" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/7/2008

Γιαπωνέζικο αυτοκίνητο σημαίνει μόνο αξιοπιστία, ή πλέον κάτι πολύ περισσότερο;

Διαβάστηκε από 26473 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/7/2008
Οι παλιότεροι θα συμφωνήσουν αμέσως πως τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα έχουν με το μέρος τους την αξιοπιστία. Θα υπάρξουν και κάποιο που θα εμείνουν όμως πως υστερούν αλλού. Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει τη σχεδιαστική επανάσταση της Mazda, την τεχνολογική πρωτοπορία της Toyota, το μοναδικό χαρακτήρα της Honda, τη συνεχή μεταμόρφωση της Nissan, την ευρωπαϊκή αναγέννηση της Mitsubishi, την απόλυτη εξειδίκευση της Suzuki και την εκπληκτική ευρηματικότητα της Daihatsu; Με τόσα χαρακτηριστικά μπορεί να μείνει κανείς μόνο στην αξιοπιστία;


Μερικές δεκαετίες πριν οι ιάπωνες κατασκευαστές αλήθεια είναι πως επικεντρώνονταν περισσότερο στο να κρατήσουν τον πελάτη παρά να προσελκύσουν καινούργιους. Είχε μεγαλύτερη σημασία να δημιουργηθεί μια βάση που θα διατηρήσει τη μάρκα ανταγωνιστική, πριν αρχίσουν οι πειραματισμοί και οι εξελίξεις. Η αξιοπιστία ήταν η λέξη κλειδί για αυτή τη φάση, αφού όποιος αγόραζε γιαπωνέζικο μια φορά δύσκολα επέστρεφε σε κάτι άλλο. Την ίδια στιγμή οι ευρωπαίοι, κυρίως οι ιταλοί και οι γάλλοι, είχαν τα δικά τους προβλήματα, ενώ οι γερμανοί βρίσκονταν σε κούρσα για την κατάκτηση της πρώτης θέση στην ποιότητα. Αμελώντας αμφότεροι την αξιοπιστία άφησαν τους ιάπωνες να δημιουργήσουν ένα μεγάλο κοινό που με λάβαρο την απροβλημάτιστη ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου έφευγαν δια παντός από τις ευρωπαϊκές μάρκες.

Μέχρι να πάρουν οι ευρωπαίοι χαμπάρι και να γίνουν ανταγωνιστικοί, οι ιάπωνες έπαιζαν το επόμενο χαρτί. Ακόμη ένα που σκοπό είχε να συσπειρωθούν περισσότερο οι πελάτες τους γύρω από τις δικές τους μάρκες: την after sales εξυπηρέτηση. Στις επισκέψεις για το σέρβις, ή την απίθανη περίπτωση βλάβης, οι ιδιοκτήτες ιαπωνικών αυτοκινήτων τύγχαναν της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης. Όταν το αυτοκίνητο αντικατάστασης ήταν μόνο προνόμιο των ακριβών premium εταιριών, η ιδέα πως ένας ιδιοκτήτης ενός μικρομεσαίου ιαπωνικού μπορούσε να το απολαμβάνει εξίσου ήταν τουλάχιστον επαναστατική.

Με τέτοιες βάσεις, επόμενος στόχος ήταν η τεχνολογία. Οι ισχυροί κινητήρες και οι καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία άρχισαν να φέρνουν νέο κοινό στις μάρκες. Κατόπιν τα SUV. Με πρώτη την Toyota που εφηύρε την κατηγορία, η ευρωπαϊκή αγορά κατακλύστηκε από ένα νέο όχημα. Από τo ήπιο εκτός δρόμου Honda CR-V, μέχρι τα θηρία της Toyota (Land Cruiser), Nissan (Patrol) και Mitsubishi (Pajero) , τα λιλιπούτια Suzuki Jimny και Daihatsu Terios, οι ιαπωνικές μάρκες κυριολεκτικά αλώνισαν στην κατηγορία των SUV με κάθε λογής όχημα. Χρειάστηκε τουλάχιστον 15 χρόνια για να αντιδράσουν οι ευρωπαίοι, που μόλις τα τελευταία δύο χρόνια έχουν παρουσιάσει τα δικά τους SUV.

Το τελευταίο χτύπημα έρχεται από την στροφή που έγινε πρόσφατα στον τομέα της σχεδίασης, πρωτοστατώντας η Mazda και της υβριδικής τεχνολογίας με τις Toyota και Honda. Τα κλισέ του παρελθόντος βέβαια δύσκολα ξεχνιούνται, και υπάρχουν ακόμη και σήμερα κάποιοι που θεωρούν πως οι ιάπωνες δεν είναι αρκετά τολμηροί, πως είναι συντηρητικοί και πως δεν πιάνουν τον παλμό του ευρωπαίου οδηγού. Με όλα όσα έχουν κάνει τα τελευταία 30 χρόνια, μπορεί κάτι τέτοιο να ισχύει; Εσείς τι λέτε;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (19)
info... (18/7/2008, 16:39)
μια εικονα οσο χιλιεσ λεξεις ......cx-7........σιγουρα δεν θεωρω τον εαυτο μου φουκαρα που επιλεγω ιαπωνικο αυτκινητο με τεσσερα καταστηματα με καλους τζιρους-κερδη ξεκινησα με mazda 323 sedan 323 f μετα bmw 320 μετα mx-5 και σημερα cx-7 αφου εκανα test drive σε mercedes ml ,jeep grand cherokee kai tiquan (χαρακτηριστικο επιλογης ....προληπτικη αλλαγη δισκο -πλατο σε 323 f στισ 365.000 χλμ ΥΓ.ΟΔΗΓΩ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 170 ΧΛΜ και για να μπω στο cx-7 βαζω μονο βενζινη και ενα τεραστιο χαμογελο .
pzafi... (17/7/2008, 11:16)
Τα αυτοκινητα που προτιμω θελω να εχουν αξιοπιστια για να μην πεταω τα λεφτα μου ελεο εμφανισης.Σιγουρα οι Ιαπωνες στο θεμα εμφανισης εχουν δημιουργησει αρκετα καλα αυτοκινητα (mazda 6 ,rx8,gtr,300zx)ξεφευγωντας λιγο απο το παρελθον.Σιγουρα οι ευρωπαιο σε θεματα εμφανισης εχουν να επιδειξουν ομορφια .σιγουρα οταν βλεπεις ενα Audi ,mercedeς ,Ferrari τλ εντυπωσιαζεσαι.Δεν θεωρω τα υπεραυτοκινητα στην τιμη κυριως αξια συζητησης γιατι προσφερουν επιδοσεις που στην πραξη ποτε δεν προκειται να χρησιμοποιησεις (π.χ. μια Ferrari καιει οσο ενα αεροπλανο κανοντας την μη χρηστικη και εχει επιδοσεις μαχητικου αεροσκαφους που ποτε δεν θα μπορεσει καποιος απο τους κατεχωντες να τις χρησιμοποιησει παρα μονο να τραβαει τα βλεμματα επανω του)
fotop... (16/7/2008, 17:30)
Δυστυχώς, η αξιοπιστία είναι το μοναδικό χαρτί των Ιαπώνων.Καλή και άγια αλλά δεν γνωρίζω κατά πόσο είναι αρκετή γιά να με κάνει να τους επιλέξω.Θα ήταν σαν να επιλέγει κάποιος μιά άσχημη γυναίκα επειδή θα του πεθάνει στα 97 της. Ως Ευρωπαίος, θεωρώ ότι οι Ασιάτες, ποτέ μα ποτέ δεν θα μπορέσουν να συγκινήσουν τον Ευρωπαίο οδηγό.Δείτε λίγο τα τελευταίες σχεδιαστικές "εμπνεύσεις" της TOYOTA πχ. και πείτε μου.Εμένα ως οδηγό δεν με ενδιαφέρει ένα "αμάξι που θα κρατήσει γιά πάντα" με ενδιαφέρει ένα αμάξι που κάθε φορά που το οδηγώ θα με συγκινεί.Διαφορετικά όσοι θεωρούν την αξιοπιστία το "άπαν" ας αγοράσουν ...τρόλλευ.
yiann... (12/7/2008, 10:48)
Palia hmouna ki egw ths eyrwpaikhs sxolhs, mias kai h monh sxesh pou eixa me giapwnezous htan kati palia toyota, pleon alla3a teleiws. Oso gia psyxh twn giapwnezwn mallon 3exnate rx-7, nissan gt-r, supra subaru, evo klp. A! kai ta mazda synexizoun na ftiaxnontai iapwnia kai oi perissoteroi sxediastes tous einai giapwnezoi
tomgk... (11/7/2008, 08:18)
ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΗΣΩ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΚΑΘΩΣ ΕΧΩ ΑΛΛΑΞΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΚΑΙ ΙΑΠΩΝΙΚΑ. ΤΑ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΑ ΔΕΝ ΣΠΑΝΕ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΙΣ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΕΧΩ ΕΝΑ ΟΧΗΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΡΙΖΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΑΛΑΕΙ ΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΖΩ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΗΛ. ΠΑΡΑΘΥΡΑ Κ.Α. ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΩΡΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΓΡΗΓΟΡΟΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΥΡΕ R - 300Z ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΣΤΡΙΒΟΥΝ ΚΑΙ ΦΡΕΝΑΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ, ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΛΟΓΟ.
Δείτε όλα τα σχόλια (19)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα