" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/6/2008

Τα νέα αυτοκίνητα θα είναι οικολογικά αλλά και ακριβότερα. Μέχρι πόσο παραπάνω θα δώσουμε για τα «πράσινα» μοντέλα;

Διαβάστηκε από 10824 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 19/6/2008
Όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε τα μέτρα που προτίθεται να λάβει για τη μείωση των ρύπων των αυτοκινήτων από το 2012, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν φοβούμενες το κόστος που θα επωμιστούν για να προσαρμοστούν στη νέα νομοθεσία. Όμως μέρος από αυτό το κόστος, όπως συμβαίνει με όλα, θα περάσει και σε εμάς. Μέχρι πόσα παραπάνω θα δίναμε για ένα «πράσινο» αυτοκίνητο;


Το ερώτημα σήμερα φαντάζει φιλοσοφικό, όμως όσο πλησιάζουμε το τέλος της δεκαετίας γίνεται όλο και πιο επίκαιρο. Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας με βάση τους ρύπους ήδη αναγγέλθηκε και στην Ελλάδα και φαίνεται πως θα τεθεί σε εφαρμογή μέχρι το 2010. Πράγμα που σημαίνει πως το αυτοκίνητο που θα αγοράσουμε στο άμεσο μέλλον πρέπει να το διαλέξουμε με νέα κριτήρια. Πρέπει να διαπιστώσουμε αν διαθέτει τις νέες τεχνολογίες που το καθιστούν αρκετά «πράσινο» ώστε πέρα από το περιβάλλον να μην επιβαρύνει και την τσέπη μας όταν φορολογηθούν οι ρύποι.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υπολόγισαν πως για να επιτευχθεί ο στόχος των 130 γρ. διοξειδίου του άνθρακα για κάθε χιλιόμετρο η τιμή των αυτοκινήτων θα επιβαρυνθεί με περίπου 1.500 ευρώ. Αυτό φυσικά ανταποκρίνεται στις μικρές κατηγορίες που συνήθως δεν απέχουν σημαντικά από το όριο αυτό. Αφαιρώντας τα πετρελαιοκίνητα από τη λίστα των αυτοκινήτων που μπορούμε οι περισσότεροι να αγοράσουμε, σήμερα μόνο τα μίνι μοντέλα είναι έτοιμα για το 2012. Τα Peugeot 107, Citroen C1, Toyota Aygo, Daihatsu Cuore και Sirio 1.0 και Toyota Yaris 1.0 που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα προσφέρουν μια ποικιλία μένοντας κάτω από το όριο. Μπορεί να τα αγοράσουμε σήμερα χωρίς επιβάρυνση, είναι όμως μικρά σε διαστάσεις.

Για να αγοράσουμε ένα μικρομεσαίο ή μεσαίο μοντέλο, ή ακόμη περισσότερο ένα SUV που να εκπέμπει ρύπους που δε θα μας στοιχίσουν μια περιουσία σε δύο χρόνια πρέπει να πληρώσουμε από τώρα την τεχνολογία που του το επιτρέπει. Η έλευση των τούρμπο έγινε σχετικά ανώδυνα τιμολογιακά, αφού το κόστος της επιπλέον τεχνολογίας απορροφήθηκε από τη μείωση των τελών ταξινόμησης λόγω χαμηλότερου κυβισμού. Έτσι δε νοιώσαμε επιβάρυνση στα μικρομεσαία, ενώ στα μεσαία είδαμε μοντέλα, όπως το VW Passat 1.4 TSI, να προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές από πριν.

Όμως αυτό ήταν το πρώτο στάδιο. Τεχνολογίες start-stop όπως αυτή που διαθέτουν οι BMW Σειρά 1 και 3 ή το Mini, που σβήνουν τον κινητήρα στο φανάρι, κοστίζουν. Οι premium μάρκες μπορούν να περάσουν το κόστος στον αγοραστή χωρίς πρόβλημα, όταν όμως αντίστοιχα μέρη τοποθετηθούν σε mainstream μοντέλα που απευθύνονται σε όλους, θα υπάρξει θέμα. Τότε θα δούμε πως πλέον τα αυτοκίνητα είναι συνολικά ακριβότερα και θα κληθούμε υποχρεωτικά να τα πληρώσουμε. Μέχρι πόσο όμως; Εσείς μέχρι πόσο θα δίνατε για το δικό σας «πράσινο» αυτοκίνητο;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (4)
dglob... (23/6/2008, 14:06)
Δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να επωμιζόμαστε πάντα εμείς το κόστος για τεχνολογίες ασφάλειας καινούργιες οι οποίες θα έπρεπε να περνάνε στα αυτοκίνητα της κάθε αντιπροσωπείας στον στάνταρ εξοπλισμό χωρίς δεύτερη σκέψη και χωρίς επιπλέον κόστος για τον καταναλωτή. Δηλαδή είναι σαν να σου λένε "θέλεις να είσαι ασφαλής με το αυτοκίνητό μας και να μην βγείς σε τίποτα χωράφια στον δρόμο? ε τότε πρέπει να πληρώσεις". Το λέω αυτό γιατί πρίν 4 μήνες αγόρασα το Octavia 5 TSI και δεν έχει στον στάνταρ εξοπλισμό ESP και αερόσακους οροφής την στιγμή μάλιστα που σε φθηνότερα μοντέλα στην αγορά τα βρίσκεις στον στάνταρ εξοπλισμό τους. Το θεωρώ απαράδεκτο αυτο το γεγονός. Δηλαδή πρέπει πρώτα να βγεί νόμος απο την ευρωπαική ένωση (βλέπε ESP) για να είναι στάνταρ? Καλώς η κακώς έτσι είναι τα πράγματα με τις αυτοκινητοβιομηχανίες και οτιδήποτε καινούργιο βγαίνει το πληρώνουμε πάντα εμείς. Κάποτε όμως θα πρέπει να αλλάξει αυτό και να σκέφτονται πιο πολύ την ασφάλεια αυτών που αγοράζουν τα αυτοκίνητά τους παρά τα καθαρά τους κέρδη.
eftro... (23/6/2008, 14:04)
Κάθε φορά που το κράτος είναι να κάνει κάτι, να ξέρετε ότι ο λαός θα το πληρώσει.Με τα καταλυτικά έτσι δεν έγινε πάλι? Δώσανε την αμόλυβδη βενζίνη λίγο φθηνότερα από την απλή και όταν χρειαστεί να αλλάξεις καταλύτη τότε το νιώθεις... 1000 1500 ¤ το μίνιμουμ. Αν τα προσθέσεις στα χιλιόμετρα που έκανες είσαι μέσα πάλι όσο για την μόλυνση είμαστε χειρότερα από πριν με τούς κατεστραμμένους καταλύτες.Και πες ότι είσαι εντάξει και τον άλλαξες όλοι αυτοί οι παλαιοί που τούς παραχώνουν δεν μολύνουν??? Με 270 η 300 ¤ το βαρέλι το πετρέλαιο να δούμε ποίος θα βάζει !!!Θα έχουμε τα αυτοκίνητα μόνο για να τα βλέπουμε. Λυπάμαι όλους όσους θα το έχουν παρκαρισμένο στον δρόμο.Έχει να πέσει αναρρόφηση.... Εάν το κράτος και ακόμα παραπέρα η Ευρωπαϊκή ένωση δεν ενθαρρύνει εναλλακτικά καύσιμα δεν κάνουμε τίποτε. Όλα αυτά τα μεγάλα συμφέροντα μήπως δεν μας κυβερνούν κιόλας?Είναι δυνατόν να βγάλουν τα μάτια τους?Ότι και να ανακαλυφθεί θα το πνίξουν μέχρι την στιγμή που θα τούς συμφέρει.Τι να το κάνεις το οικολογικό αφού θα το έχεις μόνο για διακόσμηση???Αγοράστε κανένα ποδήλατο τώρα που είναι φθηνά γιατί σε λίγο θα γίνουν πανάκριβα....χαχαχα.
aua_j... (23/6/2008, 10:33)
ΕΞΕΛΙΞΗ-ΕΞΕΛΙΞΗ-ΕΞΕΛΙΞΗ. Η τεχνολογία των υβριδικών και άλλων "πράσινων" αυτοκινήτων είναι ακόμα πολύ νέα. Όταν τα αναλώσιμα μέρη (μπαταρίες, ηλεκτροκινητήρες κ.τ.λ.) αρχίσουν να κατασκευάζονται πιο μαζικά, τότε θα πέσουν οι τιμές. Μέχρι τότε...να χαίρονται οι premium αγοραστές και οι premium μάρκες μέχρι όντως οι κινέζοι, γιαπωνέζοι, κορεάτες και ινδοί να τους ξεράνουν με τις τιμές και τα νούμερα των πωλήσεων. Α και αν δεν κάνω λάθος η Jaguar...ινδική δεν είναι πλέον; (χε, χε) Δεν πειράζει, να αλλάξει λίγο η τιμολογιακή-μισθολογική κατάσταση στη Γηραιά Ήπειρο, αλλιώς βλέπω πολύ κλάμα από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές σύντομα...
gstef... (20/6/2008, 12:18)
...μεχρι 25-30 ευρω θα εδινα.Δραχμη παραπάνω.Ας την δωσουν τη νεα τεχνολογια με δικο τους κοστος.Κι αν δεν μπορουν ,οι κυριλε κατα τα αλλα ευρωπαιοι και ιαπωνες,ας κανουν στη μπαντα για τους κορεατες και τους ινδους που θα τους παρουν φαλαγγι.Και κατι ακομα...δωστε γκαζια στο λαοοο...οχι κινητηρες ψωφημια.
Δείτε όλα τα σχόλια (4)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα

Η μάχη της βασικής: Polo vs i20

Δοκιμή: DS 7 Crossback

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

Ξέρεις τι είναι η ισχύς;

Η κίνηση στους δρόμους

Γιατί βάζουν τα αυτοκίνητα σε.. δίαιτα;

Ίδιο μοτέρ, περισσότερα άλογα, άλλη τιμή

Πρώτες βοήθειες σε μοτοσυκλετιστή

Η πιο ερωτεύσιμη πόλη της Ελλάδας

Αποκλειστικό: Το νέο Audi TT

Citroen C3 VS Ford Fiesta VS Nissan Micra

Δοκιμή: Το κορυφαίο Peugeot 508

Video: Νέο Volvo XC40 Recharge

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORDAdvertisement: Ford: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά.

PEUGEOT: Θέλεις SUV Peugeot από 14.700 ευρώ;

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »