Γιατί το GR Yaris είναι τώρα το απόλυτο αυτοκίνητο του πλανήτη!

8.811 Επισκέψεις στο άρθρο (11/1/2021)

Ποιά από τα αυτοκίνητα αυτά μόνο στο άκουσμά τους σου φέρνουν ανατριχίλα; Lancia Delta Integrale, Audi Quattro, Ford RS200, Toyota Celica GT4, Mitsubishi Lancer Evo 6. Ετοιμάσου στη λίστα αυτή να προσθέσεις άλλο ένα: Toyota GR Yaris. Γιατί;


Αυτή η λίστα δεν είναι τυχαία. Τα αυτοκίνητα αυτά έγιναν θρύλοι στα ράλι γιατί ήταν ειδικά. Ειδικά φτιαγμένα για να τρέχουν στους πιο γρήγορους αγώνες σε χώμα, χιόνι, λάσπη και άσφαλτο. Αυτά τα αυτοκίνητα ήταν φτιαγμένα για να νικάνε στην απόλυτη χρήση. Και ο λόγος που τα γνωρίσαμε έξω από τους αγώνες είναι γιατί για να μπορούν να τρέξουν, οι κατασκευαστές τους έπρεπε να λανσάρουν εκδόσεις δρόμου, τις λεγόμενες homologation.

Που σημαίνει πως κάποιοι τυχεροί μπορούσαν να αγοράσουν ένα τέτοιο αυτοκίνητο, και να το έχουν για το καθημερινό τους όχημα. Δε μιλάμε για ένα GTI, ή κάποια γρήγορη έκδοση, μιλάμε για το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης πριν η BMW προσεταιριστεί τον όρο.

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι τώρα, μετά από σχεδόν 20 χρόνια από το τελευταίο, το GR Yaris. Δε μιλάμε για ένα «γρήγορο» Yaris, ή την «κορυφαία» έκδοση του Yaris, ή τον αντίπαλο στα «GTI και τα ST» της αγοράς. Το GR Yaris ανήκει στο πάνθεον των αυτοκινήτων που μένουν στην ιστορία.

Το Yaris αυτό είναι μοναδικό από κάθε άποψη. Έχει δικό του σασί, μισό Yaris, εμπρός, μισό Corolla, πίσω αλλά με διαφορετική (ανεξάρτητη) ανάρτηση. Η τετρακίνηση (ναι, είναι τετρακίνητο) είναι μοναδική, ενώ το τρικύλινδρο μοτέρ του είναι το ισχυρότερο στην ιστορία, με πάνω από 260 άλογα. Ακούγονται λίγα με τα σημερινά δεδομένα, όμως με το χαμηλό του βάρος, έχει τα 100 σε μόλις 5.5 δλ. Θα έλεγε κανείς πως αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι Toyota, αλλά ένα Nissan GT-R σε μινιατούρα.

Οι επιδόσεις και η οδηγική εμπειρία είναι αναμενόμενα εκεί που περιμένει κανείς, στο όριο του απόλυτου και ίσως ελαφρώς προς το δύσκολο. Η Toyota παρόλα αυτά έχει δώσε πακέτο στο Yaris όλα της τα χαρακτηριστικά του «δε σπάει, δε χαλάει» και όλη την τενχολογία που περιμένει κανείς.

Το Yaris αυτό είναι το μόνο 3θυρο Yaris, και το μόνο κοινό που έχει με το απλό μοντέλο είναι τα εμπρός και πίσω φανάρια, και τα χερούλια. Οι πόρτες δεν έχουν πλαίσια, το καπό και πορτμπαγκάζ είναι αλουμινένια, και το σασί έχει χιλιόμετρα περισσότερες κολλήσεις από το συμβατικό. Και φυσικά το σχήμα, σφηνοειδές, πολύ χαμηλότερο και αεροδυναμικό.

Και αν τα τεχνικά δεν συγκινούν, τότε η ιστορία που θα έχει το GR Yaris πίσω του ίσως να πείσει. Το αμάξι αυτό ομολογκαρίστηκε να τρέξει στο πρωτάθλημα του 21. Όμως με τον Covid-19, οι δοκιμές του σταμάτησαν, και χωρίς δοκιμές η Toyota θα συνεχίσει το 21 με το προηγούμενο αγωνιστικό Yaris. Με τους κανονισμούς να αλλάζουν όλοι το 22, το GR Yaris δεν θα τρέξει ποτέ. Θα ανήκει στην μικρή αυτή κατηγορία των αυτοκινήτων ραλί που δεν πρόλαβαν, όπως το MG 6R4. Σε λίγα μόλις χρόνια αυτό το Yaris θα είναι ανάρπαστο.

Τι λέτε λοιπόν. Συμφωνείτε ότι το GR Yaris είναι το απόλυτο αυτοκίνητο σήμερα; Το αμάξι που θα μείνει στην ιστορία, μια ανάσα πριν όλα γίνουν ηλεκτρικά; Τι λέτε;

Mercedes
test center