" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  3/7/2008

Κοινές πλατφόρμες, κοινοί κινητήρες: Μειώνουν την εικόνα των αυτοκινήτων ή τα κάνουν κελεπούρι;

Διαβάστηκε από 10513 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 3/7/2008
Αν ο χρυσός ήταν τόσο κοινός όσο ο σίδηρος πιθανότατα θα είχε και την ίδια τιμή. Αυτό που τον κάνει πολύτιμο είναι το γεγονός ότι είναι ιδιαιτέρως δυσεύρετος. Με αυτή τη λογική, που δεν ισχύει απόλυτα αλλά είναι τελικά κοινώς αποδεκτή, έχουμε συνδυάσει το σπάνιο και μοναδικό με το καλό, και το κοινό και διαδεδομένο με το μέτριο. Όμως ισχύει αυτή η λογική στα αυτοκίνητα;


Σήμερα στα μικρομεσαία είναι ελάχιστα τα αυτοκίνητα που δε μοιράζονται με κάποιο άλλο, ακόμη και της ίδιας κατηγορίας, τα βασικά τους μέρη. Αν πας στον όμιλο VW, είναι προφανές πως VW Golf, Seat Leon, Audi A3, Skoda Octavia, χρησιμοποιούν το ίδιο πάτωμα, τα ίδια μέρη (διακόπτες, υαλοκαθαριστήρες, μονάδες κλιματισμού, λαβές, αεραγωγούς, καθίσματα κλπ), και μεγάλο μέρος αν όχι την ίδια ακριβώς γκάμα κινητήρων. Αν αλλάξεις κατηγορία στην ομάδα αυτή θα προστεθούν τα VW Jetta, Golf Plus, Touran, Passat, πρόσφατα το Tiguan, σύντομα το Sirocco, ενώ με κάποιες διαφορές και το Audi TT. Το ίδιο ισχύει και σε άλλους ομίλους. Η Ford με τη Volvo έχουν πολύ μεγάλη σχέση στα μηχανικά τους, που μοιράζονται και με τη Land Rover. Η BMW εσωτερικά έχει κοινά μέρη ανάμεσα στις σειρές της, ενώ το Mini φοράει τον ίδιο κινητήρα με διάφορα Peugeot, που με τη σειρά τους βασίζονται σε πατώματα κοινά με τη Citroen. Πιο ψηλά και η Porsche Cayenne είναι σε πάρα πολλά ίδια με το VW Touareg ενώ και η ίδια η 911 μοιράζεται μέρη με την μικρότερη Cayman. Και πάει λέγοντας.

Ξεκινώντας λοιπόν από τα μικρομεσαία που είναι και τα πιο δημοφιλή, ο αντίστοιχος «σίδηρος» στην αναλογία με τον χρυσό, βλέπουμε πως αντίθετα με τα μέταλλα, η μοναδικότητα δεν ισχύει. Ακόμη και η Bentley Continental χρησιμοποιεί πάτωμα και κινητήρα από το VW Phaeton. Μπορεί όμως κανείς να τα θεωρήσει ίδια; Σε πιο «θνητά» μοντέλα τίθεται πραγματικά θέμα και θίγεται κάποιο αυτοκίνητο από την κοινή του μηχανολογία με κάποιο άλλο; Χάνει το Audi A3 στα μάτια του κοινού λόγω της συγγένειάς του με το VW Golf; Ή το Volvo S40 λόγω του κοινού του υπόβαθρου με το Ford Focus;

Αν είναι πάντως έτσι, τα μοντέλα που μένουν πραγματικά μοναδικά είναι ελάχιστα. To Honda Civic για παράδειγμα, είναι η φωτεινή εξαίρεση. Του δίνει αυτό κάποιο προβάδισμα έναντι του Toyota Auris που μοιράζεται τα μηχανικά του με το Corolla;

Πιθανώς η αλήθεια να βρίσκεται ακριβώς στην αντίστροφη λογική. Η κοινή χρήση μηχανικών μερών έδωσε τη δυνατότητα η κάθε μάρκα να παράγει ένα αυτοκίνητο που διατηρώντας τα ξεχωριστά του χαρακτηριστικά, προσφέρει δοκιμασμένη τεχνολογία, που έτσι γίνεται διαθέσιμη σε πολλούς και μάλιστα με χαμηλό κόστος λόγω μαζικότερης παραγωγής. Αν κάποτε φοβόμασταν πως θα οδηγούμε όλοι ίδια κουτιά εξαιτίας αυτής της κοινής χρήσης, σήμερα βλέπουμε πως τείνει να συμβεί το αντίθετο. Το νέο Passat CC χωρίς αυτή την φιλοσοφία δε θα μπορούσε ποτέ να περάσει σε παραγωγή 20 χρόνια πριν. Το ίδιο και το Sirocco. Η κάθε μάρκα θα είχε ένα μοντέλο σε ένα μόνο τύπο αμαξώματο, και οτιδήποτε διαφορετικό θα στοίχιζε μια περιουσία. Η Mazda δε θα μπορούσε να έχει δύο κουπέ, το MX5 και το RX8 και η Alfa Romeo τη Brera και τη Spider.

Τα κοινά μηχανικά μέρη διανθίζουν τον κόσμο της αυτοκίνησης με περισσότερα διαφορετικά μοντέλα. Είναι τόσο απλό να παράγεις ένα νέο ξεχωριστό μοντέλο με μικρό κόστος που είναι θέμα χρόνου ο καθένας μας να οδηγεί το προσωπικά διαμορφωμένο αυτοκίνητό του. Εσείς ψάχνετε ακόμη το συνολικά μοναδικό;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (0)
Δείτε όλα τα σχόλια (0)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα