Το Polo έχει το μοτέρ, το Fiesta όμως τη χάρη. Είναι τόσο απαραίτητο στη μικρή κατηγορία το τούρμπο;
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Polo έχει το μοτέρ, το Fiesta όμως τη χάρη. Είναι τόσο απαραίτητο στη μικρή κατηγορία το τούρμπο;

17.989 Επισκέψεις στο άρθρο (28/5/2010)

Μπορεί στα μεσαία και μικρομεσαία το τούρμπο να έχει μεγάλη απήχηση αφού καταφέρνει να δώσει ισχύ, ροπή και επιδόσεις χωρίς την «ποινή» των πολλών κυβικών. Στα μικρά όμως πόσο απαραίτητο είναι;

Πάρε για παράδειγμα το νέο Polo. Σαφώς έκλεψε τις εντυπώσεις ως το νεώτερο μικρό, όμως εκεί που κέρδισε, τουλάχιστον σε ενδιαφέρον από τον κόσμο, είναι ο κινητήρας τούρμπο των 1,2 λίτρων που δίνει 105 άλογα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Τέτοια ισχύς δεν είναι φυσικά πρωτόγνωρη για την κατηγορία. Με 1,6 ή και 1,4 λίτρα έχουμε δει και αυτοκίνητα ατμοσφαιρικά να δίνουν τέτοια απόδοση. Η διαφορά στο Polo είναι πως με 1,2 λίτρα πέφτει κάτω από το όριο και «κερδίζει» τα χαμηλά τέλη κυκλοφορίας. Με 105 άλογα δε θεωρείται σπορ έκδοση, αντίθετα τα μικρά με τόση ισχύ έχουμε μάθει να τα θεωρούμε «κορυφαίες» εκδόσεις.
Βέβαια όχι πια, αφού πλέον τα μικρά GTI πλησιάζουν τα 190 άλογα. Η ουσία όμως είναι πως το Polo των 105 ίππων αποτελεί έκδοση «της σειράς». Το Fiesta από την άλλη σε αυτό τον κυβισμό (1,25 λίτρα) δίνει «μόνο» 82 ίππους.
Πολλούς για τον κυβισμό, 20 όμως λιγότερους από το Polo. Ακόμη και το 1,4 (που ξεπερνάει το ψυχολογικό και φορολογικό όριο των 1,3 λίτρων) έχει «μόνο» 96 ίππους. Η πιο «καυτή» έκδοση του Fiesta είναι στα 120 άλογα από 1,6 λίτρα.
Αν μείνει κανείς στα νούμερα το Polo ακούγεται κελεπούρι. Δεν είναι όμως Fiesta. Μπορεί να κερδίζει πόντους επειδή μεγαλοφέρνει σε σχήμα, χώρους και τρόπους στο δρόμο, όμως το Fiesta έχει με το μέρος του τη σχεδίαση, μέσα έξω, και φυσικά, με απόσταση, την οδική συμπεριφορά.

Και φτάνουμε στο δια ταύτα. Δεν αρκούν οι 82 ίπποι στο «μικρό» Fiesta; Σίγουρα το Polo έχει περισσότερη δύναμη και ροπή, και καλύτερες επιδόσεις. Είναι όμως και αρκετά ακριβότερο. Στοιχίζει όσο το Fiesta 1,4. Στα χαρτιά έχει την ίδια κατανάλωση όμως στην πράξη όλοι ξέρουμε πως το γκάζι είναι «γλυκό» και άρα θα καίει παραπάνω.
Σε κόστος κτήσης και χρήσης το Polo TSI χάνει έναντι του ίδιου κυβισμού Fiesta. Και στη μικρή κατηγορία αυτό ίσως να μετράει περισσότερο από ότι τα νούμερα και οι επιδόσεις. Αντίθετα με τα μικρομεσαία στα μικρά αυτοκίνητα η χρήση είναι πιο σημαντική από τις παροχές.
Μπορεί δηλαδή το Polo TSI να υπερέχει, όμως ο τομέας υπεροχής του είναι μάλλον δευτερεύων. Και αυτό χωρίς να μπει κανείς στις επιμέρους συγκρίσεις (σχεδίαση κλπ).
Για εσάς πόση σημασία έχουν τα νούμερα, και πόση το κόστος κτήσης και χρήσης. Υστερεί το Fiesta 1,25 έναντι του Polo TSI; Είναι το τούρμπο και η δύναμη τόσο σημαντική στη μικρή κατηγορία; Ή υπερέχουν άλλα χαρακτηριστικά; Εσείς τι λέτε;
AUTOFIT PASXA
vw