" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  20/6/2008

Μετατροπή: πάθος για εξατομίκευση ή κακογουστιά;

Διαβάστηκε από 8695 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/6/2008
Η διαφήμιση του VW Golf στην Μ. Βρετανία δείχνει μια σειρά «φτιαγμένων» αυτοκινήτων να δακρύζουν βλέποντας ένα άλλο απλό, όπως βγήκε από το εργοστάσιο, μοντέλο να περνά ανάμεσά τους. Η στενοχώρια τους έχει να κάνει με την κατάσταση στην οποία τα κατάντησαν οι ιδιοκτήτες τους. Όμως ανάμεσα σε αυτά τα κάτι παραπάνω από πειραγμένα Golf υπάρχουν και μερικά που δεν είναι καθόλου άσχημα. Άρα έχει σημασία το γούστο του ιδιοκτήτη στη μετατροπή ή απλά την απορρίπτουμε;


Όσο η VW αλλά και άλλοι κατασκευαστές αποδοκιμάζουν τη μετατροπή είναι οι πρώτη που την «πουλάνε».
Παραγγέλνοντας ένα καινούργιο μοντέλο σου δίνονται μια σειρά επιλογών ώστε να το εξατομικεύσεις και να το κάνεις ακριβώς όπως σου ταιριάζει. Το χρώμα, οι ζάντες, οι αεροτομές και τα σπόιλερ είναι στοιχεία που οι ίδιοι οι κατασκευαστές προσφέρουν στους αγοραστές τους πρώτοι από όλους. Δεν είναι λίγες οι εταιρίες μάλιστα που προσφέρουν πακέτα τέτοιου εξοπλισμού, όπως το S-Line της Audi ή το M-Pack της BMW που προσθέτουν καλλωπιστικά στοιχεία στο αυτοκίνητο σύμφωνα με το γούστο του ιδιοκτήτη.

Εξάλλου η εικόνα που χτίζεται γύρω από κάθε μοντέλο πάντοτε τονίζεται με ειδικές εκδόσεις φορτωμένες τόσο επιδόσεις όσο και διακοσμητικά. Η λέξη «λουκ» συνήθως ακολουθείται από το όνομα του μοντέλου που αρχικά (και εργοστασιακά) διαθέτει αυτή την εικόνα. Έτσι ένα Seat Leon μπορεί να είναι «λουκ» Cupra και ένα Ford Focus να είναι «λουκ» ST.
Υπάρχουν όμως και ανεξάρτητοι κατασκευαστές που για κάθε μοντέλο παράγουν μια σειρά αξεσουάρ που αλλάζουν το αυτοκίνητο στα γούστα του ιδιοκτήτη χωρίς να ακολουθούν τις «οδηγίες», το «λουκ» δηλαδή της μάρκας. Έτσι ο ιδιοκτήτης μπορεί να διαλέξει ότι από αυτά τα αξεσουάρ, ενός ή περισσοτέρων κατασκευαστών του αρέσει και να το ταιριάξει στο αυτοκίνητό του, δημιουργώντας το προσωπικό του «λουκ». Το αποτέλεσμα φυσικά εξαρτάται από το γούστο του ιδιοκτήτη, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που προβαίνουν και σε ολοκληρωτική επέμβαση κάνοντας το αυτοκίνητό τους αγνώριστο ή και μη αναγνωρίσιμο. Τόσο, που πρέπει να ψάξεις από κοντά για να δεις τι μάρκα είναι το αυτοκίνητο από κάτω.

Τέχνη; Ποιος ξέρει, πάντως σίγουρα κάνει εντύπωση. Όσοι διαφωνούν θα επικαλεστούν την «παιδεία» των σχεδιαστών ενός μοντέλου που δε χρειάζεται βελτίωση. Άλλοι θα μιλήσουν για κακογουστιά και άλλοι για υπερβολή, αναλόγως πάντα του πόσο προχωρημένη είναι η επέμβαση του ιδιοκτήτη. Εξάλλου μετατροπή μπορεί να θεωρηθεί ένα αυτοκόλλητο στο πίσω παρμπρίζ, ένα σετ διαφορετικές ζάντες, ή ένα διακοσμητικό που κρέμεται στον καθρέπτη. Εξάλλου όπως και στις άλλες περιπτώσεις και αυτά γίνονται για να κάνουμε το αυτοκίνητο πιο προσωπικό. Πειράζει αυτό κανέναν; Εσείς τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (8)
nicky... (28/6/2008, 23:09)
Μια ιταλικη παροιμια λεει ΄΄δεν εινα ωραιο αυτο που ειναι ωραιο, αλλα ειναι ωραιο αυτο που αρεσει. Ευτυχως που οι πιτσιρικαδες δεν εχουν λεφτα διαφορετικα τι θα βλεπαμε και προπαντως τι θα ακουγαμε
ekara... (25/6/2008, 14:49)
Αν και ποτέ δε θα έκανα μετατροπή στο δικό μου αυτοκίνητο, δεν κατακρίνω όσους κάνουν. Όμως στην Ελλάδα, τη χώρα της υπερβολής, η μετατροπή αφορά στις αεροτομές απλώστρες, στην εξάτμιση σαξόφωνο όπως είπαν οι προλαλήσαντες και στο ηχοσύστημα τόσων Watt όσα χρειάζονται για να ακούσει όλη η πόλη τα καινούργια τραγούδια του Τερλέγκα και της Βέρας Λάμπρου.
caram... (23/6/2008, 18:12)
Αν και το φύλο μου και η εκπαίδευσή μου δε θα μου επέτρεπε να ασχολούμαι με αυτοκίνητα η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική. Υπάρχουν πολλά και όμορφα φτιαγμένα αυτοκίνητα (εξωτερικά) και κάποια τουλάχιστον υπερβολικά (με αεροτομές απλώστρες!) Αν ο ιδιοκτήτης έχει γούστο και σύνεση να μη παρασυρθεί είναι πιθανό να φτιάξει ένα καλλιτέχνημα.
PANAG... (23/6/2008, 16:52)
Εξαρτάται από το είδος της μετατροπής. Όταν είναι εργοστασιακή και επεμβαίνει ουσιαστικά στα μηχανικά μέρη, τότε έχει κάποια ουσία. Αλλά και αισθητικά, όταν τοποθετούμε μια εργοστασιακή αεροτομή και μια ζάντα, τότε οκ. Από εκεί και πέρα, εξατμίσεις, φίλτρα, φιλτροχοάνες και λοιπά, είναι μόνο χρήματα για πέταμα αφού επί της ουσίας δεν προσφέρουν τίποτα απολύτως. Αλλά η καγκουριά είναι βίωμα που δεν μπορείς να διώξεις από πάνω σου και αν δεν έχεις κάτι άλλο να δείξεις πρέπει το μωρό να το βάλεις να κάτσει πίσω από μια 8mm εξάτμιση.
mofgl... (23/6/2008, 12:10)
Δεν νομίζω ότι πειράζει. Άλλωστε το προσωπικό γούστο του κάθε οδηγού είναι αυτό που μετράει. Βέβαια δεν λείπουν και οι κραυγαλέες περιπτώσεις, αλλά τι να κάνουμε, χόμπι είναι αυτό. Η μόνες μετατροπές που ενοχλούν είναι η εξάτμιση η οποία πολλές φορές παράγει υπερβολικό θόρυβο και τα ηχοσυστήματα τα οποία και αυτά πολλές φορές παίζουν στη διαπασών.
Δείτε όλα τα σχόλια (8)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα