" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/4/2008

Η χαμηλή κατανάλωση των υβριδικών θέλει συμβιβασμούς από πλευράς μας. Σε χρήμα ή σε επιδόσεις;

Διαβάστηκε από 13651 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/4/2008
Με την τιμή του πετρελαίου κολλημένη πάνω από τα 100 δολάρια το βαρέλι, και παρά την ισοτιμία ευρώ-δολαρίου που αποσβένει κάπως το κόστος των καυσίμων, η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου έχει ανέβει στη λίστα ενδιαφερόντων των αγοραστών από την ένατη θέση που είχε δέκα χρόνια πριν, στην πρώτη.
Αυτό λεει ο ACEA, η ένωση ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, πράγμα που φαίνεται και στον τρόπο με τον οποίο λανσάρονται πλέον τα νέα μοντέλα.
Όμως οι σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση έχουν γίνει στα μεγαλύτερου κυβισμού αυτοκίνητα. Εταιρίες όπως η BMW έχουν κατορθώσει το ακατόρθωτο και χωρίς να χάσουν τις (σημαντικές για την εικόνα της μάρκας) επιδόσεις προσφέρουν πολύ περιορισμένες σε σχέση με το παρελθόν καταναλώσεις.



Πιο κάτω, από πλευράς κυβισμού, όμως τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ. Σύμφωνοι, οι εταιρίες λανσάρουν συνεχώς νέα μικρά και μίνι μοντέλα με πολύ οικονομικούς κινητήρες όμως αυτά δε μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων, και είναι πολλοί αυτοί που κρατούν την ανάσα τους περιμένοντας το αυτοκίνητο που θέλουν αλλά με χαμηλή κατανάλωση. Όπως ένα υβριδικό.

Αν όμως τα σημερινά υβριδικά είναι ένα δείγμα του τι θα ακολουθήσει, θα πρέπει να καταλάβουμε πως υπάρχουν κάποιες υποχωρήσεις που πρέπει να δεχτούμε πριν προχωρήσουμε. Το Toyota Prius σήμερα ξεκινά από τα 26.100 ευρώ και σε τιμή μεσαίου προσφέρει κατανάλωση μικρού, με επιδόσεις και χώρους μικρομεσαίου.
Το Honda Civic Hybrid είναι πιο φτηνό, στα 22.890 ευρώ, όμως σε σχέση με τη συμβατική του έκδοση είναι ακριβότερο κατά 790 ευρώ χωρίς να προσφέρει τις ίδιες επιδόσεις. Στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να δεχθούμε πως το αυτοκίνητο που περιμένουμε να μας βγάλει από τα έξοδα των καυσίμων θα είναι ακριβότερο στην αγορά από ένα συμβατικό. Το κατά πόσο θα είναι συμφέρον στην αγορά εξαρτάται από τη χρήση.

Σήμερα η απόσβεση του Prius έχει να κάνει περισσότερο με την εξαίρεση του από τα τέλη κυκλοφορίας και τη δυνατότητα να μπαίνει κάθε μέρα στο δακτύλιο και λιγότερο από την οικονομία καυσίμου που προσφέρει. Άρα ο πρώτος συμβιβασμός είναι πως πραγματική ανακούφιση δεν υπάρχει, απλά ελαφραίνει το κόστος χρήσης και βαραίνει αυτό της αγοράς. Αυτό άλλους τους βολεύει και άλλους όχι. Επίσης άλλοι είναι πρόθυμοι να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο με περιορισμένες επιδόσεις και όφελος στην κατανάλωση ενώ άλλοι όχι. Και αυτός είναι ένας συμβιβασμός ακόμη.

Γιατί το υβριδικό αυτοκίνητο σήμερα δεν «πουλάει» για τη χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει αφού με τον ένα ή άλλο τρόπο απαιτεί θυσίες από τον αγοραστή για να την επιτύχει. Σε αντάλλαγμα διαθέτει φιλικότητα προς το περιβάλλον που όμως ακόμη το ευρύ κοινό δεν θεωρεί άξια θυσίας. Πράγμα που καθυστερεί τα υβριδικά μοντέλα μέχρι να ωριμάσει η κοινή γνώμη. Και τότε όμως λύση στο οικονομικό μας πρόβλημα δύσκολα θα δώσουν.
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (5)
micha... (6/5/2008, 11:25)
Προσωπικά ασχολήθηκα σοβαρά με την έρευνα αγοράς ενός υβριδικού αυτοκινήτου. Το συμπέρασμα με τα σημερινά δεδομένα είναι ότι αν είσαι γκατζετάκιας ή διατεθειμένος να πληρώσεις την οικολογική σου συνείδηση δεν υπάρχει οικονομικός λόγος αγοράς υβριδικού. Η αιτία κατά τη γνώμη μου είναι ότι τα υβριδικά είναι ουσιαστικά 2 μοντέλα που κατασκευάζονται στην ίδια χώρα και από εταιρείες που κατασκευάζουν και συμβατικά αυτοκίνητα. Ανταγωνισμός μηδέν επομένως και τιμές υψηλές.
timgt... (5/5/2008, 14:38)
Ασχετα με το αν κερδιζεις σε κοστος χρησης κ επιβαρυνετε το κοστος αγορας ενος υβριδικου το πραγμτικο ερωτημα για μενα ειναι αν τα λεφτα που θα κερδισεις απο καταναλωση βενζινης ασπουπε αναγκαστεις να τα δωσεις στο service για αλλαγη υβριδικων μπαταριων η καποιου αλλου εξαρτηματος!! σε κοστος ισο η μεγαλυτερο απο τα λεφτα που κερδισες λογο μειωμενης καταναλωσης. Κανεις δεν το σκεφτετε αυτο ακομα λογο της αγορας που ειναι φρεσκια ακομα. Ισως θα επρεπε τα περιοδικα να μας ενημερωσουνε τι service πιθανον θα χρειαστει ενα υβριδικο στην πενταετια. Το μονο ππαγματικο οφελος που βλεπω εγω προσωπικα ειναι η φιλικοτητα προς το περιβαλλον κ οχι το οικονομικο οπως παρουσιαζεται!
pakis... (5/5/2008, 13:01)
Προκειται για την γνωστη τεχνολογία και εξελιξη των ιαπωνων, δηλαδη αχρηστη και ασκοπη καταναλωτικα και πρακτικα στην πλειονοτητα των αγοραστων με εξαιρεση ελαχιστες χωρες με ιδιαιτεροτητες οπως η δικη μας (φορολογια, απαγορευση ντιζελ κλπ). Πριν μια 10ετια - 15ετια οι ιαπωνες εσκαγαν να βγαλουν 110 ιππους απο 1600 κυβ. με 16 βαλβιδες και μεταβλητους χρονισμους ενθουσιαζοντας τους ελληνες που με λιγοτερα χρηματα επαιρναν περισσοτερους ιππους κι ελαχιστους ακομη σε αλλες χωρες με αναλογο "φορολογικο καθεστως" και αφηνοντας αδιαφορους την συντριπτικη πλειοψηφια των αγοραστων που στις φορολογικα νορμαλ χωρες ειχε τη δυνατοτητα με ελαχιστη επιπλεον χρεωση π.χ. με 500 μαρκα επιπλεον στη Γερμανια να παρει αντι Golf 1600 το 1800 με 8 βαλδιδες ιδια ιπποδυναμη με το 1600 των ιαπωνων και μεγαλυτερη ροπη και "τραβηγμα". Στην παρουσα δεκαετια ερχονται να μας λανσαρουν τυποις υβριδικα με καταναλωση μειωμενη κατα 30% σε σχεση με τα συμβατικα βενζινοκινητα και κοστος αγορας 15-20% πανω. Ο ελληνας δελεαζεται λογω δακτυλιου κλπ, οχι ομως και ο οποιοσδηποτε αλλος αγοραστης που εχει τη δυνατοτητα με τα ιδια χρηματα να αγορασει ντιζελ με αναλογη οικονομια καυσιμου, μικροτερη πολυπλοκοτητα και μεγαλυτερη αντοχη κινητηρα. Αξια εχει μια εφευρεση μονο οταν ειναι χρησιμη, συνεπως τα μεχρι σημερα υβριδικα των ιαπωνων προσωπικα δεν μου λεν τιποτα. Οφειλω ομως να παραδεχτω τη μεγαλυ προσφορα τους στην αυτοκινηση σε θεματα αξιοπιστιας και μειωσης κοστους κατασκευης.
ikons... (2/5/2008, 20:06)
Oσον αφορά το "χρήμα", είναι επόμενο να είναι αναλογικά ακριβοτερα από τα συμβατικά αυτοκίνητα, μιας και η αγορά τους είναι 1000δες φορές μικρότερη! Οσο τα υβριδικά (αλλά και τα ηλεκροκίνητα) δεν θα έχουν μαζική παραγωγή, οι τιμές δεν προκειται να ειναι ανταγωνιστικές. Οσον αφορά τώρα τους συμβιβασμούς στις "επιδόσεις", αυτός είναι πάλι ένας μύθος που ως ένα βαθμό συντηρούν οι αυτοκινητοβιμηχανίες σε συνεννοηση με το καρτέλ του πετρελαίου για να συνεχίζουμε να αγοράζουμε τους βρώμικους, πανάθλιους κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να συνεχίζουν να κάνουν τα υπερκέρδη εις βάρος της τσέπης μας... Και για όσους πιστευουν στο παραμύθι του υβριδικο/ηλεκτροκίνητο αμάξι=χαμηλές επιδόσεις, ας πάνε μια βόλτα από εδώ: http://www.teslamotors.com/ και μετά ας έρθουν να μου πουν για συμβιβασμούς σε χρήμα και ... επιδόσεις!
e_ili... (2/5/2008, 15:30)
Ας μην ξεχνάμε ότι όσον αφορά τις επιδόσεις τα υβριδικά πολλές φορές υπερέχουν σε ρεπρίζ πράγμα που τους προσδίδει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια... Στο κάτω-κάτω η επιτάχυνση φανάρι-φανάρι είναι το πιο άχρηστο πράγμα στην πόλη, αντιθέτως το να πηγαίνει μόνο με ηλεκτροκινητήρα (παρ'ότι δεν γράφει πολλά χιλιόμετρα) στην κίνηση συμβάλλει πολλαπλώς (μείωση ρύπανσης αέρα, μείωση ηχορύπανσης, μείωση της κατανάλωσης και της κούρασης δεδομένου ότι όλα τα υβριδικά που πωλούνται στη χώρα μας είναι αυτόματα και δεν κουράζουν με πολλές αλλαγές ταχυτήτων στο σταμάτα/ξεκίνα). Αυτό που ανυπομονούμε να δούμε είναι και μικρότερα σε μέγεθος (και τιμή) υβριδικά απολύτου πόλης.
Δείτε όλα τα σχόλια (5)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα

Έλεγχος ΚΤΕΟ πριν τις διακοπές

Καλοκαιρινοί εχθροί. Μάθε & αντιμετώπισε!

Ζευγάρι ή τετράδα;

Στο Ring το Opel Insignia facelift (+vid)

Η κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Honda Civic Sedan με 182 PS

Peugeot 208 GT-Line VS VW Polo R-Line

Με 7 διαφορετικές εκδόσεις το νέο Audi A3

Νέο χειροκίνητο κιβώτιο της VW δια χειρός SEAT

Πρώτη στα premium η Mercedes

PSA: 1,9 εκατ. πωλήσεις παγκοσμίως

Teaser της CUPRA με φόντο το Leon (+vid)

Ανοιξαν οι συμμετοχές για το 11o P.I.C.K. Πάτρας (+video)

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORDAdvertisement: Kuga SUV με επιτόκιο από 1%

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

MERCEDES: Γνώρισε τη νέα CLA Coupe. Η ζωή σου, οι κανόνες σου.

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »