Πως η Hyundai θα βάλει τα γυαλιά σε όλους με το i20N;

17.731 Επισκέψεις στο άρθρο (31/10/2020)

Όταν όλες οι μάρκες «κόβουν» από δεξιά κι αριστερά, μειώνουν εκδόσεις, καταργούν μοντέλα, και σίγουρα δεν φτιάχνουν καινούργια GTi, η Hyundai ετοιμάστηκε να τους βάλει τα γυαλιά και να λανσάρει το νέο μικρό πύραυλο, το i20 N. Πως τα κατάφερε;


Η Hyundai δεν είναι η μάρκα που ήταν πριν 20 χρόνια. Έχει άλλες προτεραιότητες και μία από αυτές είναι να ταράξει τα νερά του κατεστημένου και να σταθεί πάνω από αυτά. Αυτό που έκανε μέχρι τώρα ήταν να λανσάρει φθηνότερα αλλά σε πολλά σημεία καλύτερα μοντέλα. Τώρα αλλάζει. Λανσάρει φθηνότερα αλλά γρηγορότερα GTi.

Και τους πονάει εκεί που πονάει περισσότερο. Γιατί όταν έρχεται το μικρομεσαίο της i30 N και βάζει τα γυαλιά σε οτιδήποτε κινείται πάνω από 250 άλογα, εντός και εκτός πίστας, όχι μόνο έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον της ειδικής αυτής αγοράς, αλλά έχει κάνει κάτι παραπάνω. Έχει πετύχει τον άθλο του Δαυίδ, απέναντι στον Γολιάθ.

Και μπορεί φυσικά η Hyundai να είναι ο (βιομηχανικός) γίγαντας μπροστά σε πολλούς μικρότερους ανταγωνιστές της, όταν όμως μιλάμε για GTi, είναι ο Δαυίδ. Και για να νικήσει, έφερε κάτω από τη στέγη της τους σωστούς ανθρώπους. Δεν είναι τυχαίο πως το πρόγραμμα «Ν» το τρέχει ο επί πολλά χρόνια άνθρωπος πίσω από το γράμμα «Μ» της BMW.

Και για το i20 N η σημασία του μοντέλου ήταν τέτοια που καθόρισε ολόκληρη την εξέλιξη του μικρού της μάρκας. Επειδή ακριβώς το i20 Ν θα πατάει στο ίδιο ακριβώς σασί με το «απλό», το μοντέλο σχεδιάστηκε ώστε να «χωράει» μεγαλύτερα μοτέρ, φρένα, τροχούς και μακρύτερες εξατμίσεις από τα νορμάλ 1.000άρια τρικύλινδρα που αποτελούν το «ψωμοτύρι» των πωλήσεων του νέου i20. Σχεδιάστηκε επίσης ώστε να είναι ιδιαίτερα ελαφρύ, κάτι που βοηθάει όλες τις εκδόσεις φυσικά, αλλά θα κάνει το i20N πολύ σβέλτο.

Και παρότι δεν είναι καιροί για πρίγκιπες, το i20 N δεν θα φοράει το ίδιο μοτέρ με το μεγαλύτερο i30 N, αλλά το γνώριμο 1,6 T-GDi, «πειραγμένο» τόσο ώστε να αποδίδει 204 άλογα. Την ίδια ώρα η Peugeot έχει πει πως αν το δικό της 208 GTI υπάρξει ποτέ θα είναι μόνο ηλεκτρικό, ενώ ακόμη περιμένουμε να δούμε τι θα κάνει η Renault σε αυτή τη γενιά. Με μόνο πραγματικό στόχο το Ford Fiesta ST και το πιο «εύκολο» ως λεία, VW Polo GTI, λόγω φορολογίας μιας και το τελευταίο είναι δίλιτρο και υπόκειται σε χαράτσια, το i20 N με κυρίαρχα «όπλα» τον value for money χαρακτήρα της μάρκας, τη δυναμική σχεδίαση και το πλούσιο τεχνολογικό υπόβαθρο που έχει αποκτήσει η μάρκα από την εμπλοκή της στο WRC μπαίνει δυνατά στη μάχη των μικρών GTi.

Τι λέτε λοιπόν; Δε βάζει σε όλους τα γυαλιά η Hyundai όταν τολμάει αυτή τη στιγμή να λανσάρει ένα τέτοιο μοντέλο; Και τελικά πως το βλέπετε εσείς; Θα είναι Hyundai το επόμενο καυτό μικρό σας;

Toyota
test center