" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  4/6/2008

Παρέχουν ασφάλεια τα αυτοκίνητα σήμερα, ή σχεδιάζονται για να πετυχαίνουν καλά σκορ στο EuroNCAP;

Διαβάστηκε από 8753 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/6/2008
To EuroNCAP αποτελεί σήμερα τον τρόπο μέτρησης της παθητικής ασφάλειας ενός αυτοκινήτου. Περνάει κάθε μοντέλο από μια τυποποιημένη διαδικασία πρόσκρουσης και αξιολογεί με βάση ένα σύστημα αστεριών. Όμως κατά πόσο ανταποκρίνεται αυτή η βαθμολογία με την πραγματικότητα;



Δυστυχώς η βιομηχανία μας έχει συνηθίσει σε τυποποιημένες μετρήσεις που δεν ανταποκρίνονται απόλυτα στην πραγματικότητα. Οι μετρήσεις κατανάλωσης καυσίμου γίνονται μέσα από μια αναγνωρισμένη διαδικασία που οι κατασκευαστές μεταξύ τους αναγνωρίζουν και αποδέχονται. Όμως ξέρουμε πως οι καταναλώσεις που ανακοινώνουν απέχουν πολύ στην πράξη, αφήνοντας ουσιαστικά αυτά τα νούμερα μόνο για σύγκριση μεταξύ μοντέλων, παρά για ουσιαστική πληροφόρηση. Το ίδιο λίγο πολύ συμβαίνει και με τις μετρήσεις των ρύπων, ενώ και οι χρόνοι στις επιδόσεις είναι μόνο για σύγκριση μεταξύ διαφορετικών αυτοκινήτων.

Όμως στην ασφάλεια τα πράγματα είναι πιο σοβαρά. Και δεν είναι λίγοι αυτοί που πιστεύουν πως τα αυτοκίνητα δεν παρέχουν τόση ασφάλεια όση μπορεί να εννοεί η βαθμολογία τους στο EuroNCAP. Πιστεύουν πως τα αυτοκίνητα σήμερα σχεδιάζονται γύρω από τη διαδικασία για να πάρουν ένα καλό βαθμό.

Κάτι τέτοιο μπορεί να αγγίζει τα όρια της θεωρίας συνομωσίας, όμως ουσιαστικά το επιχείρημα είναι άκυρο. Γιατί το EuroNCAP ελέγχει και αξιολογεί με βάση την πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών, όπως αυτή διαφαίνεται από τα ομοιώματα που χρησιμοποιούνται στα κρας τεστ. Ελάχιστα απασχολεί τι ζημιές έπαθε το αυτοκίνητο στην σύγκρουση. Άρα μπορεί όντως ένα αυτοκίνητο να σχεδιάζεται γύρω από τη διαδικασία αυτή, όμως αυτό από μόνο του σημαίνει πως τουλάχιστον σε μία σύγκρουση όπως αυτή του EuroNCAP θα παρέχει το συγκεκριμένο επίπεδο ασφαλείας.

Και εκεί αρχίζουν οι ενστάσεις. Η Volvo έχει ζητήσει επανειλημμένα για αλλαγές στις διαδικασίες, μεγαλύτερη ποικιλία σεναρίων ατυχημάτων, εμπλοκή περισσοτέρων του ενός οχημάτων και πιό αυστηρή αξιολόγηση. Εξάλλου φαίνεται πλέον πως τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν πετύχει το επίπεδο παθητικής ασφάλειας που το EuroNCAP εξετάζει, αφού φεύγουν από τις εγκαταστάσεις του με άριστη βαθμολογία.

Έτσι με τα πρόσφατα αποτελέσματα τόσο το μικρό νέο Seat Ibiza όσο και το μεγάλο Skoda Superb βαθμολογούνται με πέντε αστέρια και το καθένα στην κατηγορία του κρίνεται ως ασφαλές στη συγκεκριμένη δοκιμασία. Όμως αρκεί αυτό; Εσείς πόσο ασφαλείς νοιώθετε μέσα σε ένα πεντάστερο;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (9)
a65a... (12/6/2008, 16:51)
Ayto isws pou tha eprepe na ginei katanohto einai oti ta "asteria" aforoun kathgories kai panta anaferontai se sxesh me thn kathgoria toys.Sto euroncap ean den kanw la8os yparxoun synolika 10 diaforetikes klaseis apo super mini ews large off road 4x4. Opote ta asteria exoun sxesh me to se poia kathgoria anhkei to aytokinhto (me apla logia allo prgama deixnoun ta 5 asteria sto BMW to mini kai allo sto Audi A6). To test ayto den einai panakeia alla einai mia isxyrh endei3h gia thn sobaraothta tou kataskeyasth.
Yiorg... (9/6/2008, 19:48)
Αναρωτηθείτε το εξής: Δύο αυτοκίνητα ίδιου τύπου θα συγκρουστούν αναπόφευκτα και σεις πρέπει να βρίσκεστε μέσα στο ένα από τα δύο. Το ένα είναι Mercentes, BMW, Lexus, AUDI και το άλλο ένα με 5 αστέρια στο euroncap. Σε ποιο θα θέλατε να βρίσκεστε;
giorm... (6/6/2008, 23:36)
ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΟΧΟΣ ΕΝΟΣ VOLVO S40.ΠΡΙΝ ΝΑ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΩ EIXA ΚΟΙΤΑΞΕΙ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΑΛΛΑ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΑ ΗΤΑΝ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥΔΙΑΦΗΜΙΖΕΙ ΣΑΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ.ΣΥΜΦΩΝΩ ΟΤΙ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΧΟΥΝ 5 ΑΣΤΕΡΙΑ ΣΤΙΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΑΛΛΑ ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΑΦΕΣ ΠΟΙΟ ΑΠΟ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ.ΜΗΠΩΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΧΕΙ ΔΙΚΙΟ Η VOLVO ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΟ EURONCAP KAI NA ΔΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕΡΙΚΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΘΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΙΚΑ ΤΟ ΠΙΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΣΤΗ ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ!
alex1... (6/6/2008, 23:00)
ΣΤΑ ΤΕΣΤ ΠΟΥ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 50 ΧΛΜ.ΠΟΛΛΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΧΟΥΝ ΤΕΛΙΚΗ ΑΝΩ ΤΩΝ 150 ΧΛΜ.ΕΚΕΙ ΠΟΣΑ ΠΕΝΤΑΣΤΕΡΑ ΠΑΡΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ.........
a.kou... (6/6/2008, 15:29)
Τα αστέρια σίγουρα αποτελούν δείκτη ασφάλειας ενός αυτοκινήτου. Όταν όμως τα διάφορα τεστ που γίνονται στο όνομα της ασφάλειας είναι τυποποιημένα, ποτέ δεν μπορεί κανείς εκ των προτέρων να γνωρίζει πόσο ασφαλές θα είναι το αυτοκίνητό του σε πραγματικές συνθήκες ατυχήματος. Επομένως, το εαν το αυτοκίνητο που αγοράσαμε είναι ασφαλές ή όχι θα το διαπιστώσουμε μόνο αν εμπλακούμε σε ατύχημα, κάτι που βέβαια όλοι απευχόμαστε.
Δείτε όλα τα σχόλια (9)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα