Το πετρελαιοκίνητο Skoda Yeti έχει όλο το... πακέτο.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το πετρελαιοκίνητο Skoda Yeti έχει όλο το... πακέτο.

Δοκιμή: Skoda Yeti 1,6 TDI CR 105PS GreenLine

(6/2/2012)

Το Skoda Yeti 1,6 TDI εφοδιάζεται με το «πακέτο» GreenLine και καταφέρνει να κάνει μεταπτυχιακό στην οικονομία καυσίμου και όχι μόνο. Πόσο όμως αξίζει σε σχέση με την έκδοση 1,2 TSI;

+Κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, πολυχρηστικά χαρακτηριστικά, θέση οδήγησης, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας

Χάρη στη ροπή του, το Yeti GreenLine έχει σαφώς αυξημένες ικανότητες έλξης.

Χάρη στη ροπή του, το Yeti GreenLine έχει σαφώς αυξημένες ικανότητες έλξης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »



-Διαφορά τιμής με το 1,2 TSI, μακριές σχέσεις κιβωτίου

Το Skoda Yeti, λόγω ολοκληρωμένου χαρακτήρα, είναι ένα από τα πιο αγαπημένα μας μικρομεσαία crossover. Η νέα πετρελαιοκίνητη έκδοση, με το γνωστό 1,6 TDI μοτέρ του ομίλου VW και το πακέτο GreenLine, έρχεται να βάλει το κερασάκι στην τούρτα του Yeti, αφού ανέκαθεν οι πετρελαιοκινητήρες ταίριαζαν λόγω της ροπής και της οικονομίας τους σε μοντέλα αυτού του είδους.

Και στην ούγια να γράφει Greenline
Με λογότυπα “GreenLine” σε όλες τις μεριές του αμαξώματος, το ομώνυμο Yeti ξεχωρίζει και δηλώνει την παρουσία ενός συγκεκριμένου πακέτου, που στοχεύει στην οικονομία καυσίμου και στις χαμηλές εκπομπές CO2. Συγκεκριμένα, το προσθιοκίνητο Yeti που δοκιμάσαμε διαθέτει 1,6 TDI κινητήρα 105 ίππων συνδυασμένο με χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο μακρύτερης κλιμάκωσης σχέσεων, αλλά και σύστημα Start/Stop. Η τεχνολογία TDI έχει έρθει απευθείας από την VW, η οποία χρησιμοποιεί αυτόν τον common rail κινητήρα σε πολλά μοντέλα του γερμανικού ομίλου. Τα στοιχεία του πακέτου GreenLine δεν περιορίζονται στα παραπάνω στοιχεία, καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει επιπλέον (σε σχέση με τα απλά Yeti) ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, χαμηλωμένη ανάρτηση και λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Αυτή εκμεταλλεύεται την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου για τη φόρτιση της μπαταρίας. Από όλα τα παραπάνω λοιπόν, προκύπτει σύμφωνα με τα στοιχεία της Skoda μια κατανάλωση 4,6 λτ./ 100 χλμ. και εκπομπές CO2 μόλις 119 γρ./χλμ. Συγκριτικά, η προσθιοκίνητη επίσης έκδοση βενζίνης 1,2 TSI καταναλώνει 6,4 λτ. αμόλυβδης/100 χλμ. και εκπέμπει 149 γρ. CO2/χλμ.

ΤSI ή TDI;
Όπως και με την περίπτωση της Skoda Οctavia5 1,6 TDI το αντίπαλο δέος για το Skoda Yeti 1,6 TDI Greenline είναι η έκδοση βενζίνης 1,2 ΤSI των 105 ίππων. Χάρη στην τεχνολογία GreenLine το 1,6 TDI είναι αρκετά πιο οικονομικό σε κατανάλωση (4,6 λτ./100 χλμ. έναντι 6,4 στο TSI). Σημαντική είναι και η διαφορά σε τέλη κυκλοφορίας, αφού το πετρελαιοκίνητο απαιτεί 107, 1 ευρώ ετησίως, ενώ το TSI 223,5. Βέβαια το Yeti 1,2 ΤSI κοστίζει 3.900 ευρώ λιγότερο (μετά τις εκπτώσεις που ισχύουν και για τα δύο μοντέλα). Φυσικά μιλάμε για την ίδια έκδοση εξοπλισμού Active. To αν λοιπόν αξίζει να προτιμήσει κανείς την έκδοση 1,6 TDI GreenLine έχει να κάνει με το πόσο είναι διατεθειμένος να πληρώσει το (αρκετά υψηλό) παραπάνω κόστος και με το πότε θέλει να κάνει τη σχετική απόσβεση. Το Skoda Yeti 1,6 TDI GreenLine τιμάται από 21.990 ευρώ, ωστόσο η αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση 1.000 ευρώ.

Εσωτερικό - Χώροι: Ποιοτικό και πολυχρηστικό
Καμιά αλλαγή στο γνωστό σύγχρονο εσωτερικό του Yeti, που ξεχωρίζει για την πολύ καλή συνολικά εικόνα. Εργονομικά ψεγάδια δεν υπάρχουν, η θέση οδήγησης είναι απροβλημάτιστη, ενώ ποιοτικά, το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό υλικό με ευχάριστη υφή. Ακόμα όμως και τα πιο σκληρά πλαστικά ικανοποιούν με το φινίρισμά τους, όπως ισχύει αντίστοιχα και με τη συναρμολόγηση. Η καλή πρακτικότητα εξασφαλίζεται από την παρουσία πολλών αποθηκευτικών χώρων και των πίσω συρόμενων (σε διαδρομή 80 χλστ.) και αφαιρούμενων καθισμάτων, που δίνουν μια νότα πολυχρηστικότητας. Έτσι, το ρηχό πορτ μπαγκάζ των 405 λτ. αυξάνεται στα 510 λτ. με τη μετακίνηση προς τα εμπρός των πίσω καθισμάτων, που όταν αφαιρεθούν μάλιστα, δημιουργούν έναν αποθηκευτικό χώρο 1.760 λτ. Οι χώροι για 4 ενήλικες είναι υπέρ-ικανοποιητικοί.

Κινητήρας: Μόλις 4,6 λτ./100 χλμ.
Ο 1,6 common rail turbodiesel -της Octavia5- κερδίζει τις εντυπώσεις με τη ροπή και την οικονομία καυσίμου του. Προφανώς λόγω καλύτερης ηχομόνωσης, ο κινητήρας δεν ακούγεται τόσο, όσο στην Octavia5 στο ρελαντί και χωρίς να είναι νωθρός στις χαμηλές στροφές, ανεβάζει στροφές με ευκολία, τη στιγμή που η άφθονη ροπή επικαλύπτει απόλυτα τη μακρύτερη κλιμάκωση των σχέσεων. Από τις μετρήσεις μας μάλιστα, το πετρελαιοκίνητο Yeti αποδείχθηκε εμφανώς πιο γρήγορο από το 1,2 TSI με το 6τάχυτο κιβώτιο. Έτσι, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,0 δλ. (έναντι 11,4 δλ.), ενώ για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και τα 80 120 χλμ./ώρα με 5η σε 9,2 και 15,3 δλ. (10,8 και 17,9 δλ. αντίστοιχα στο 1,2 TSI).

Στο δρόμο: Ευχάριστο και ικανό
Το χαμήλωμα της ανάρτησης κατά 20 χλστ. θα κάνει κάποιες ανωμαλίες του δρόμου, που με τα απλά Yeti θα πέρναγαν απαρατήρητες, να εισχωρήσουν στην καμπίνα χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε ενοχλητικό βαθμό. Από την άλλη, η πιο σφιχτή αίσθηση του αυτοκινήτου έχει κάνει ακόμη καλύτερη την οδήγηση και, σε συνδυασμό με την άφθονη ροπή, το Yeti είναι ένα ευχάριστο και πολιτισμένο στην οδήγηση crossover, χωρίς τάσεις πλεύσης του αμαξώματος, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και χαμηλά επίπεδα θορύβου. Καλή αίσθηση τιμονιού, θετικός επιλογέας και αξιοπρόσεχτα φρένα συμπληρώνουν την πολύ καλή εικόνα του αυτοκινήτου στο δρόμο. Το μόνο που ίσως θα ενοχλήσει, είναι ο βαρύς σχετικά συμπλέκτης, ενώ οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου δεν προβληματίζουν, λόγω της άφθονης ροπής από τις χαμηλές στροφές. Στις light εκτός δρόμου περιηγήσεις τα καταφέρνει μια χαρά, αλλά η απουσία τετρακίνησης θα γίνει εμφανής σε λασπωμένα ή χιονισμένα τερέν.
Mercedes
moto