" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/1/2009

Είμαστε έτοιμοι για τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη ή θα τα απορρίψουμε όπως και τα αυτόματα στο παρελθόν;

Διαβάστηκε από 17232 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/1/2009
Τα νέα κιβώτια διπλού συμπλέκτη σύντομα θα βρίσκονται σε κάθε μάρκα και θα τοποθετούνται και στα μικρά μοντέλα που προτιμούμε και στην Ελλάδα. Όμως η εμπειρία της ελληνικής αγοράς με τα αυτόματα των προηγούμενων δεκαετιών έχει δείξει πως γενικά προτιμούμε το χειροκίνητο. Είμαστε έτοιμοι για τη νέα τεχνολογία ή χάνουμε το δάσος πίσω από το δέντρο με τα κλισέ;



Το αυτόματο κιβώτιο είναι αλήθεια πως στην Ελλάδα δεν αγαπήθηκε καθόλου. Βασική αιτία η απουσία αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού στην ελληνική αγορά, μοντέλα στα οποία ταίριαζε γάντι. Τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα με τα 4τρατάχυτα, αργά, ενεργοβόρα και δύσκολα στην επισκευή φυσικά δεν κέρδισαν το κοινό, όμως όλα αυτά αλλάζουν.

Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν είναι αυτόματα. Είναι μηχανικά (με συμπλέκτη, όπως φαίνεται και από το όνομά τους) με μηχανισμό που καταργεί το αριστερό πεντάλ. Τέτοια κιβώτια, αλλά με έναν μόνο συμπλέκτη, έχουμε δει στο παρελθόν, με το όνομα ημι-αυτόματα, ή αυτοματοποιημένα μηχανικά. Η Peugeot/Citroen, η Fiat, η Toyota και άλλοι πωλούν αυτοκίνητα της μικρής και μικρομεσαίας κατηγορίας με τέτοια κιβώτια που λειτουργούν μεν ως αυτόματα (χωρίς συμπλέκτη) όμως βασίζονται στην αρχή λειτουργίας των μηχανικών.

Το μειονέκτημά τους είναι οι αργές αλλαγές, και αυτό το πρόβλημα λύνουν ακριβώς τα νέα κιβώτια με δύο συμπλέκτες. Η VW και οι μάρκες του ομίλου τα χρησιμοποιούν ήδη με 6 και 7 σχέσεις, ενώ περιμένουμε πλέον και το κιβώτιο της Ford (που ήδη φοράει η Volvo) στα mainstream μοντέλα της. Η Mitsubishi έχει το δικό της, προς το παρόν μόνο στο Evo X, ενώ ετοιμάζονται και άλλοι κατασκευαστές που είτε εξέλιξαν το δικό τους, είτε θα χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία της BorgWarner τώρα που απελευθερώνεται από την αποκλειστική χρήση της VW.

Τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη επιλέγουν μόνα τους την κατάλληλη σχέση προς τα πάνω αλλά και προς τα κάτω, κάτι που τα κλασσικά αυτόματα δεν κάνουν. Έχουν επίσης λειτουργία kick-down που αλλάζουν σχέση για μέγιστη επιτάχυνση όταν σανιδώνουμε το γκάζι, ενώ πιο σημαντικά φέρνουν στο κατέβασμα τις στροφές του κινητήρα εκεί που πρέπει ώστε όταν επιταχύνουμε να έχει δύναμη το μοτέρ. Εναλλακτικά είτε από το λεβιέ, είτε από τα «αφτιά» πίσω από το τιμόνι επιλέγουμε εμείς τη σχέση που θέλουμε, όπως στο κλασσικό χειροκίνητο, απλά δεν πατάμε συμπλέκτη. Οι σχέσεις αλλάζουν αν όχι πιο γρήγορα, τουλάχιστον με την ίδια ταχύτητα.

Άρα τι μπορεί να μας κρατήσει πίσω; Ο φόβος του νέου πιθανώς, που στο άκουσμα του «πολύπλοκου» μας στρέφει σε ότι ξέρουμε. Μόνο που σήμερα τα κιβώτια σπανίως επισκευάζονται επιτόπου, άρα είτε χαλάσει το χειροκίνητο είτε το διπλού συμπλέκτη η διαδικασία είναι ίδια. Και η αξιοπιστία, λόγω της κοινής τεχνολογίας, είναι και αυτή επίσης ίδια.

Στην Ελλάδα έχουμε βέβαια και το στίγμα της μαγκιάς, που απαιτεί να χειρίζεται ο οδηγός όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου όπως «θέλει» εκείνος και να μην αφήνει τη «μηχανή» να αποφασίζει. Τις περασμένες δεκαετίες το αυτόματο κιβώτιο είχε για αυτό το λόγο θεωρηθεί αδυναμία του οδηγού ή ακόμη και ανικανότητα.

Όμως σήμερα οι ανάγκες έχουν αλλάξει. Το αριστερό πόδι στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων κάνει υπερωρίες μεταξύ πρώτης και νεκράς. Το αυτόματο, ακόμη και με τα μειονεκτήματα του παρελθόντος είναι η έξυπνη λύση. Πόσο μάλλον όταν την ίδια ευκολία την βάζουμε στο αυτοκίνητό μας χωρίς να χάνει σε τίποτα σε σχέση με την «ελευθερία» του χειροκίνητου.

Εσείς πως τα βλέπετε τα νέα κιβώτια διπλού συμπλέκτη; Θα τα προτιμήσετε στο επόμενο αυτοκίνητό σας ή θα παραμείνετε κλασσικοί στο χειροκίνητο; Είναι κάτι που σας φοβίζει ή θέλετε να έχετε αποκλειστικά τον έλεγχο; Τελικά υπάρχει κάτι που βρίσκετε αρνητικό που να έχει σχέση με το κιβώτιο και όχι με εσάς;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (37)
timgt... (2/2/2009, 17:22)
Exo odigisei amaxia olon ton katigorion k dn maresei se ena mikro amaxi 200 alogon na exo aytomato noiotho oti dn exo to elegxo protimo xeirokinito. kata tin apopsi mou einai men praktika kyrios stin kinisi alla ta to evaza mono se poly sport amaxia porsche slk350 k ano i amaxia megalou kyvismou 3.0+
manos... (2/2/2009, 12:39)
Αν δεν πάσχουν από αξιοπιστία και συχνές βλάβες θα είναι καλοδεχούμενα σε όλα τα μοντέλα
pagal... (2/2/2009, 10:29)
Είμαι κάτοχος ενός Carina II με αυτόματο κιβώτιο. Αν και παλαιάς τεχνολογίας το κιβώτιο, δεν μπορώ να πω ότι μειονεκτεί και πολύ από τα χειροκίνητα. Μπορείς να κρατάς όποια ταχύτητα θέλεις βάζοντας τον μοχλό στην θέση που έχει η κάθε ταχύτητα (L για 1η, 2 για 1η & 2α, D για 1η, 2α &3η, O/D για την ovberdrive), κάνει ταχύτατο kickdown και μπορείς να καθυστερείς όσο θέλεις την αλλαγή ταχύτητας με το γκάζι. Οπότε όλα αυτά ότι τα αυτόματα δεν σου δίνουν επιλογές και κάνουν ότι θέλουν αυτά εγώ τα ακούω βερεσέ. Όπως μπορείς να αλλάζεις ταχύτητες με το χειροκίνητο έτσι μπορείς και με το αυτόματο, αρκεί να κουνήσεις τον μοχλό του.
nekta... (31/1/2009, 11:46)
ΑΝΑΜΦΙΒΟΛΑ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΚΙΒΩΤΙΩΝ ΤΑ ΦΕΡΝΟΥΝ ΣΕ ΕΥΜΕΝΕΣΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΚΛΑΣΙΚΩΝ.ΗΡΕΜΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΞΕΚΟΥΡΑΣΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΙΔΙΩΣ ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΕΩΝ, ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ. ΟΜΩΣ ΤΟ ΥΨΗΛΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΎΩΝ ΔΕΝ ΑΠΟΣΒΕΝΕΤΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΖΩΗΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ. ΣΥΝΕΠΩΣ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΠΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΤΟΥΣ ΑΠΛΑ ΣΑΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΜΕΣΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Η ΑΛΛΑΓΗ ΣΧΕΣΗΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝΑ ΑΚΡΙΒΕΣ ΚΑΙ ΣΑΦΕΣ ΚΛΑΣΙΚΟ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΠΟΛΥ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΛΥΣΗ. ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΧΑΛΑΡΗ ΟΔΗΓΗΣΗ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΟΥΝ ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ, ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΑΝΤΙΤΙΜΟ ΒΕΒΑΙΑ. ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΙΠΛΕΟΝ-ΟΧΙ ΑΜΕΛΗΤΕΟ- ΒΑΡΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΤΙΘΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΜΠΡΟΣ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΤΣΙ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΣΠΕΚΤΟΥΣ ΤΗΣ VW. ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΣΤΑΓΕΣ ΤΟΥ MARKETING...ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΣΠΟΡ ΟΔΗΓΗΣΗ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΑΠΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΓΚΑΤΖΕΤ..ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΡΝΑ..ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΚΥΡΙΩΣ ΓΑΛΛΙΚΑ..- ΚΑΙ ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΑ ΤΙΜΟΝΙΑ ΣΤΗΝ F1 ΓΙΑΤΙ ΕΚΙ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ...
euron... (30/1/2009, 22:03)
Οσοι εχουν οδηγησει αυτοματο ξερουν. Για τους αλλους , καλυτερα να δοκιμασουν να οδηγησουν σε μποτιλιαρισμα. Μετα δεν θα θελουν μηχανικο κιβωτιο. Υπαρχουν βεβαια και οι γκαζοφονιαδες, οι ξερολες και οι κουτσαβακηδες που νομιζουν οτι αμα το οχημα εχει λεβιε, τους κανει περισσοτερο αντρες.... Αυτοματος.....
Δείτε όλα τα σχόλια (37)


περισσότερα »

TECH - Τελευταία νέα

Νέο Opel Corsa: Όλα όσα ξέρουμε πριν την αποκάλυψη

Nέα Toyota Corolla VS Hyundai i30 VS Opel Astra

Δοκιμή: Hyundai i30 Fastback N

Νέο Micra με 117 άλογα vs ανταγωνισμός

Η κίνηση στους δρόμους

Παλικάρι τα βάζει με δύο κλέφτες!

Δοκιμή: Νέα Toyota Corolla Hybrid

Οδηγήσαμε το Dacia Duster Pick-Up

Video: Nέο Opel Corsa GSi

Η Ford ο μεγάλος χορηγός της TRIMORE-XTERRA Greece

Μάρκες που δεν φτιάχνουν αυτοκίνητα: Γίνεται;

Τα 5 μικρομεσαία με τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών

6 σημεία ελέγχου του πέλματος

Βάλε αγωνιστικό κάθισμα!

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

MITSUBISHI: Ατοκο χρηματοδοτικό: 0% επιτόκιο,100 ευρώ/μήνα

NISSAN: Qashqai το απόλυτο SUV από 20.490€

CITROEN: Νέο C5 Aircross με 130PS από 22.550€

PEUGEOT: Nέο Peugeot 508 από 29.900€

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

MICHELIN: Επιδόσεις που φτιάχτηκαν για να διαρκούν

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

Ψηφίστε και κερδίστε 4 μοτοσυκλέτες

περισσότερα »