" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  26/8/2008

Υπάρχει ουσία πίσω από τις premium μάρκες ή πληρώνουμε μόνο το σηματάκι;

Διαβάστηκε από 8319 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 26/8/2008
Ακριβό ίσον και καλό. Τουλάχιστον έτσι έχουμε μάθει να πιστεύουμε. Το μάρκετινγκ των εταιρειών, αυτοκινήτων και μη, κάνει χρόνια αυτή τη δουλειά και έτσι οτιδήποτε ακριβό, ακόμη και αν δε μας αρέσει για αυτό που είναι, το θέλουμε για αυτό που αντιπροσωπεύει. Όμως υπάρχουν πράγματα που αξίζουν να είναι ακριβά και πράγματα που μάλλον όχι. Ένα ακριβό χειροποίητο ρολόι με έδρες γραναζιών από πολύτιμους λίθους, φτιαγμένο με τεχνική ακριβείας και υλικά πραγματικού κόστους πιθανώς να αξίζει την υπέρογκη διαφορά τιμής με ένα άλλο πάμφθηνο που απλά λέει την ώρα. Με τα αυτοκίνητα όμως τι γίνεται;


Το αυτοκίνητο είναι βιομηχανικό προϊόν. Οι πανάκριβες Rolls Royce, οι Bentley και οι Maybach έχουν τέτοιες τιμές γιατί έχουν αργούς ρυθμούς παραγωγής, είναι φτιαγμένες στο χέρι, και κάθε υλικό είναι επεξεργασμένο όπως πενήντα χρόνια πριν. Τα υπόλοιπα όμως κατασκευάζονται μαζικά σε εργοστάσια που είτε φτιάχνουν Mercedes είτε Suzuki το ίδιο τους κάνει. Τι αλλάζει τόσο που διαφοροποιεί την τιμή;

Το μεγαλύτερο κόστος σε ένα αυτοκίνητο πάει στην εξέλιξή του. Μπορεί σήμερα να θεωρούμε πως όλα τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο ίδιο τεχνολογικό επίπεδο όμως αυτό δεν είναι απόλυτα αληθές. Και δε μιλάμε μόνο για τα ηλεκτρονικά τους. Μπορεί δύο μοντέλα να έχουν ESP, ABS, δορυφορική πλοήγηση και ηχοσύστημα με σκληρό δίσκο, όμως αυτό δε σημαίνει πως τα επιμέρους αυτά υποσυστήματα βρίσκονται στην ίδια γενιά ή είναι εξίσου αποτελεσματικά. Το σημαντικότερο όμως είναι πως τα δύο αυτοκίνητα δεν έχουν το ίδιο σασί, τα ίδια υλικά κατασκευής, την ίδια γεωμετρία ανάρτησης, τις ίδιες λύσεις στον κινητήρα τους.

Για να γίνει ένα αυτοκίνητο πραγματικά premium η εταιρία που το παράγει πρέπει να επενδύσει ποσά ώστε κατά την εξέλιξή του να δημιουργήσει τα στοιχεία που το κάνουν καλύτερο. Να σχεδιάσει ένα άκαμπτο αλλά ελαφρύ σασί. Μια ανάρτηση ελαφριά που προσφέρει άνεση και επιδόσεις. Ένα σύστημα μετάδοσης ταχύ και ήπιο στις αλλαγές. Έναν κινητήρα ισχυρό, ραφιναρισμένο, οικονομικό και οικολογικό. Να συνθέσει το σύνολο με τρόπο ώστε να μην υπάρχουν θόρυβοι ή κραδασμοί και η ποιότητα κύλισης να είναι άριστη. Και αυτά πριν φτάσουμε στην ποιότητα κατασκευής, τα υλικά της καμπίνας, τα στοιχεία πολυτέλειας και τα ηλεκτρονικά.

Φυσικά όταν ένα αυτοκίνητο είναι ακριβό θα πουλήσει λιγότερο. Το Fiat Panda πουλάει εννιά φορές περισσότερο από την Mercedes Ε-Class. Άρα η Fiat περιμένει να έχει έσοδα από τον όγκο των πωλήσεων, ενώ αντίθετα η Mercedes χρειάζεται μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους. Αυτό επιτυγχάνεται με τη μείωση του κόστους από τη μία, και την αύξηση της τιμής από την άλλη. Αυτό το τελευταίο μπορεί κανείς να θεωρήσει πως εμπίπτει στην περιγραφή «πληρώνουμε το σηματάκι». Όμως χωρίς κέρδη μια εταιρία θα κλείσει.

Αυτή είναι η αξία που έχει το σηματάκι πίσω από μία μάρκα. Αυτό που έχει σημασία είναι να ξέρουμε αν εκτός από το σηματάκι όμως υπάρχει και ουσία. Εσάς το δικό σας premium αξίζει τα λεφτά του; Και τελικά ποιες μάρκες πιστεύεται πως είναι πραγματικά premium;
Σχολιάστε την είδηση Δείτε όλα τα σχόλια (6)
pakis... (1/9/2008, 14:10)
Πραγματικά premium αυτοκίνητα είναι τα υπεραυτοκίντα που κυκλοφορούν σε περιοσμένο αριθμό, συνήθως σπορ και λίγες λιμουζίνες. Για αυτά αξίζουν τα παραπάνω λεφτα, πρόκειται για έργα τέχνης με τεχνολογία αγωνιστική η με χλιδάτα αξεσουαρ. Ετσι λοιπόν θα πλήρωνα (αν είχα) για μια Φερραρι όχι όμως για κάποιες άλλες μάρκες που έχουν γίνει σούπα
astin... (28/8/2008, 11:58)
Με την σειρά που σημειώνω: AUDI, LEXUS, BMW, MRCEDES
69777... (27/8/2008, 15:58)
Η διαφορά στην τιμή που προκύπτει είναι απόλυτα κατανοητή δεδομένης της καλύτερης ποιότητας υλικών και τεχνογνοσίας.Ειναι σίγουρο πως τα αυτοκίνητα σήμερα είναι καλύτερα και με μικρές διαφορές μεταξύ τουσ , όμως η προσλαμβάνουσα αίσθηση διαφοροποιεί και τισ premium μάρκες από τις άλλες.Αρτιότητα εργονομία και βαρία πλαστικά για την mercedes και audi λιγότερο ποιοτικά για την bmw.
PANAG... (27/8/2008, 15:50)
Premium μάρκες ευρείας κατανάλωσης θεωρώ πως είναι: Audi, Bmw, Mercedes, Saab, άντε και η Volvo. Γενικά πιστεύω πως ισχύει η ρήση του: ότι πληρώσεις παίρνεις. Με μία διαφορά. Τα χρόνια που διανύουμε, δεν υπάρχει πλέον το μεράκι για ποιότητα, ούτε και το φιλότιμο που διέκρινε τον κόσμο όπως παλιά. Θέλουμε αυξημένα κέρδη με το ελάχιστο δυνατό κόστος. Έτσι, πληρώνουμε κάτι για premium ενώ δεν αξίζει το αντιτιμό του - δε παύει ωστόσο να είναι καλύτερο από ένα προϊόν μή premium.
frank... (26/8/2008, 23:36)
Ειναι αληθεια οτι το κοστος παει κυριως στην ερευνα. Με αλλα λογια, αγοραζουμε γνωση γιατι εμεις δεν την εχουμε. Απο λαους που επενδυουν σε αυτην...Και οχι μονο στα αυτοκινητα. Κυριως στα φαρμακα, τα οπλικα συστηματα αλλα και την ηλεκτρονικη τεχνολογια!
Δείτε όλα τα σχόλια (6)


περισσότερα »

NONPAPER - Τελευταία νέα

Kia Stonic Vs Opel Crossland X Vs SEAT Arona

Τι θα κάνεις με την παλιά μπαταρία;

Έτσι κλέβουν τις ζάντες (vid)

Τι κάνεις όταν τρακάρεις & τι όχι!

Η κίνηση στους δρόμους

Κολλάει η δαγκάνα;

Oι τιμές της Mercedes CLA Coupe στην Ελλάδα

Δοκιμή: Dacia Sandero Stepway

Διαρροή: Αυτό είναι το νέο Opel Corsa

Τελευταίο teaser του Skoda Superb (+vid)

Σε ανάπτυξη η BMW X8

Nέα James Bond έκδοση για DBS Superleggera

SEAT: Service Πλήρες από κάθε άποψη πακέτο

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

CITROEN: Ανοιξιάτικες εκπτώσεις έως 31 Μαΐου

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: 500€ έκπτωση έως 30 Ιουνίου.

περισσότερα »