" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/4/2008

Πρόθυμο τούρμπο, απρόθυμοι αγοραστές. Τι φοβόμαστε και κρατάμε απόσταση από τα νέα αυτοκίνητα τούρμπο;

Διαβάστηκε από 52414 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/4/2008
Το τούρμπο δεν είναι κάτι νέο βέβαια στα αυτοκίνητα. Είναι απλά νέο στα δικά μας αυτοκίνητα. Οι περισσότεροι το έχουμε συνδυάσει με γρήγορες εκδόσεις ή supercars και όχι άδικα, αφού μέχρι λίγα χρόνια πριν ήταν μία αποκλειστικότητα αυτών των μοντέλων.



Η Audi όμως έκανε το τούρμπο δημοφιλές με εκείνον τον 20βάλβιδο 1.8Τ που καθιέρωσε το A4 πρώτης γενιάς και αργότερα πέρασε σε μια σειρά αυτοκινήτων της VW, της Skoda και της Seat. Μέχρι και σήμερα αυτό το μοτέρ ζει και αναπνέει (με υπερπλήρωση) στα VW Polo GTI, VW Beetle, Seat Ibiza FR/Cupra και Skoda Octavia και Superb πρώτης γενιάς.

Αλλά και αυτά τα μοντέλα αποτελούν ειδικές εκδόσεις. Γιατί σήμερα το τούρμπο έχει γίνει το δεδομένο σε πολλά αυτοκίνητα σε όλες τις εκδόσεις τους. Το VW Golf, το μικρομεσαίο best seller της ελληνικής αγοράς του 2007 διαθέτει ήδη τέσσερις εκδόσεις με υπερπλήρωση, πριν καν φτάσει στην ειδική (επίσης τούρμπο) GTI των 200 ίππων. Η δε σημαντικότερη έκδοση των 1,6 λίτρων δεν υπάρχει πια, αφού έχει αντικατασταθεί με το τούρμπο μοτέρ 1.4 των 122 ίππων.

Στα χνάρια της VW ακολουθούν και άλλες εταιρίες. Η Opel διαθέτει ήδη 1.6 μοτέρ με τούρμπο, αν και λόγω υψηλής (180+ PS) ισχύος θεωρείται ακόμη «ειδικό», όμως έρχονται μικρότερα σύνολα για τις απλές εκδόσεις.
Η Fiat με τη νέα γενιά κινητήρων T-Jet εξοπλίζει αυτοκίνητα με 120 και 150 ίππους, σχεδόν δηλαδή από τη βάση τη γκάμα της.
Η Renault επίσης έχει παρουσιάσει έναν 1.200άρη κινητήρα με 100 ίππους για τα μικρά της μοντέλα και αναμένονται και ενδιάμεσοι κυβισμοί μέχρι τα 2,0 λίτρα που βρίσκεται το επόμενο τούρμπο σύνολο της μάρκας.
Δε ξεχνάμε επίσης το μοτέρ 1,6 λίτρων τούρμπο της Peugeot με τη BMW που εκτός από τα Mini κινεί πλέον τις περισσότερες εκδόσεις των 207 και 308, ενώ αναμένεται να περάσει και στην (αδελφή εταιρία) Citroen οσονούπω.

Με τόσα απλά μοντέλα να το χρησιμοποιούν, το τούρμπο είναι καιρός να απομυθοποιηθεί. Να αποδεσμευτεί από τη λογική που επικρατεί στον κόσμο πως αυτομάτως σημαίνει ξέφρενες επιδόσεις και μεγάλες καταναλώσεις.
Το τούρμπο πλέον χρησιμοποιείται για να αντικαταστήσει μεγαλύτερους βεζνινοβόρους κινητήρες με μικρότερους χαμηλότερης κατανάλωσης και ίδιας ή υψηλότερης απόδοσης.
Είναι πιο εύκολο στην οδήγηση γιατί έχει μεγαλύτερα αποθέματα ροπής, πράγμα που σημαίνει πως δε χρειάζεται συνεχείς αλλαγές σχέσης στο κιβώτιο, ενώ λόγω επιδόσεων (ειδικά στο προσπέρασμα) προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια ασφάλειας.

Όμως οι σκεπτικοί παραμένουν. Εμμένουν στην (αμερικανόφερτη) λογική που θέλει τα κυβικά αναντικατάστατα και φοβούνται πως οι εταιρίες δεν έχουν λάβει τα μέτρα για να κάνουν τους κινητήρες τούρμπο ανθεκτικούς. Φοβούνται πως το βάρος των αυτοκινήτων πέφτει πολύ στα λίγα κυβικά των κινητήρων που πιέζονται για να αντεπεξέλθουν.
Οι ιστορίες αναξιοπιστίας των 20 ετών ανακυκλώνονται και τελικά καπελώνουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα που το μόνο που μοιράζονται με τους προβληματικούς δεινόσαυρους του παρελθόντος είναι το όνομα, τούρμπο, και τη βασική αρχή λειτουργίας. Άρα λοιπόν υπάρχει λόγος προβληματισμού;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (46)
σακσγ... (6/5/2008, 00:17)
Τέλος, η σχέση συμπίεσης στον 1.8 TFSI έχει μειωθεί στο 9,6:1 (έναντι του 10,5:1 στον 2.0 TFSI), όπερ σημαίνει ότι μπορεί να χρησιμοποιείται ως καύσιμο η απλή αμόλυβδη και όχι απαραίτητα η σούπερ αμόλυβδη (όπως έπρεπε ως τώρα στους TFSI). Ως φυσικό επακόλουθο, αυτό συνεπάγεται οικονομία.
TAURA... (4/5/2008, 13:29)
ΕΧΩ ΕΝΑ JETTA 1,4 TSI 140 HP ΑΠΟ ΤΙΣ 29 ΟΚΤΩΒΡΗ ΠΟΥ ΤΟ ΠΗΡΑ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ 18600 ΧΛΜ,ΛΑΔΙΑ ΔΕΝ ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΚΟΜΗ,ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΚΑΨΕΙ.ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΝΕΝΑ,ΕΞΑΑΙΡΕΤΙΚΟ ΣΕ ΟΛΑ ΤΟΥ.ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΜΕ ΤΟΥς ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΟΣΟ ΤΟ ΖΟΡΙΖΕΙΣ(ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΥΨΗΛΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ) ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΛΑΔΙΑ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΨΕΙ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ.ΟΠΩΣ ΤΟΥ ΦΕΡΕΣΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΘΑ ΣΕ ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ ΜΕΤΑ ΣΤΗ ΤΣΕΠΗ.
alchy... (2/5/2008, 16:04)
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ Κ ΓΩ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΟΛΕΣ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Π ΕΧΟΥΝ ΒΓΑΛΕΙ ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΗΞΕΡΑΝ...ΚΟΙΤΑΞΤΕ ΟΜΩΣ 1-2 ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΤΗΣ ΧΟΝΤΑ(παντα ατμοσφαιρικη!)....-> 1.6 ΜΕ 110ΗΡ ΣΕ CIVIC ...ΤΟ 4ΘΥΡΟ Ο-100 ΣΕ 9.6 ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ams K autotriti (2003) 2.0 ΜΕ 200 ΚΑΙ 240ΗΡ ΣΕ type-r KAI S2000 ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ..ΑΠΛΑ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΚΑΤΑΑΒΑΙΝΕΙ.. ΑΠΟ ΚΕΙ Κ ΠΕΡΑ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΤΙΚΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ TURBO ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ..ΑΠΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΥΤΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΟΥΝ.. Ευχαριστώ
69743... (1/5/2008, 21:52)
ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ VW GOLF GTI 200HP, 2006, ΤΟ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 2ΕΤΗ ΧΡΗΣΗ, ΕΙΝΑΙ ΘΕΤΙΚΟ OVERALL, ΑΡΙΣΤΟ ΚΡΑΤΗΜΑ, ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, FEELING, ΑΛΛΑ ΣΤΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ 30.000 ΧΛΜ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΚΡΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΛΑΔΙΟΥ, ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΟΥ 1 ΛΙΤΡΟΥ ΑΝΑ 15.000. ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΑΓΟΡΑΖΑ ΜΕ DSG..
minya... (30/4/2008, 12:27)
ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΧΑ ΛΑΝΨΙΑ ΚΑΠΠΑ ΤΟΥΡΒΟ ΚΑΙ AUDI S4 4,2 TWIN TURBO ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΣΚΑΤΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΟΥΡΒΟ ΤΟ LANCIA , ΤΟΥΡΜΙΤΖΗΔΕΣ ΚΤΛ ΤΟ ΔΕ ΑUDI ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΚΑΗΚΕ ΤΟ ΕΝΑ ΤΟΥΡΠΟ ΚΑΙ ΝΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΕΙΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΑ ΔΥΟ ΤΟΥΡΜΠΟ 8500 ΕΥΡΟ ΤΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΜΠΑ ΚΑΙ ΝΕΟΚΟΠΟΙ ΘΟΔΗΓΟΙ ΚΑΛΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΟΙ
Δείτε όλα τα σχόλια (46)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα