Πως η Toyota θα «σαρώσει» με το νέο περιπετειώδες Aygo;

13.897 Επισκέψεις στο άρθρο (6/6/2021)

Αν το ιδανικό μοντέλο πόλης είναι το Aygo, τότε το νέο μίνι της Toyota τα παίζει όλα για όλα και αποκτά Crossover στιλ και χαρακτήρα!


H Toyota έχει κάνει μια σειρά εκπλήξεων το τελευταίο διάστημα. Από τη μία με το Yaris Cross, φαίνεται πως ταράζει τα νερά των Γάλλων που είχαν βάλει στο τσεπάκι την μικρή κατηγορία των SUV. Τώρα φέρνει τα πάνω κάτω και στα μίνι.

Να θυμίσουμε πως η μίνι κατηγορία οδεύει προς εξαφάνιση, με τον έναν κατασκευαστή να αποχωρεί μετά τον άλλο. Οι VW, Skoda και SEAT μάλλον συνολικά δεν θα συνεχίσουν με αντικαταστάτη των τριδύμων up!, Citigo και Mii, ενώ με την αγορά της Opel από την Peugeot και την ένωση με τη Fiat, η συνεργασία των Γάλλων με την Toyota, και τα τρία λιλιπούτεια 108, C1 και Aygo έχει πλέον διαλυθεί.

Όμως, η Toyota έχει τον τελευταίο λόγο. Και ενώ περιμένουμε να δούμε ποιός άλλος εκτός από την Hyundai με το i10, και φυσικά τη Fiat με το Panda και το 500, θα παραμείνει, η Toyota ρίχνει στη μάχη το πρωτότυπο Aygo X και «κλείνει σπίτια».

Πρώτον, ποιός είδε ποτέ άλλοτε πρωτότυπο μίνι; Συνήθως βλέπουμε κάτι απίθανα σχήματα που μεταλλάσσονται είτε σε σπορ, είτε σε SUV είτε σε κάτι άλλο, πάντα ακριβό και σίγουρα όχι μίνι. Και μόνο από το γεγονός ότι η Toyota μπήκε στον κόπο να δείξει το επόμενο μίνι της ως πρωτότυπο, δείχνει πόση σημασία δίνει στη κατηγορία. Και πόσο θέλει να «κόψει το βήχα» σε κάθε επίδοξο ανταγωνιστή που νομίζει πως με ένα «χλιαρό», προσιτό στην αγορά μίνι, θα πάρει πωλήσεις.

Το Aygo Χ είναι ένα μίνι-Crossover, και για όσους θέλουν να πουν πως «έχουμε ξαναδεί» τέτοιο, εννοώντας το Suzuki Ignis, ή κάποια έκδοση 4x4 του Panda, εδώ μιλάμε για ένα κάπως πιο βαρβάτο Crossover, ούτε «έκδοση», ούτε ένα Κ-car.

Σκέψου, ένα αυτοκίνητο στα 3,7 μέτρα, όσο πρέπει να είναι ένα μικρό, σε μία πλατφόρμα μεγαλύτερου μοντέλου, και όχι «ότι περίσσεψε στο συρτάρι», ψηλό για να βλέπεις και με απόσταση από το έδαφος να καβαλάει ότι βρει, και με «μούρη» να μη «μασάει» στις διασταυρώσεις με τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα και να πρέπει να υποχωρεί. Τέλος το «αυτοκινητάκι» από τα μίνι. Το Aygo Χ παραγωγής αναμένεται να είναι ένα κανονικό SUV πόλης, ένας «πεζοδρομιοφάγος», ένα πραγματικό αστικό... κατσίκι.

Τι μένει στο άλλα μοντέλα της κλάσης; Αν δεν φύγουν από την κατηγορία, τότε να αλλάξουν, να μοιάσουν στο Aygo X που φαίνεται ότι θα καθορίσει το πως θα είναι η μίνι κατηγορία στο προσεχές μέλλον. Από την άλλη θα σκεφτούν κάποιοι πως το Aygo θα γίνει πολύ κραυγαλέο γι΄ αυτό που είναι και την κατηγορία που παίζει μπάλα ή ακόμη ότι με τέτοια άγρια εμφάνιση και ό,τι κρύβεται στα ενδότερα από τεχνολογία θα τσιμπήσει προς τα πάνω σε τιμή. Όμως, όλα αυτά προς το παρόν είναι σενάρια και μένει να δούμε τι θα γίνει στην πράξη μετά το λανσάρισμα του Aygo παραγωγής.

Τι λέτε όμως; Θα είναι το νέο Aygo X το απόλυτο μίνι; Ειδικά για την Ελλάδα; Από την πόλη στο νησί και πίσω; Μήπως η Toyota ετοιμάζεται να «κλείσει» τη μίνι κατηγορία για «πάρτη της» με το νέο Aygo X;

Hyundai
vw