Σκοπός της ESF 2009 είναι να δείξει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας των Mercedes
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Σκοπός της ESF 2009 είναι να δείξει το υψηλό επίπεδο ασφάλειας των Mercedes

Πειραματική Mercedes

(10/6/2009)

Πρόκειται για μια κατασκευή με βάση τη νέα υβριδική Mercedes S400 που ονομάζεται ESF 2009 (Experimental Safety Vehicle) και σαν στόχο έχει να δείξει το επίπεδο ασφάλειας της εταιρείας. Στο παρελθόν πάντως η γερμανική φίρμα έχει δημιουργήσει παρόμοια μοντέλα όπως το ESV 24 του 1974.

Το αυτοκίνητο είναι γεμάτο από πρωτοποριακά συστήματα τεχνολογίας και ασφάλειας, και ο κύριος σκοπός του είναι να δείξει στο κοινό τόσο το επίπεδο ασφάλειας που μπορεί να φτάσει η Mercedes, όσο και το τι συστήματα θα δούμε στο μέλλον.

Πολλές οι πρωτοποριακές λύσεις, όπως οι αερόσακοι μεταξύ των επιβατών

Πολλές οι πρωτοποριακές λύσεις, όπως οι αερόσακοι μεταξύ των επιβατών

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Το αυτοκίνητο λοιπόν διαθέτει συμπιεσμένα μεταλλικά μέρη που έχουν τη δυνατότητα να «φουσκώσουν» και να συμπεριφέρονται όπως ακριβώς οι αερόσακοι, με στόχο πάντα τη μέγιστη ασφάλεια. Αυτά βρίσκονται για παράδειγμα στις πόρτες και πιο συγκεκριμένα στις θέσεις που έως τώρα βρίσκαμε τις κλασσικές μπάρες προστασίας. Λειτουργούν με παραπλήσιους αισθητήρες που ενημερώνουν τους αερόσακους για το πότε θα ανοίξουν, και εξοικονομούν χώρο και βάρος.
Ένα άλλο επαναστατικό σύστημα είναι αυτό του φρένου. Τοποθετημένη κάτω από το αυτοκίνητο είναι μια μεγάλη «φούσκα» η οποία επίσης χρησιμοποιεί την αρχή λειτουργίας του αερόσακου, όμως είναι από πολύ διαφορετικό υλικό (πιο σκληρό) και στην περίπτωση μας ενεργοποιείται από το πεντάλ του φρένου. Έτσι όταν ο οδηγός επιχειρεί φρενάρισμα πανικού η φούσκα αυτή γεμίζει αέρα, με σκοπό να έλθει σε επαφή με το έδαφος, να αυξηθεί η τριβή και το όχημα να ακινητοποιηθεί πιο άμεσα. Ως συνέπεια το όχημα ανασηκώνεται φρενάροντας, γεγονός που είναι θετικό, γιατί δεν βουλιάζει προς τα εμπρός όπως συμβαίνει στην περίπτωση απότομου φρεναρίσματος.
Τέλος, οι αερόσακοι φαίνεται πως έχουν την τιμητική τους στην ESF 2009, αφού υπάρχουν μέσα στις ζώνες ασφαλείας, αλλά και μεταξύ των επιβατών, ενώ οι ζώνες ασφαλείας σε περίπτωση πλευρικής πρόσκρουσης τραβούν τους επιβαίνοντες κατά 50 χιλιοστά προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Toyota
test center