" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  24/4/2008

Fiat 500, Mini, VW Beetle. Αξίζουν τα ρετρό την υψηλή τιμή τους; Τι μας πουλάνε και τι αγοράζουμε;

Διαβάστηκε από 17925 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/4/2008
Τι κοινό έχουν τα Fiat 500, Mini και VW Beetle; Φυσικά είναι αναβιώσεις των αντίστοιχων μοντέλων του παρελθόντος, όμως μοιράζονται και κάτι ακόμη. Είναι σαφώς ακριβότερα από άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας τους. Αν όμως τα μοντέλα τα οποία αναβιώνουν άντεξαν τόσο ώστε να μετενσαρκωθούν σήμερα, πόσο διαχρονικά είναι αυτά τα αυτοκίνητα, και πόσο τελικά αξίζουν τα λεφτά που δίνουμε;



Το ρετρό δεν είναι κάτι καινούργιο. Ρούχα και αξεσουάρ πάντοτε χρησιμοποιούσαν την παράδοση του κατασκευαστή για να κρατήσουν ή να προσελκύσουν νέους πελάτες. Το ίδιο συμβαίνει και με το αυτοκίνητο.
Ο σκαραβαίος δεν ήταν ένα πρότζεκτ από το οποίο η VW σκόπευε να βγάλει λεφτά. Χρειαζόταν ένα σύμβολο για να στηρίξει στη σχετικά μονοδιάστατη ιστορία της μια ισχυρή εικόνα.
Στον αντίποδα βρέθηκε η BMW που στόχευσε το Mini αμέσως στην κερδοφορία. Γι αυτό αναγκάστηκε να του εμφυσήσει ουσία και πέραν από την σχεδίαση το αυτοκίνητο να διαθέτει και τα υπόλοιπα στοιχεία που κατέστησαν το αρχέτυπο Mini θρυλικό.
Η Fiat τέλος βρέθηκε ανάμεσα στους δύο αυτούς πόλους με ένα αυτοκίνητο πιο κοντά στη λογική του νέου Beetle αλλά με σαφή πρόθεση πωλήσεων και κερδών. Και στον τομέα τους και οι τρεις τα κατέφεραν. Όμως τι μας πουλάνε;

Αντί για το (κουκλίστικο είναι η αλήθεια) 500αράκι μπορείς να αγοράσεις το φθηνότερο Panda ή το μεγαλύτερο Grande Punto, αν θες να μείνεις στη μάρκα σώνει και καλά.
Αντίστοιχα το Mini αναλόγως κινητήρα μπορεί να κοστίζει από τη βασική μέχρι και τη GTI έκδοση του Golf, ενώ και αντί του Beetle χωρίς διαφορά στο κόστος μπορεί να προτιμηθεί ένα Audi A3.

Αφήνοντας όμως το οικονομικό στην άκρη, τα ρετρό αυτοκίνητα διαθέτουν κάτι στο οποίο οι ορθολογικές εναλλακτικές υστερούν. Εικόνα. Μοναδικότητα ίσως όχι, αφού και τα ρετρό είναι εξίσου μαζικής παραγωγής, αλλά δείχνουν πως ο οδηγός αναγνωρίζει την παράδοση και ιστορία μιας μάρκας και την τιμά αγοράζοντας ένα αναβιωμένο μοντέλο.
Ίσως πιθανώς να πιστεύει πως αυτό το αυτοκίνητο θα το αφήσει παρακαταθήκη στα παιδιά του, ως ένα future classic. Όμως αυτό το σενάριο σήμερα που το αυτοκίνητο είναι απλά ένα καταναλωτικό αγαθό, αλλά και δεδομένου ότι το γνήσιο και όχι το ρετρό είναι πάντοτε το κλασσικό, είναι μάλλον άκυρο.
Άρα λοιπόν γιατί να τα αγοράζουμε;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (10)
legak... (2/5/2008, 11:27)
Αυτό που πρέπει να κοιτάξουν οι υποψήφιοι αγοραστές ρετρό αμαξιών είναι αν τελικά αυτά τα αμάξια αξίζουν τα λεφτά τους ή αν με τα ίδια χρήματα μπορούν να αγοράσουν κάτι καλύτερο. Είναι γεγονός ότι αυτοι οι κατασκευαστές βασίζονται στο γεγονός ότι στις μέρες μας οι περισσότεροι αγοράζουν αυτοκίνητο με βάση το συναίσθημα και όχι τη λογική (είμαι και εγώ ενας απο αυτούς), με βάση τη μόδα και όχι την πρακτικότητα (αλλιώς κανένας δεν θα είχε SUV), με βάση την εμφάνιση και όχι την ποιότητα. Πολλοί από τους υποψήφιους αγοραστές ρετρό πιστεύουν πως αν αγοράσουν ένα αμάξι του οποίο ο προκάτοχος άντεξε για πολλά χρόνια θα ισχύσει το ίδιο και με το νέο μοντέλο και επομένως θα κρατήσει την μεταπωλητική του αξία. Σ'αυτό δεν μπορεί όμως κανείς να πει κάτι....ο χρόνος θα δείξει!
thana... (2/5/2008, 01:35)
Θα δεχόμουν ότι τα εν λόγω μοντέλα αποτελούν αναβίωση των "προγόνων" τους εαν η εξέλιξή τους περιοριζόταν σε μία και μόνο αναπαραγωγή του εκάστοτε μοντέλου. Ίσως θα θυμάστε παλαιότερη εντυπη διαφήμιση του BEETLE να γράφει το σλόγκαν:"Αυτό το αυτοκίνητο το συναντάς στη ζωή σου μόνο 2 φορές". Να λοιπόν που το συναντώ με ήδη ένα face lift χωρίς να έχω αρκετά χρόνια στην πλάτη μου.Οψώμεθα... Το ΜΙΝΙ;Στα ίδια χνάρια με νέο μοντέλο καθιστώντας το προηγούμενο "μεταβατικό" στην καλύτερη περίπτωση χαρακτηρισμού! Ποιος με διαβεβαιώνει πως κάτι ανάλογο δεν θα γίνει σε λίγα χρόνια και με το 500αράκι; Αλλά έτσι είναι η ζωή αγαπητοί καταναλωτές. Δεν σας επιτρέπει να είστε οι παντοτινοί "πουλ μουρ-άδες". Οι υπόλοιποι πότε θα γίνουν, ε; ε;
kosta... (1/5/2008, 22:35)
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΧΑΡΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΙΩΣΗ, ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΛΠ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΠΑΝΤΑ (ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΕ ΕΙΚΟΝΑ) ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ. ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΙ ΜΑΜΑΔΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ Ή ΚΑΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΚΑΘΕ 3-4 ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΩΣ ΚΑΝΟΥΝ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΟΥΣ. ΣΥΝΕΠΩΣ ΑΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΕΙ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΤΟΥΣ ΚΑΘΩΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΤΑΠΩΛΗΤΙΚΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ... ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΓΩ ΕΧΩ ΠΑΡΑΓΓΕΙΛΕΙ ΤΟ 500ΑΡΑΚΙ ΜΟΥ... ΚΑΛΟ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΒΕΒΑΙΑ!...
vassi... (30/4/2008, 13:50)
Καλά & ωραία όσα λέτε αλλά όταν θέλεις ή πρέπει να συνδυάσεις σε ένα αυτοκίνητο. Διότι δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να έχουν 2 & 3 αυτ/τα, με δεδομένη την κλασσική νοοτροπία αλλά & σε συνδυασμό με την σηνερινή πραγματικότητα που απαιτεί κάποιες προδιαγραφές σε ένα όχημα, ότι & να είναι αυτό(κυρίως λόγοι ασφάλειας) η επιλογή "κλασσικού αλλά σύγχρονου κλώνου" είναι μονόδρομος...
YANNI... (30/4/2008, 12:27)
Κάποτε για τέτοια αυτοκίνητα η παραγωγή ήταν χαμηλή και αυτό 'δικαιολογούσε' το υψηλό κόστος, αλλά πλέον μιλάμε για οχήματα μαζικής παραγωγής σε μεγάλους αριθμούς. Είναι εμφανές ότι οι εταιρείες εκμεταλλεύονται τους fashion victims πελάτες. Λίγο μυαλό να έχει κανείς το βλέπει. Mini πανάκριβο χωρίς να προσφέρει κάτι περισσότερο από τον ανταγωνισμό. Beetle απαράδεκτο (έχω οδηγήσει και τρελλάθηκα πόσο κακοφτιαγμένο είναι μέσα, καμία σχέση με γερμανική ποιότητα) και δεν προσφέρει απολύτως τίποτα πέραν του σχεδίου, σασμάν, επιδόσεις, κρατήματα περασμένης γενιάς. Το 500 ίσως είναι εξαίρεση γιατί θεωρώ ότι δεν είναι υπερβολικά ακριβό, απλά λίγο τσιμπιμένο και εάν είναι καλοφτιαγμένο με καλό στήσιμο (δεν το έχω οδηγήσει) ίσως αξίζει λίγο τα λεφτά του.
Δείτε όλα τα σχόλια (10)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα