Nέα Corolla: 1,2 τούρμπο ή 1.800 υβριδική;

19.349 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2019)

Μπορεί η Toyota να έκοψε το ντίζελ από τη γκάμα της, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχει εκδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Γιατί στη θέση του ντίζελ, έρχεται μία καθαρή, οικονομική υβριδική έκδοση της Corolla. Το θέμα είναι θα την προτιμήσετε έναντι της συμβατικής έκδοσης 1,2;


Μπορεί η Toyota να έκοψε το ντίζελ από τη γκάμα της, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχει εκδόσεις με πολύ χαμηλή κατανάλωση. Γιατί στη θέση του ντίζελ, έρχεται μία καθαρή, οικονομική υβριδική έκδοση της Corolla. Το θέμα είναι θα την προτιμήσετε έναντι της συμβατικής έκδοσης 1,2;

Η Corolla επανήλθε ως όνομα στη θέση του Auris και μαζί της έφερε το τέλος του ντίζελ από τη γκάμα του μικρομεσαίου μοντέλου. Στη θέση των εκδόσεων ντίζελ η Corolla έχει όχι μία αλλά δύο υβριδικές εκδόσεις. Μία με δίλιτρο μοτέρ βενζίνης και 180 άλογα (7,9δλ το 0-100 και κατανάλωση 3,7 λτ./100χλμ). και μία πιο μικρή με έμφαση στην οικονομία, με 1.8 λίτρα μοτέρ και 122 άλογα.

Τα ίδια περίπου άλογα έχει και η συμβατική έκδοση της Corolla με τον 1.200άρη κινητήρα και τα 114 άλογα, οπότε με τις δύο προτάσεις τόσο κοντά σε ιπποδύναμη, το ερώτημα είναι ποια είναι η καλύτερη αγορά.

Από πλευράς επιδόσεων, τα περισσότερα άλογα της υβριδικής Corolla δεν σημαίνουν ότι είναι και πιο γρήγορη. Το μεγαλύτερο βάρος, η χαμηλότερη ροπή και η συνολική ρύθμιση του κινητήριου συνόλου προς την οικονομία, δίνουν στην συμβατική έκδοση το προβάδισμα στο 0-100, με πάνω από ένα δευτερόλεπτο καλύτερο χρόνο, 9,3 έναντι 10,9 δλ.

Σε πρώτη ανάγνωση αυτό κάνει την 1.200άρα Corolla εμφανώς καλύτερη περίπτωση. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς πως στην ίδια έκδοση είναι 2.900 ευρώ φθηνότερη από την υβριδική. Αρα η απάντηση στο ποια από τις δύο προτιμάτε φαίνεται μάλλον προφανής. Ή όχι;

Η υβριδική Corolla έχει έναν διαφορετικό χαρακτήρα. Από τη μία η χαμηλή, πολύ χαμηλή κατανάλωση, στα 3,3 λίτρα, αφήνει 2 λίτρα στο ντεπόζιτο για κάθε 100 χλμ. που διανύει σε σχέση με την συμβατική 1,2. Δεν ακούγεται πολύ; Μήπως αν πούμε ότι η συμβατική καίει 60% περισσότερο, τότε ίσως να καταλάβει κανείς τη διαφορά.

Από κει και πέρα η υβριδική έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας έναντι 117 ευρώ της 1.200άρας, όμως το σημαντικότερο, σε ότι αφορά την οικονομική πλευρά των δύο αυτοκινήτων, είναι πόση αξία μεταπώλησης θα έχει σε πέντε ή περισσότερα χρόνια. Γιατί ένα συμβατικό αυτοκίνητο το 2024-2025 όταν η αγορά θα γεμίζει υβριδικά και ηλεκτρικά, θα χάνει αξία, ενώ ένα υβριδικό θα παραμένει μέσα στα πράγματα.

Όπως είχε συμβεί και με το ντίζελ παλιότερα, αν η διαφορά σε κατανάλωση και τέλη σε 5 χρόνια (2.300 ευρώ από καύσιμο και 600 ευρώ από τέλη = 2.900 ευρώ κέρδος με το υβριδικό) δεν σας φτάνει, η αξία μεταπώλησης πιθανώς να σας κάνει την υβριδική έκδοση πιο δελεαστική.

Τι λέτε όμως; Σας φαίνεται το υβριδικό καλύτερη αγορά από το συμβατικό; Αξίζει τα παραπάνω χρήματα για την απόσβεση και ακριβότερη μεταπώληση; Ή βάζετε τις καλύτερες επιδόσεις πάνω από την απαλή αίσθηση της υβριδικής μετάδοσης; Τι λέτε;

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto