Eπιθετική και σαγηνευτική σχεδίαση για το RCZ.

Eπιθετική και σαγηνευτική σχεδίαση για το RCZ.

Το Peugeot RCZ βρίσκεται τιμολογιακά ανάμεσα στο VW Sirocco και το Audi TT, δεν τα «βάζει» όμως μαζί τους αλλά με τα μικρομεσαία GTI; Είναι όμως καλύτερο;

(10/2/2011)

Τι είναι το Peugeot RCZ; Το πιο όμορφο κουπέ της αγοράς; Ναι. Το πιο γρήγορο; Όχι ακριβώς. Το πιο φτηνό; Μάλλον όχι. Και ποιόν έχει αντίπαλο; Το μικρομεσαίο VW Sirocco; Το παρόμοιο Audi TT; Εσείς τι λέτε;

Όταν το RCZ εμφανίστηκε στη Φρανκφούρτη το 2009 κανείς δεν περίμενε πως θα περνούσε τόσο γρήγορα σε παραγωγή. Γιατί όμως; Η Peugeot έχει μακράν την πιο προχωρημένη σχεδίαση στα μοντέλα παραγωγής της, τόσο που ήδη εμπρός δείχνουν όλα σαν υπεραυτοκίνητα. Το να φτιάξει και ένα που να δείχνει και πίσω το ίδιο ήταν απλό.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Ακόμη πιο απλό έγινε το πράγμα από την ύπαρξη του καλύτερου τούρμπο κινητήρα της αγοράς στη μάρκα. Ο 1,6 που μοιράζεται η Peugeot με τη Mini, σε εκδόσεις 156 και 200 ίππων ήταν αρκετός για να πλαισιώσει το RCZ όσο χρειάζεται.
Και έτσι το γαλλικό κουπέ πραγματικά δεν έχει αντίπαλο. Και όταν λέμε πραγματικά, κυριολεκτούμε. Γιατί όσο απέχει σε σύλληψη και σχεδίαση, απέχει και από τον ανταγωνισμό σε τιμές.

&&&& Η Peugeot θέλει το RCZ να χτυπήσει τα μικρομεσαία GTI και αυτό δεν είναι δύσκολο, αφού εκτός από τις ανάλογες επιδόσεις και συγκρίσιμη τιμή, έχει σαφώς καλύτερη εικόνα από ένα «πρησμένο» χάτσμπακ.
Όμως η αγορά λειτουργεί περίεργα. Γιατί αυτός που κοιτάζει το RCZ, είναι ο ίδιος που βλέπει και τα γερμανικά Sirocco και TT. Ίδια λογική οχήματος, διαφορετικές εκτελέσεις, ακόμη πιο διαφορετικές τιμές.
Το Sirocco είναι σχεδόν 7.000 ευρώ φτηνότερο, το TT σχεδόν 7.000 ευρώ ακριβότερο. Μεγάλες διαφορές και από τις δύο πλευρές, τόσο που δεν επιτρέπουν σε κάποιον να πηδήξει από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο και «ας πάει και το παλιάμπελο». Με περίπου 7.000 ευρώ εξάλλου αγοράζεις σήμερα ακόμη ένα αυτοκίνητο.
Δεν το λες και «τσιμπημένο» όμως το RCZ επειδή είναι ακριβότερο από το Sirocco. Αν είναι έτσι δηλαδή το ΤΤ που το χωρίζουν σχεδόν 14.000 ευρώ από το Sirocco τι το λες; Όχι, η Peugeot πουλάει κάτι που το Sirocco δεν έχει, την πολύ προχωρημένη αισθητική και μοναδικότητα.
Τι του λείπει λοιπόν; Αντίπαλος ώστε να το κατατάξει σε μία κατηγορία που κοιτάζει ένα συγκεκριμένο κοινό. Αυτοί των GTI είναι σε άλλη σφαίρα, θέλουν χώρους για την οικογένεια και επιδόσεις για τους εαυτούς τους. Το RCZ θέλει δικό του κοινό.
Εσείς; Είστε σε αυτό το κοινό; Βρίσκετε το RCZ στα αυτοκίνητα που σας ενδιαφέρουν; Και η τιμή του; Με τι το συγκρίνετε; Με το φτηνότερο Sirocco ή με το ακριβότερο ΤΤ; Και που το κατατάσσετε;
Toyota
test center