Τurbo με σύστημα start/stop ή ατμοσφαιρικό με υβριδική τεχνολογία;

Τurbo με σύστημα start/stop ή ατμοσφαιρικό με υβριδική τεχνολογία;

(18/2/2010)

Μια ανάσα πριν την έκθεση της Γενεύης η βενζίνη στην Ελλάδα χτυπάει κόκκινο ενώ τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα για όσους δεν αρκούν στην σημερινή τους έκταση σύντομα θα αποκτήσουν και οικονομικό χαρακτήρα. ¶ρα το «πράσινο» εκτός από της μόδας γίνεται και ανάγκη. Εσείς τι προτιμάτε turbo με σύστημα που σβήνει το μοτέρ στο φανάρι, ή υβριδικό ατμοσφαιρικό;

Οι πράσινες τεχνολογίες «κατεβαίνουν» στα καθημερινά μας αυτοκίνητα. Τα πολλά συστήματα και η μεγάλη εξέλιξη στον κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι στο αποκορύφωμά της και φαίνεται πλέον ότι θα πρέπει να συνδυαστεί με περιφερειακά που προσφέρουν ακόμη μεγαλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και λιγότερους ρύπους.
Η Toyota φέρνει στη Γενεύη την υβριδική έκδοση του Auris με τα σήματα HSD και τα μηχανικά μέρη του Prius. Που σημαίνει 1,8 κινητήρα με κύκλο Atkinson 98 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων ακόμη. Την ίδια στιγμή η Audi φέρνει το A3 σε έκδοση Efficiency, ουσιαστικά τα μοντέλα του 2010 με κινητήρες Euro5, χαμηλότερης κατανάλωσης και ρύπων, και στάνταρ σύστημα start/stop που σβήνει τον κινητήρα όποτε το αυτοκίνητο ακινητοποιείται.
&&&& Φυσικά δεν τίθεται θέμα σύγκρισης ως προς το «πράσινο» της υπόθεσης, αφού το Auris ΗSD καίει και μολύνει ακόμη λιγότερο και από το Prius. Την ίδια στιγμή τα A3 Efficiency είναι μεν πιο «καθαρά» και οικονομικά από τις αντίστοιχες συμβατικές εκδόσεις, όμως απέχουν πολύ από την πρόταση της Toyota.

&&&& &&&& Εκεί που κρίνεται το παιχνίδι όμως είναι και στη χρήση. Γιατί μπορεί το Auris να κερδίζει σε ότι έχει να κάνει με οικολογία και κόστος μεταφοράς, όμως το Audi εδώ που τα λέμε θα είναι πιο ισχυρό, πιο σπορ και πιο απολαυστικό στο δρόμο, τουλάχιστον για όσους ασχολούνται με το θέμα της απόλαυσης στην οδήγηση.
&&&& ¶ρα η επιλογή δεν είναι τόσο προφανής. Δηλαδή δε σημαίνει ότι για όλους το Auris HSD θα αποτελεί το μονόδρομο στη μικρομεσαία κατηγορία. Ίσως για αυτούς που η κατανάλωση είναι το βασικότερο χαρακτηριστικό. Για όσους κινούνται καθημερινά στην Αθήνα θα αποτελέσει ένα θετικό, όμως δεδομένου ότι πρόκειται για ένα μεγαλούτσικο αυτοκίνητο, ίσως ένα Aygo, ίδιας κατανάλωσης και ρύπων να είναι προτιμότερο, ειδικά στο παρκάρισμα. Το υβριδικό βέβαια θα κυκλοφορεί κάθε μέρα, αλλά αυτό μπορεί και να αλλάξει.
&&&& Φυσικά το ότι το Audi θα είναι πιο σβέλτο δε σημαίνει ότι το Auris θα είναι αργό. Έχει δύναμη εξάλλου, όμως με το επιπλέον βάρος σίγουρα θα αφήνει τα ηνία της σπορ οδήγησης στο γερμανικό τούρμπο μοντέλο. Ακόμη και με την μικρή έκδοση των 125 ίππων το Audi θα έχει περισσότερο νεύρο. Στις μεγαλύτερες η ψαλίδα ανοίγει φυσικά, ανοίγει όμως και η απόσταση που χωρίζει τα δύο αυτοκίνητα σε κατανάλωση σαφώς υπέρ του Toyota.
&&&& Και το Auris θα έχει και την ευνοϊκή μεταχείριση σε ότι αφορά σε τέλη κυκλοφορίας, διατηρώντας έτσι το προβάδισμα στη χρήση, πιθανώς εξισορροπώντας σε βάθος χρόνου και την κατά πάσα πιθανότητα υψηλότερη τιμή αγοράς του.
&&&& ¶ρα στο δια ταύτα αυτό που μένει είναι ότι παρότι μπορεί κανείς να διαλέξει τώρα ένα ισχυρό τούρμπο αυτοκίνητο με όλα τα τεχνολογικά μέσα που μπορεί να διατηρήσουν και τη ζωντάνια στην οδήγηση και την κατανάλωση και τους ρύπους χαμηλά, το δέλεαρ ενός αυτοκινήτου υβριδικού με στόχο καθαρά το μειωμένο κόστος μεταφοράς (και τις οικολογικές του προεκτάσεις) είναι μάλλον αυτή τη στιγμή μεγαλύτερο.
&&&& Εσείς τι θα προτιμήσετε; Υβριδικό για χαμηλή κατανάλωση και ρύπους, ή τούρμπο και «πράσινο» για τη χαμηλότερη δυνατή (αναλογικά) κατανάλωση χωρίς όμως να χάνετε σε επιδόσεις; Τελικά αυτή τη στιγμή, με τα σημερινά δεδομένα, σε ποιόν τομέα θα συμβιβαστείτε, των επιδόσεων ή της κατανάλωσης;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

NEO TRAFIC
skoda