To XC40 της Geely-Volvo κουβαλά 300 παραπανίσια κιλά. Θα είναι εξίσου «υπέρβαρο» και το επερχόμενο V40, αφού η μάρκα έχει επιλέξει να βασίσει τα μοντέλα της στην ίδια πλατφόρμα;

To XC40 της Geely-Volvo κουβαλά 300 παραπανίσια κιλά. Θα είναι εξίσου «υπέρβαρο» και το επερχόμενο V40, αφού η μάρκα έχει επιλέξει να βασίσει τα μοντέλα της στην ίδια πλατφόρμα;

Tο V40 θα είναι υπέρβαρο όπως το XC40;

17.932 Επισκέψεις στο άρθρο (8/1/2018)

Αν το XC40 είναι βαρύ, πόσο θα ζυγίζει ένα μικρομεσαίo Geely-Volvo στην ίδια πλατφόρμα;

Η Geely-Volvo κάνει πραγματικότητα ένα όραμα που είχαν κι άλλοι κατασκευαστές. Χτίζει όλα της τα μοντέλα σε μία και μοναδική πλατφόρμα. Μήπως όμως το τίμημα που πληρώνει σε βάρος δεν αξίζει, ειδικά όταν τα μοντέλα είναι μικρότερα και πρέπει να είναι και ελαφρύτερα;
 
Η Geely-Volvo βρίσκεται στο μέσο της δικής της μεγάλης επανάστασης. Μακριά από την αγκαλιά της Ford όπου είχε στη διάθεσή της μια πληθώρα μηχανικών μερών γύρω από τα οποία μπορούσε να  χτίσει τα μοντέλα της, τώρα πρέπει να δημιουργήσει, συχνά από το μηδέν, τα πάντα.
 
Σε αυτή τη νέα φάση της ζωής της, η Geely-Volvo λειτουργεί με μία μόνο πλατφόρμα. H CMA, προορίζεται για μεγάλα και μεσαία αυτοκίνητα, για εξίσου μεγάλα και μεσαία SUV, ενώ για τις μικρότερες κατηγορίες τα πράγματα γίνονται λίγο πιο πολύπλοκα. Ο ίδιος ο επικεφαλής της μάρκας στον τομέα έρευνας και εξέλιξης, ο Χένρικ Γκριν, έχει εξηγήσει πως η CMA, στο κάτω άκρο μεγέθους, μπορεί να δώσει «χαμηλά και δυναμικά», εννοώντας μικρομεσαία, όμως χρησιμοποιεί τη λέξη «σχετικά» σε ότι αφορά το μέγεθος. Δηλαδή, σχετικά μικρότερα του XC40.
 
Βλέπεις το XC40, το μικρότερο σήμερα μοντέλο της πλατφόρμας είναι βαρύ. Πολύ βαρύ για την κατηγορία, σχεδόν 300 κιλά βαρύτερο από τον ανταγωνισμό (διαβάστε εδώ το σχετικό άρθρο). Ο λόγος είναι απλός: Η πλατφόρμα αυτή είναι βασικά για μεγαλύτερα μοντέλα και περιλαμβάνει ήδη όλη τη μηχανολογική κατασκευή που είναι απαραίτητη για ηλεκτρικά οχήματα. Ο αντικαταστάτης του γερασμένου V40 όμως δεν έχει επιλογή παρά να κάνει χρήση αυτής της πλατφόρμας. Το σχέδιο φαίνεται πως θα βασιστεί στο πρωτότυπο 40.2 που απέσπασε εξαιρετικές κριτικές για το στυλ του.
 
Όμως το νέο V40 δεν μπορεί να ξεφύγει από το αυξημένο βάρος. Είναι κάτι που ξέρει ο Γκριν και γι αυτό εξηγεί πως δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον της μάρκας για ακόμη μικρότερα οχήματα. Είναι φυσικά και θέμα αγοράς, με τη Geely-Volvo να ενδιαφέρεται πρωτίστως για την κινεζική αγορά, την εγχώρια πλέον αφού ανήκει σε κινεζική εταιρεία, και την αμερικανική, όπου το βάρος εδώ που τα λέμε δεν αποτελεί θέμα συζήτησης.
 
Αυτό που περιμένει η Geely-Volvo είναι την μετάβαση σε ηλεκτρικούς κινητήρες. Το νέο V40 θα είναι πιθανότατα ένα από αυτά, όχι όμως και το πρώτο. Τα πρώτα ηλεκτρικά της μάρκας θα έρθουν με άλλα σήματα, είτε της νέας premium μάρκας του ομίλου, της Polestar είτε της άλλης, ηλεκτρικής μάρκας του ομίλου, της Lynk&Co. Η μεγάλη ροπή του ηλεκτρικινητήρα θα μειώσει το πρόβλημα του βάρους, όμως μέχρι τότε, αλλά και πάντα σε ότι αφορά τη δυναμική συμπεριφορά στο δρόμο, το βάρος θα είναι το μεγάλο αρνητικό στα μικρότερα μοντέλα της μάρκας.
 
 
Μπορεί το νέο V40 να ζήσει με τόσα παραπανίσια κιλά; Μπορεί η Geely-Volvo να βρει τρόπο να μειώσει το βάρος στο μικρότερο μοντέλο της μάρκας; Και τελικά χωρίς ηλεκτροκίνηση, μπορεί η Geely-Volvo να περάσει το μεγάλο βάρος των μοντέλων της «απαρατήρητο»; Τι λέτε;

Toyota
test center