Δείτε το Top 10 των μικρομεσαίων βενζίνης και diesel, όπως διαμορφώνεται με τις πραγματικές τιμές από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Τι διαφορές συναντάμε σε σχέση με το Top 10 των εργοστασιακών τιμών;

Δείτε το Top 10 των μικρομεσαίων βενζίνης και diesel, όπως διαμορφώνεται με τις πραγματικές τιμές από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Τι διαφορές συναντάμε σε σχέση με το Top 10 των εργοστασιακών τιμών;

Μικρομεσαίοι πρωταθλητές σε κατανάλωση

28.652 Επισκέψεις στο άρθρο

Σκοτσέζοι στην αντλία! Σε κάθε κατηγορία οχήματος, πόσο μάλλον στα μικρομεσαία οικογενειακά, ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου αποτελεί νούμερο ένα στόχο. Τα αμαξώματα μεγαλώνουν αλλά οι καταναλώσεις μπορούν να κρατηθούν χαμηλά. Ας δούμε, με βάση τις δικές μας πραγματικές μετρήσεις, ποιοι «μικρομεσαίοι» εμφανίζονται πιο… Σκωτσέζοι όταν εισέρχονται σε βενζινάδικο.

Δεν έχει σημασία σε ποια κατηγορία αναφερόμαστε. Η κατανάλωση καυσίμου και ο περιορισμός της είναι το βασικό θέμα συζήτησης είτε για να μειώνονται οι ρύποι ή φυσικά για να γίνεται η μετακίνηση πιο προσιτή, όπως ενδιαφέρει εμάς εδώ στην Ελλάδα. Η κλάση των μικρομεσαίων δεν μπορεί να αποτελέσει εξαίρεση. Με τα συνήθως πεντάθυρα αμαξώματα να πρέπει να «τα βγάλουν πέρα» με ολοένα και περισσότερες και πολύπλευρες ανάγκες, η κατανάλωση είναι ένας σημαντικότατος εχθρός. Οι νέοι κινητήρες -τα 1.000 κ.εκ. είναι πια ένας κανόνας για την κατηγορία όπως βλέπετε σε ειδική ενότητα δίπλα- δίνουν φυσικά λύσεις ενώ πρέπει και οι οδηγοί από την πλευρά μας να δούμε τι «όπλα» έχουμε για να εκμεταλλευτούμε τις νέες τεχνολογίες. 

Δείτε το Top 10 των μικρομεσαίων βενζίνης και diesel, όπως διαμορφώνεται με τις πραγματικές τιμές από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Τι διαφορές συναντάμε σε σχέση με το Top 10 των εργοστασιακών τιμών;

Δείτε το Top 10 των μικρομεσαίων βενζίνης και diesel, όπως διαμορφώνεται με τις πραγματικές τιμές από τις μετρήσεις του AutoΤρίτη. Τι διαφορές συναντάμε σε σχέση με το Top 10 των εργοστασιακών τιμών;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

 
Η εργοστασιακή κατανάλωση «πλανεύει»
Εμείς δοκιμάζουμε και μετράμε όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς και διαπιστώνουμε μόνοι μας την κατανάλωση καυσίμου, διότι όπως ήδη ξέρετε, οι εργοστασιακές μετρήσεις δεν έχουν επαφή με την καθημερινότητα. Και πώς θα μπορούσε εξάλλου; Υπάρχουν πληροφορίες οι οποίες λένε ότι οι δοκιμές γίνονται σε συνθήκες εργαστηρίου με κλειστές γρίλιες, φραγμένους αρμούς, ειδικά λεπτόρευστα λιπαντικά, υπερφουσκωμένα ελαστικά και άλλα τέτοια. Έτσι βγαίνουν οι πολύ χαμηλές τιμές που δημοσιεύουν οι εταιρείες, στοιχεία τα οποία πρακτικά χρησιμεύουν μόνο για συγκρίσεις ανάμεσα σε μοντέλα για να πάρει κανείς μια τάξη μεγέθους της διαφοράς. Η ίδια η ονομαστική τιμή δεν επαληθεύεται. Οι ίδιοι οι φορείς στην Ευρώπη εξάλλου το ξέρουν αυτό και έχουν ήδη δρομολογήσει το νέο κύκλο δοκιμών και μετρήσεων ο οποίος στο άμεσο μέλλον θα δίνει μια πιο καθαρή εικόνα για το πόσο «καίει» κάθε νέο μοντέλο σε σχεδόν κανονικές συνθήκες. 

Τώρα που κάνει κρύο! 
Oι χαμηλές χειμερινές θερμοκρασίες, όπως φέτος για παράδειγμα, επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση του αυτοκινήτου. Αυτό γίνεται για πάρα πολλούς λόγους: από τις αυξημένες τριβές στο εσωτερικό έως τις υψηλότερες αεροδυναμικές αντιστάσεις λόγω του πιο πυκνού αέρα, ο χειμώνας δεν είναι φίλος της εξοικονόμησης καυσίμου. Ας δούμε ορισμένα βασικά tips: 
- Αν υπάρχει δυνατότητα να σταθμεύσετε το όχημα σε κλειστο χώρο για το βράδυ μην την αφήνετε να πάει χαμένη. Καμπίνα και κινητήρας θα είναι σε πιο υψηλές θερμοκρασίες την επόμενη μέρα όταν ξεκινήσουν οπότε θα φτάσουν πιο εύκολα στις βέλτιστες θερμοκρασίες λειτουργίες. 
- Συνδυάστε πολλές δουλειές μαζί στη σειρά. Οι μεγάλες στάσεις αφήνουν το όχημα να κρυώσει και έτσι όταν ξαναβάζουμε μπρος ο κινητήρας προσπαθεί πάλι να ανεβάσει θερμοκρασία επηρεάζοντας κατανάλωση αλλά και ρύπους. 
- Δεν ζεσταίνουμε τον κινητήρα εν στάση αλλά ξεκινάμε αμέσως, ειδικά τα χειμωνιάτικα πρωινά. Ο κινητήρας ζεσταίνεται πιο καλά έτσι ενώ θα επιτρέψει και στον κλιματισμό να είναι νωρίτερα διαθέσιμος. 
- Δεν χρησιμοποιούμε τα θερμαινόμενα καθίσματα και τις αντιθαμβωτικές αντιστάσεις περισσότερο από όσο χρειάζονται. 

H μέθοδος του Auto Τρίτη 
Κάθε αυτοκίνητο που έρχεται στα γραφεία μας για δοκιμή υποβάλλεται σε μέτρηση κατανάλωσης με βάση έναν κύκλο κανονικής κίνησης στο δρόμο. Η διαδικασία έχει ως εξής: κίνηση για 1 χλμ. με 50 χλμ./ώρα και κατόπιν στάση (προσομοίωση φαναριού) επίσης για ένα λεπτό. Συνεχίζουμε για 500 μέτρα με ταχύτητα πόλης. Στο επόμενο «φανάρι» καθόμαστε για ένα λεπτό και αμέσως μετά μιμούμαστε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης με 100 μέτρα κίνηση και 20 δλ. στάση – με πέντε επαναλήψεις. Ακολουθεί ένα πιο φυσιολογικής ροής κομμάτι με ταχύτητα πόλης και κατόπιν πάλι φωτεινοί σηματοδότες με 30 δλ. σε στάση και απόσταση 500 μέτρων. Οι μεγάλες λεωφόροι ταχείας κίνησης φυσικά και μπαίνουν στο παιχνίδι με οδήγηση στα 80 χλμ./ώρα για 3 χλμ.. Φυσικά υπάρχει κι άλλο πακέτο μετρήσεων στον αυτοκινητόδρομο, σκαλωτά, με 80, 100, 120 και 140 χλμ./ώρα (τρεις επαναλήψεις για εξαγωγή μέσου όρους). Έτσι διαπιστώνουμε την ελάχιστη κατανάλωση αλλά και με τι ταχύτητα ταξιδεύει το όχημα όταν χρησιμοποιεί  5 λτ./100 χλμ. καύσιμο (ή 6 για τα κροσόβερ), μια δοκιμή που καθιέρωσε το Auto Τρίτη για τα δικίνητα diesel.  

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center