προσοχή ένας μέσος οδηγός θα επιτύχει ελαφρά καλύτερη κατανάλωση με ένα χειροκίνητο απΆότι με ένα πλήρως αυτόματο κιβώτιο όμως και εδώ τα πράγματα διαφοροποιούνται υπέρ των αυτομάτων στις περιπτώσεις που αυτά έχουν “ημιαυτόματη” λειτουργία ή δυνατότητα επιλογής οικονομικού προγράμματος λειτουργίας. Συνεχίζοντας με τα υπέρ του αυτόματου κιβωτίου πρέπει να ληφθεί υπΆ όψιν η σημαντικά μικρότερη οδηγική κόπωση που εξασφαλίζουν σαν παράγοντας οδικής ασφαλείας ενώ στην περίπτωση επαγγελματιών οδηγών ή οδηγών που κινούνται σε αστικά περιβάλλοντα υπάρχουν ακόμα και οφέλη υγείας μιας και δεν υπάρχει ορθοπεδική επιβάρυνση στο πόδι που παραδοσιακά ελέγχει το συμπλέκτη. Κλείνω με μια παρατήρηση και απορία: Στην ελληνική αγορά ο αγοραστής καλείται στην συντριπτική πλειοψηφία των αυτοκινήτων να πληρώσει την επιλογή του αυτόματου κιβωτίου «χρυσάφι». Στο 80% των περιπτώσεων και σε αντίθεση με τα τεκταινόμενα σε άλλες αγορές της Ευρώπης το αυτόματο κιβώτιο θεωρείται επιλογή πολυτελείας που προσφέρεται αποκλειστικά με τα ανώτερα πακέτα εξοπλισμού εκτοξεύοντας την τιμή αγοράς σε δυσανάσχετα επίπεδα. Δεν είναι δε λίγες οι περιπτώσεις που η επιλογή αυτόματου κιβωτίου δεν διατίθεται από τις ελληνικές αντιπροσωπίες, ούτε καν κατόπιν παραγγελίας σε μοντέλα που κυκλοφορούν με αυτή τη δυνατότητα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές , ΓΙΑΤΙ?
Δείτε όλα τα σχόλια (16)


περισσότερα »

TECH - Τελευταία νέα

Επιστρέφει η Alfa Romeo Spider;

Δοκιμή: Ανανεωμένη Mercedes C 180

Τι ξεχνάς να ελέγξεις στο μεταχειρισμένο;

Mega Test: 10 SUV σε πίστα δοκιμών 4x4

Η κίνηση στους δρόμους

Αποκλειστικό: Νέο Audi eQ3

Τι Volvo να αγοράσω: XC90 ή V90 Cross Country;

Δοκιμή: Νέο Ford Focus ντίζελ

Πως η Hyundai έγινε η μάρκα της καρδιάς μας;

Ράλι Σουηδίας: Ανακατεύοντας την τράπουλα

Ο Σόλμπεργκ με Ford Escort Mk2 στα χιόνια

EuropeGAS σημαίνει απόδοση & αντοχή!

Το γραντζούνισες; Φτιάξε το μόνος σου!

To GT-R50 της Italdesign πάει Ντουμπάι (+video)

Κάντε αναφορά: Δείτε ποια αυτοκίνητα είναι ΦΕΤΟΣ για κλωτσιές

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

AUDI: Κάνε τη διαδρομή εμπειρία ζωής, με το Νέο Audi A1 Sportback!

CITROEN: σε ειδική τιμή και 36 άτοκες δόσεις έως 28/2!

RENAULT: PASSION DAYS. Βρες τον έρωτα στις Εκθέσεις Renault με μοναδικές προσφορές!

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 14.990€

περισσότερα »