" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  13/6/2008

Χαμηλές καταναλώσεις από τούρμπο και υβριδικά. Ισχύουν ή απλά μεταχειρίζονται τον τρόπο μέτρησης;

Διαβάστηκε από 17547 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/6/2008
Η χαμηλή κατανάλωση, ως στοιχείο που καθορίζει την απόφαση αγοράς ενός μοντέλου, δε σηκώνει εκπτώσεις. Μπορεί κανείς να πληρώσει τη σχεδίαση, τις επιδόσεις, την πολυτέλεια ή την εικόνα ενός αυτοκινήτου, όμως η κατανάλωση διαφέρει. Γιατί έρχεται σαν προδιαγραφή στο αυτοκίνητο, όπως ο κυβισμός ή η ιπποδύναμη. Πληρώνεις και ξέρεις ακριβώς τι αγοράζεις. Ή όχι;


Αντίθετα με την ιπποδύναμη, ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης καθορίζει και το αποτέλεσμα. Ένα αυτοκίνητο θα αποδώσει 100 ίππους είτε οδηγηθεί γρήγορα είτε αργά, σε ανηφόρα ή κατηφόρα, στην κίνηση ή στον αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση όμως σε κάθε μία από αυτές τις περιπτώσεις θα είναι διαφορετική, ενώ αν βάλουμε στο παιχνίδι και το ρόλο του οδηγού τότε τα πράγματα είναι ακόμη πιο δύσκολα.

Η διαδικασία που γίνονται οι μετρήσεις έχει μια δόση ρεαλισμού όμως απέχει συνήθως από την πράξη σε ένα ποσοστό. Μπορεί το αποτέλεσμα να μην καθορίζει το επίπεδο κατανάλωσης του αυτοκινήτου, όμως είναι ενδεικτικό του πόσο χαμηλή ή υψηλή είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Γιατί όλα τα αυτοκίνητα μετριούνται με τον ίδιο τρόπο και άρα η μεταξύ τους διαφορά στη μέτρηση αντιστοιχεί και σε μεταξύ τους διαφορά στην πράξη.

Τα αυτοκίνητα με κινητήρες τούρμπο ή υβριδικούς, τεχνολογίες που τυπικά μειώνουν την κατανάλωση σε σχέση με έναν μεγαλύτερο συμβατικό κινητήρα, έχουν μια ιδιαιτερότητα. Αναλόγως τρόπου οδήγησης μπορούν να μεταβάλλουν σημαντικά την κατανάλωσή τους. Ένα τούρμπο αυτοκίνητο που λειτουργεί έτσι ώστε ο συμπιεστής να παρέχει πίεση συνέχεια μπορεί να έχει μεγάλη κατανάλωση, ενώ αντίθετα με ήπιο χειρισμό μπορεί να πέσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το ίδιο ισχύει και με τα υβριδικά. Όσο οδηγούμε χαλαρά ο ηλεκτροκινητήρας έχει μεγαλύτερο ρόλο και έτσι η κατανάλωση είναι χαμηλή. Αν το πιέζουμε ή απαιτούμε συνεχώς τις επιδόσεις τότε η κατανάλωση φτάνει στα επίπεδα ενός συμβατικού.

Οι καταναλώσεις που ανακοινώνονται όμως είναι χαμηλές. Ένα Golf TSI με 7,1 λτ. /100 χλμ. θέλει μόλις 0,2 λτ./100 χλμ. περισσότερο καύσιμο από το ατμοσφαιρικό 1.4 παρότι διαθέτει πάνω από 60% μεγαλύτερη ισχύ, ενω είναι κατά σχεδόν ένα λίτρο οικονομικότερο από το 2λιτρο αν και είναι εξίσου δυνατό. Αντίστοιχα το Honda Civic IMA στα 4,6 λτ./100 χλμ. είναι 1,3 λτ./100 χλμ. οικονομικότερο από το 1400άρι 5θυρο, αν και έχει 30 ίππους περισσότερους.

Αν η θεωρία συνομωσίας εδώ λέει πως η διπλή προσωπικότητα αυτών των αυτοκινήτων μπορεί να δημιουργεί στρεβλώσεις στα αποτελέσματα των μετρήσεων κατανάλωσης, υπάρχει και η άλλη εκδοχή. Πως ενώ για κάποιους οδηγούς η κατανάλωση θα είναι υψηλότερη, αυτά τα αυτοκίνητα, αντίθετα με τα άλλα, παρέχουν τον τρόπο, έστω και με λίγη προσοχή, να είναι όντως οικονομικά. Το πως, είναι στο χέρι μας. Έτσι δεν είναι;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (28)
smpel... (28/6/2008, 19:26)
Ως γνωστό το "αεικίνιτο" δεν έχει ακόμη εφευρεθεί... Μου είναι αδύνατο να πιστέψω το συμπέρασμά σας της τελευταίας παραγράφου, όπου ισχυρίζεστε ότι τα "δυνατα" αυτοκίνητα δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να πετύχει χαμηλές καταναλώσεις με τούρμπο κινητήρες οδηγόντας κατάλληλα... Προσωπικά πιστεύω ότι επιδόσεις και οικονομία είναι ασύμβατα μεταξύ τους. Μπορώ άραγε να βρώ "οικονομική Ferrari?". Οσον αφορά τα υβριδικά ...? ΑΠΑΤΗ οδήγησα σε τεστ ντράιβ ένα HONDA υβριδικό, με ένα αυγό κάτω από το γκάζι ... δεν κατάφερα να πετύχω καλύτερη μέση κατανάλωση από 7.5l/100km... και για να μήν με πείτε "βαρυπόδαρο" σας πληροφορώ ότι σε ένα πεζώ 107 δεν έχω φύγει ποτέ πάνω από τα 5l/100km...
s.vla... (27/6/2008, 16:01)
Οπως έχουν ήδη πει και καποιοι πριν απο εμένα την σύγκριση της κατανάλωσης θα πρέπει να την κάνουμε με βάση το αποδιδόμενο έργο/ισχύ. Υπάρχει λοιπόν αντικειμενικός τρόπος να απαντηθεί το ερώτημα και αυτός είναι η μέτρηση κατανάλωσης σε πέδη δυναμομέτρησης σε ελεγχόμενες συνθήκες. Με αυτό τον τρόπο βέβαια ελέγχεται ολόκληρο το σύστημα κινητήρα-μετάδοσης αλλά αυτό είναι και το ζητόυμενο νομίζω. Νομίζω δε ότι θα μπορούσε να καθιερωθεί μια τέτοια μέτρηση (επι πλέον των υπαρχόντων) η οποία θα ήταν δυνατόν να έλεγχθεί και από τρίτους ανεξάρτητους φορείς. Θα ήθελα το σχόλιο του περιοδικού πάνω σε αυτό. Για τα υβριδικά βέβαια υπάρχει μία ιδιεταιρότητα, δηλαδη συμαντικό μέρος της οικονομίας προέρχεται από την επιστροφή ενέργειας στο σύστημα κατά την επιβράδυνση (και μηδέν κατανάκωση στη στάση), όπότε χρειάζεται ένας περισσότερο σύνθετος κύκλος μέτρησης αλλά χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες να εφαρμοσθεί στην πράξη. σταβ.
velik... (27/6/2008, 16:00)
Είμαι κάτοχος ενός IBIZA CUPRA (20VT, 180hp). Με ελαφρύ πόδι σε ταξίδι ή ενεργοποιημένο το Cruise Control και σταθερή ταχύτητα 120-130 χ.α.ω., η κατανάλωση δεν υπερβαίνει τα 8lt/100klm. Στην πόλη εξαρτάται από την κίνηση και "το βάρος του δεξιού ποδιού", ενώ συνήθως κυμαίνεται από 9,5-13lt/100klm. Συμφωνώ με όσους υποστηρίζουν ότι το θέμα "Κατανάλωση" είναι κατά ένα μεγάλο ποσοστό υποκειμενικό, ανάλογο του τρόπου οδήγησης του καθενός. Πάντως το turbo, έαν οδηγείται με σύνεση, χαρίζει καλύτερες επίδοσεις με την ίδια κατανάλωση που έχει ένας συμβατικός κινητήρας, για να μην αναφερθεί κανείς και στο θέμα της ενεργητικής ασφάλειας λόγω του αποθέματος ροπής σε μία "δύσκολη" προσπέραση.
stame... (25/6/2008, 11:36)
Υπάρχει ο απόλυτος τρόπος για να διαπιστωθεί πόσο οικονομικό είναι ένα προωστήριο σύστημα δηλαδή κινητήρασ μετάδοση τροχοί. Ο τρόπος αυτός είναι η μέτρηση της <ειδικής κατανάλωσης>. Ποιό αναλυτικά τι κατανάλωση έχει ένα σύστημα ανάλογα με το έργο/ιποδύναμη που παράγει ένα σύστημα στον τροχό. Είναι πολύ ευκολο να γίνουν μετρήσεις σε ελεγχόμενο περιβάλλον δηλαδή σε μία πέδη δυναμομέτρησης. Ετσι μπορούν να γίνουν μετρήσεις γία την ίδια ακριβώς ιπποδύναμη και μόνο τότε μπορούμε να έχουμε ασφαλή συμπεράσματα. Νομίζω ότι θα ήταν μία καλή έρευνα για το περιοδικό και γιατί όχι μια προσπάθεια να καθειερωθεί και σαν μία στάνταρ τυποποιημένη μέτρηση από τους κατασκαωαστές. Θα ήθελα το σχόλιο του περιοδικόύ πάνω σε αυτό.
cform... (24/6/2008, 09:22)
ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ TURBO KINΗΤΗΡΕΣ,ΥΒΡΙΔΙΚΟΙ ΙΣΩΣ ΝΑΙ.ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΡΚΕΤΟΙ ΟΜΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΣΤΟ INTERNERT ME ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΚΙΝΗΤΑ ΜΕΡΗ,ΠΟΛΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ,ΜΕ ΜΙΚΡΟ ΒΑΡΟΣ ΚΑΙ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟΙ.http://starrotor.com/ http://www.ox2engine.com/ ΟΙ ΤURBO KINHTHREΣ ΚΑΙΝΕ ΠΟΛΥ ΚΑΥΣΙΜΟ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ,ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΠΟΛΥ ΓΕΡΟ ΠΟΡΤΟΦΟΛΙ ΚΑΙ ΣΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ.
Δείτε όλα τα σχόλια (28)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα

All about ηλιο-προστασία!

15 εκατομμύρια αυτοκίνητα κινούνται με CNG

Πως δεν θα τρίζουν πόρτες και καπό

Ξέρεις πως μπαίνουν οι ταχύτητες;

Η κίνηση στους δρόμους

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

Aναλυτικά το Mazda CX-30

Δοκιμή: Nissan Qashqai diesel

Πρώτη επαφή: Νέο Kia X Ceed

Yaris πενταετίας ή καινούργιο Aygo;

Ετοιμοπαράδοτο Jeep Renegade με 18.900 ευρώ

Ανανεωμένο Nissan Skyline

Μήπως να αγοράσεις τώρα και να μην περιμένεις;

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Civic σεντάν με 182 PS από 22.325€

SEAT: Tarraco το νέο μεγάλο SUV της Seat

FORDAdvertisement: Kuga SUV με επιτόκιο από 1%

NISSAN: Έως 1.500 ευρώ έκπτωση στο Qashqai

CITROEN: Reverse Sales και στα SUV

PEUGEOT: Mοναδικές τιμές για όλα τα μοντέλα μέχρι τις 31 Ιουλίου

RENAULT: CLIO από 10.990€ και ...θα σκάσει ο τζίτζικας που δεν μπορεί να το αποκτήσει. Εσύ όμως μπορείς!

περισσότερα »