Ευχάριστο σχεδιαστικά και οδηγικά παραμένει το ανανεωμένο Mazda3.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ευχάριστο σχεδιαστικά και οδηγικά παραμένει το ανανεωμένο Mazda3.

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda3 1,6 HB

19.323 Επισκέψεις στο άρθρο (1/2/2012)

«Επειδή καμία διαδικασία δεν είναι τέλεια, πάντα υπάρχει περιθώριο για βελτίωση». Αυτό, φαίνεται, να πιστεύει η Mazda, λανσάροντας την ελαφρώς αναβαθμισμένη γενιά του Mazda3, που περιορίζεται σε πολύ διακριτικές αλλαγές.

Στην Ιαπωνία φαίνεται ότι έχουν άλλη προσέγγιση για τα μοντέλα τους, όταν αυτά περάσουν από το «νυστέρι» του facelift. Η λογική τους είναι ότι, οι αλλαγές είναι minimal, όπως και ο τρόπος ζωής τους. Ένα από τα καλύτερα δείγματα αυτής της προσέγγισης είναι τα αυτοκίνητα της Mazda. Παραδοσιακά, είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσεις τα μοντέλα πριν και μετά τις επεμβάσεις. Στην περίπτωση του Mazda3 φανερώνει ότι το μοντέλο, από το λανσάρισμα του, δεν έχει πολλά πράγματα που πρέπει να διορθωθούν, αφετέρου δεν απαξιώνει τα προ facelift μοντέλα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Εμφάνιση: Αθλητικό παρουσιαστικό
Τo Mazda3, όπως και όλα τα σύγχρονα ομόσταυλά του μοντέλα, παραμένουν μοντέρνα με ένα λιτό τρόπο. Το αμάξωμα χαρακτηρίζουν οι ακμές και τα ανάγλυφα φωτιστικά σώματα μπροστά και, κυρίως, πίσω. Μετά το facelift ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει αλλάξει, διαθέτοντας μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, αλλά και κάθετες ενθέσεις για τα στρογγυλά, πλέον, φώτα ομίχλης. Με τα σχέδια στις ζάντες να είναι η μόνη άλλη μετρήσιμη αλλαγή, η πιο ουσιαστική διαφοροποίηση παραμένει η βελτίωση της αεροδυναμικής. Αυτό έχει επιτευχθεί, τόσο με την καλύτερη ροή του αέρα στο μπροστινό τμήμα, όσο και με το νέο επίπεδο κάλυμμα του πατώματος. Έτσι, το τελικό αποτέλεσμα παραμένει κομψό και δυναμικό, ειδικά στο άσπρο περλέ χρώμα της δοκιμής.

Κινητήρας: Απλά επαρκής απόδοση
Με τις αλλαγές κάτω από το καπό να έχουν περιοριστεί στον περιορισμό των εκπομπών ρύπων, από τα 149 στα 147 γρ./χλμ. ο 1.600άρης βενζινοκινητήρας του Mazda3 απλά ικανοποιεί. Το σύνολο είναι πολιτισμένο σε λειτουργία και ικανοποιητικό σε δύναμη όταν πιέζεται, αλλά ποτέ δεν αναδεικνύει τις ικανότητες του συνόλου. Η απόδοση του είναι οριακή για το βάρος, με την απόκριση στο γκάζι να είναι μέτρια και την κατανάλωση να «σκαρφαλώνει» από τα 6,4 λτ./χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής, αφού ο οδηγός πρέπει να κινείται με ψηλές στροφές για να επιτύχει αξιοπρεπείς επιδόσεις. Σε αυτό βοηθάει το σφιχτά κλιμακωμένο κιβώτιο, που, πάντως, έχει εξαιρετικό «κούμπωμα» και κοντές διαδρομές. Με τιμή λίγο πάνω από τα 17.000 ευρώ, το Mazda3 κυκλοφορεί σε μία έκδοση που εξοπλιστικά, τα έχει όλα.

Εσωτερικό - Χώροι: Η ποιότητα πάνω απΆ όλα
Στην ίδια, συγκρατημένα εξελικτική, λογική κινείται και το εσωτερικό του μοντέλου. Επί της ουσίας οι αλλαγές αφορούν στη διαφοροποιημένη γραμματοσειρά του πίνακα οργάνων, που είναι πιο ευανάγνωστος, στις ενδείξεις με λευκά γράμματα της οθόνης πληροφοριών και στο πλαστικό διακοσμητικό της βάση της κονσόλας. Στοιχεία δευτερεύουσας σημασίας που υποσκελίζονται από τη σωστά υλοποιημένη κατασκευή, που αντιστοιχεί σε ένα από τα καλύτερα παραδείγματα της κατηγορίας. Το μαλακό πλαστικό σε όλο σχεδόν το ταμπλό και η άψογη συναρμογή των μερών, πλαισιώνουν την οδηγοκεντρική θέση οδήγησης, την καλή εργονομία και τη σωστή περιφερειακή ορατότητα. Από την άλλη, οι χώροι για τους επιβάτες είναι απλά επαρκείς, ενώ αυτός για τις αποσκευές (340 λίτρα) βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας.

Στο δρόμο: Παραδοσιακά σπορτίφ
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου ήταν ανέκαθεν η οδική συμπεριφορά. Μετά από τις μικρές επεμβάσεις στο πλαίσιο, τα αμορτισέρ και τις ρυθμίσεις του ηλεκτροϋδραυλικού τιμονιού, η ουσία του μοντέλου παρέμεινε εξίσου ενδιαφέρουσα. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, η ποιότητα κύλισης ικανοποιητική και η συγκρότηση του συνόλου εξαιρετική στις εντολές του οδηγού. Με δεδομένη την ευθυβολία στον ανοιχτό δρόμο, το Mazda3 είναι ευχάριστο στις στροφές και συμμετοχικό σε κάθε άλλη οδηγική περίσταση, με τιμόνι που έχει σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση, αλλά φρένα που δεν έχουν κορυφαία απόδοση.
ELASTIKA 2024
vw