Το Prius, ουσιαστικά, αποτελεί το μέτρο αναφοράς για πολλές υβριδικές προτάσεις.
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Prius, ουσιαστικά, αποτελεί το μέτρο αναφοράς για πολλές υβριδικές προτάσεις.

Toyota Prius: Ο πρώτος διδάξας

(2/9/2012)

Βρισκόμενο ήδη στην 3η γενιά του, το Toyota Prius εξοικείωσε το ευρύ κοινό με την έννοια του υβριδικού αυτοκινήτου. Η σχεδίασή του εξακολουθεί και είναι ξεχωριστή, ενώ οι τεχνολογίες που το συνοδεύουν του δίνουν προβάδισμα στην κατηγορία των μεσαίων.

Αεροδυναμική σχεδίαση 
Η ξεχωριστή προσωπικότητα του αυτοκινήτου αποτυπώνεται στην αισθητική του που είναι αναγνωρίσιμη και διαχρονική, αλλά και στην οικολογική κατασκευή του. Η εξελιγμένη τεχνολογία μεταφράζεται σε ένα εξαιρετικό, αεροδυναμικό συντελεστή που έχει περιοριστεί στο Cd 0,25. Η οικολογική προσέγγιση αποτυπώνεται και στη μίνιμαλ σχεδίαση του εσωτερικού, που είναι φτιαγμένο με προσοχή στη λεπτομέρεια, χωρίς συμβιβασμούς στους χώρους.
Hybrid Synergy Drive 
Ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον, γεγονός που επιτρέπει στο Prius να αποδίδει διαρκώς μεγιστοποιημένες επιδόσεις και οικονομία ενέργειας, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. 
Με τον ηλεκτροκινητήρα του, το Prius μπορεί να κινηθεί αυτόνομα με ταχύτητα έως 48 χλμ./ώρα (λειτουργία EV), παρέχοντας στο διάστημα αυτό μηδενική κατανάλωση καυσίμου και μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η ηλεκτρογεννήτρια του Prius μπορεί να φορτίσει ανεξάρτητα τη μπαταρία, ανά πάσα στιγμή. Με την υβριδική μπαταρία πλήρως φορτισμένη, το Prius χρησιμοποιεί μόνο τον ηλεκτροκινητήρα στην εκκίνηση, διασφαλίζοντας έτσι ταχύτερη και αθόρυβη λειτουργία. 
Παράλληλα, ο βενζινοκινητήρας με χωρητικότητα ανεβασμένη στα 1.800 κ.εκ. έχει καταργήσει τους ιμάντες. Έχει συμπαγή σχεδίαση, βοηθώντας στον περιορισμό του βάρους, ενώ η χρήση κύκλου Atkinson ελαχιστοποιεί την κατανάλωση καυσίμου. Ταυτόχρονα, ο αυξημένος κυβισμός του βελτιώνει ακόμα περισσότερο τις επιδόσεις του στις υψηλές ταχύτητες. Έτσι, στο σύνολό του, το σύστημα του Prius έχει συνδυαστική απόδοση 136 ίππων, επιτυγχάνοντας ένα 0-100 της τάξης των 10,4 δλ., με τη μέση κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 3,9 λ./ 100 χλμ. και τις εκπομπές CO2 τα 89 γρ./χλμ., που σημαίνει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. 
Επιπλέον, το Prius αναδεικνύεται σε πλήρως αξιόπιστη επιλογή για την κατηγορία του (JDPower, USA 2011, TÜV Γερμανίας 2010). Ειδικά όσον αφορά στον JDPower, επί 2 συνεχόμενα έτη (2008-2009), το Prius καταξιώνεται σε Γερμανία, Γαλλία και Βρετανία με πρωτιά στην ικανοποίηση οδηγού. 

Ως το μοναδικό, full υβριδικό, 7θέσιο στον κόσμο, το Prius+ διαθέτει μία σειρά τροποποιήσεων για να κάνει τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του συστήματος HSD.

Ως το μοναδικό, full υβριδικό, 7θέσιο στον κόσμο, το Prius+ διαθέτει μία σειρά τροποποιήσεων για να κάνει τη βέλτιστη δυνατή αξιοποίηση του συστήματος HSD.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto