6 φωτογραφίες »

Elk Test στο νέο Ford Focus ST των 280 ίππων

75.229 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2020)

Πως τα πήγε το κορυφαίο (για την ώρα) Ford Focus ST των 280 ίππων στο τεστ αποφυγής κινδύνου; Κατάφερε να σπάσει το ρεκόρ του Type R; Τι διαφορές είχε στα 3 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης;

Χθες σας ζητήσαμε να ψηφίσετε για το αν πιστεύετε ότι το νέο Ford Focus ST θα καταφέρει να κλέψει τον τίτλο του βασιλιά στο Elk Test από το κορυφαίο Honda Civic Type R με το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας να είναι μέχρι και την τελευταία στιγμή σχεδόν 50-50. Η επίδοση λοιπόν του νέου Focus ST εντυπωσίασε, ειδικά αν σκεφτούμε πως στο μέλλον θα δούμε μια ακόμα πιο «πολεμική» RS έκδοση, αλλά δεν κατάφερε να ξεπεράσει την επίδοση των 81χλμ./ώρα του Civic Type R στο τεστ αποφυγής κινδύνου.

Τα update λοιπόν στο τεστ αποφυγής κινδύνου συνεχίζονται και σε πιο ειδικές κατηγορίες. Σειρά του νέου Ford Focus ST το οποίο αποδίδει 280 ίππους και διαθέτει 3 προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν και στην ρύθμιση της ανάρτησης, στοιχείο που άλλωστε διέθεταν και τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού του. Το Focus και σε αυτή την έκδοση αποδείχθηκε πολύ ικανό απέναντι στον τάρανδο, πετυχαίνοντας υψηλή επίδοση αλλά το κυριότερο ήταν πως σε καμία φάση της διαδικασίας ακόμα και στα περισσότερα από τα επιτυχημένα του χλμ./ώρα, δεν προβλημάτισε με τη συμπεριφορά του. 

Γενική αίσθηση οδηγού: Το Focus ST προσφέρει και στο συγκεκριμένο τεστ μια πολύ ευχάριστη αίσθηση. Απόλυτα θετικό τόσο στις τιμονιές όσο και στη συμπεριφορά της ανάρτησης έκανε την διαδικασία να μοιάζει με παιχνίδι.

Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Οι μικρές κλίσεις αλλά και η συμπεριφορά της ανάρτησης δεν προκαλούν το αίσθημα κινδύνου στους επιβάτες σε καμία περίπτωση.

Επιτυχής προσπάθεια: 77 χλμ./ώρα
Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα του ανταγωνισμού, η αρχική μέτρηση έγινε με το πρόγραμμα normal του συστήματος παραμετροποίησης και την ανάρτηση έτσι στο πιο μαλακό της setup. Το Focus πέρασε την διαδικασία επιτυχώς στα 75, στα 76 και στα 77 χλμ./ώρα με κάθε επιπλέον χιλιόμετρο να επηρεάζει την συμπεριφορά του μόνο ως προς τον χώρο που καταλάμβανε στον διάδρομο. Έτσι, η σχετικά αυξημένη κλίση του αμαξώματος από την πρώτη αλλαγή κατεύθυνσης, το έφεραν οριακά μέσα στον δεύτερο διάδρομο και τελείωσε τη  διαδικασία χωρίς καμία επαφή και ιδιαίτερα άνετα. Αντίθετα με το ίδιο πρόγραμμα τα 78 χλμ./ώρα δεν μπορούσαν να μας δώσουν ένα ασφαλές και εύκολο πέρασμα.

Επιτυχής προσπάθεια: 78 χλμ./ώρα
Το Focus ST παρά το γεγονός πως ακόμα και σε αυτά τα χιλιόμετρα ήταν υποδειγματικό στον έλεγχό του σε όλες τις αλλαγές πορείας, δεν τα κατάφερε τελικά αφού η τροχιά του και ελέω κλίσεων αμαξώματος το έφερναν στα όρια του διαδρόμου. Εκεί επιστρατεύθηκε λοιπόν η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης στο οδηγικό mode Sport. Το ST απέκτησε περισσότερη «αυτοπεποίθηση» στην πρώτη αλλαγή πορείας και παρέμεινε σταθερό και βιδωμένο στον διάδρομο σε όλη τη διάρκεια του τεστ, ξεπερνώντας το ιδιαίτερα εύκολα. To τιμόνι απέκτησε ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια και αμεσότητα βοηθώντας έτσι και αυτό με τη σειρά του στην όλη διαδικασία.

Επιτυχής προσπάθεια: 79 χλμ./ώρα
Αντίστοιχα θετική ήταν η εικόνα του Focus ST και στα 79 χλμ./ώρα όπου και πέτυχε την καλύτερή του επίδοση. Αυτή «ήρθε» με το πρόγραμμα Sport και πάλι και όχι με το κορυφαίο πρόγραμμα Track αφού αυτό επηρεάζει την συμπεριφορά του «αφήνοντας» πιο ελεύθερο το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, γεγονός που φάνηκε έντονα στην τρίτη αλλαγή κατεύθυνσης όπου προκλήθηκε αρκετή υπερστροφή. 
Στο Sport λοιπόν και πάλι, το Focus κινήθηκε με ακρίβεια μέσα στο διάδρομο και παρέμεινε πιστό στην τροχιά του σε όλη τη διάρκεια του τεστ, προσφέροντας παράλληλα και την απαιτούμενη αίσθηση ώστε να μπορεί ο οποιοσδήποτε να αποφύγει τον κίνδυνο χωρίς «παρατράγουδα».  

Ανάλογα με το οδηγικό mode
- Normal:
Επιτυχημένη προσπάθεια στα 77 χλμ./ώρα
- Sport: Επιτυχημένη προσπάθεια μέχρι και τα 79 χλμ./ώρα
- Track: Επιτυχημένη προσπάθεια στα 78 χλμ./ώρα

Toyota
test center