Προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης στο δρόμο η Shooting Brake, εμφανίζοντας παράλληλα και έναν οδικό δυναμισμό που σπάνια συναντάται σε στέισον οχήματα.
4 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Προσφέρει κορυφαία επίπεδα άνεσης στο δρόμο η Shooting Brake, εμφανίζοντας παράλληλα και έναν οδικό δυναμισμό που σπάνια συναντάται σε στέισον οχήματα.

Οδηγούμε: Νέα Mercedes CLS Shooting Brake

(25/9/2012)

Η Mercedes πρωτοπορεί και πάλι στη μεγάλη πολυτελή κατηγορία, τολμώντας να παρουσιάσει μια πιο «οικογενειακή» εκδοχή της CLS, χωρίς παράλληλα να χάνει το δυναμισμό και την επιβλητικότητα της.

Όπως ακριβώς συνέβη πριν από 8 χρόνια όταν η πρώτη Mercedes CLS έφερε επανάσταση στις πολυτελείς λιμουζίνες τολμώντας με ένα μεγάλο κουπέ 4 θυρών, έτσι ακριβώς και σήμερα, οι Γερμανοί για μια ακόμη φορά πρωτοπορούν σε αυτή την κατηγορία. Η νέα λοιπόν Mercedes CLS Shooting Brake έρχεται για να απευθυνθεί στο κοινό εκείνο που θέλει να συνδυάσει τη διαφορετικότητα ενός 4θυρου μεγάλου κουπέ αμαξώματος, με την πρακτικότητα που προσφέρει ένα 5θυρο στέισον ιδίων διαστάσεων, ώστε να δημιουργήσει –για μια ακόμη φορά για τη Mercedes– μια νέα κατηγορία οχήματων: Αυτή των 5θυρων κουπέ πολυτελών αυτοκινήτων, τα οποία διατηρούν το πρακτικό και μεγάλο πορτ-μπαγκάζ των στέισον, συνδυάζοντάς το ωστόσο με τις πιο δυναμικές γραμμές ενός κουπέ.
Ιδιαίτερη σχεδίαση που ξεχωρίζει
Η νέα Mercedes CLS Shooting Brake διατηρεί το ίδιο πλάτος, ύψος και μεταξόνιο με τη γνωστή μας Mercedes CLS, όμως είναι πιο μακριά κατά 16 χλστ. σε σχέση με αυτή. Και αυτό αφορά στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, εκεί όπου έχει μακρύνει αρκετά ο πίσω πρόβολος και η οροφή έχει τραβηχτεί προς τα πίσω, για να δημιουργηθεί ο μεγάλος χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου. Με την πρώτη ματιά το αποτέλεσμα παραπέμπει μεν σε ένα μεγάλο στέισον βάγκον, ωστόσο τα μικρά σε ύψος τρίτα πλευρικά παράθυρα και η οροφή που πέφτει πάνω στα μοντέρνα -και ίδια με την κουπέ CLS- πίσω φωτιστικά, προσδίδουν στο Γερμανικό δημιούργημα μια πολύ πιο ξεχωριστή και δυναμική παρουσία από ένα κλασσικό στέισον. Και επιπλέον αυτού, είναι δεδομένο ότι το πίσω μέρος της νέας CLS Shooting Brake θα διχάσει τις γνώμες των περαστικών, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι ότι η διαφορετική του σχεδίαση θα κλέψει όλα σχεδόν τα βλέμματα, χωρίς να βλάψει ούτε στο ελάχιστο το κύρος του τυχερού της ιδιοκτήτη.
Εσωτερικό: Πολυτέλεια και Γερμανική «σοβαρότητα»
Το ταμπλό της νέας Mercedes CLS Shooting Brake δεν διαφοροποιείται από αυτό της Mercedes CLS, με αποτέλεσμα αυτό να χαρακτηρίζεται και πάλι από την κορυφαία πολυτέλεια και την κατασκευαστική προσοχή ακόμη και στην πιο μικρή του λεπτομέρεια. Σχεδιαστικά, οι φόρμες τονίζουν τη στιβαρότητα και "σοβαρότητα" των κορυφαίων Γερμανικών δημιουργημάτων, ενώ προάγουν και το τεχνολογικό υπόβαθρο της CLS. Έτσι, στο κέντρο του πίνακα οργάνων και στη μέση του στροφόμετρου συναντάμε και πάλι μια μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφοριών για όλα τα Συστήματα του αυτοκινήτου, με την προβολή να γίνεται ακόμη και τρισδιάστατα. Έπειτα στο κέντρο της κονσόλας διακρίνεται η μεγάλη οθόνη TFT σε μέγεθος 14,7 ή 17,1 εκατοστών, ανάλογα με το ηχοσύστημα επιλογής. Στο κομμάτι τέλος μεταξύ των καθισμάτων, έρχεται και πάλι ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης του Συστήματος πλοήγησης και ψυχαγωγίας, που αυξάνει τα εργονομικά στάνταρ του αυτοκινήτου. Να μην ξεχάσουμε πάντως και το αναλογικό τετράγωνο ρολόι μεταξύ των αεραγωγών, που προσδίδει μια ελαφριά ρετρό νότα στο εσωτερικό της CLS Shooting Brake.
Χώροι: Περισσότερη πρακτικότητα και άνεση
Η ειδοποιός διαφορά της νέας CLS Shooting Brake με την κουπέ Mercedes CLS είναι το μεγαλύτερο και πιο πρακτικό πορτ-μπαγκάζ που αυτή προσφέρει. Ανοίγοντας λοιπόν την ηλεκτρική πίσω πόρτα του μοντέλου, αποκαλύπτεται ένας χώρος αποσκευών με ωφέλιμο όγκο 590 λίτρων, δηλαδή 70 λίτρα περισσότερα από αυτά της κουπέ. Εφόσον τώρα αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα, το νούμερο αυτό αυξάνεται έως και τα 1.550 λίτρα, ενώ την πρακτικότητα ενισχύουν και οι έξτρα θήκες κάτω από το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ. 
Περνώντας στους χώρους για τους επιβάτες, εδώ οι ιθύνοντες της Mercedes εξόπλισαν τη CLS Shooting Brake με ένα 3θέσιο πίσω κάθισμα (αποκλειστικά 2θέσιο στη CLS coupe), ωστόσο, ενώ οι δύο ακριανές θέσεις είναι μεγάλες και αρκετά άνετες, στη μέση δύσκολα θα χωρέσει κάποιος ενήλικας επιβάτης. Επιπλέον αυτού, στο πίσω κάθισμα έχει βελτιωθεί και ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών σε σχέση με την κουπέ, όχι όμως σε υπερθετικό βαθμό. Ολοκληρώνοντας, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι προαιρετικά η Mercedes προσφέρει για το δάπεδο του πορτ-μπαγκάζ και μια ειδική επένδυση από ξύλο κερασιάς, όμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στα ακριβότερα γιότ, η οποία και θα απευθυνθεί στους λάτρεις της άκρατης πολυτέλειας.
Κινητήρες-Κιβώτια: Δυναμικά μοτέρ με περισσότερη οικονομία
Πλήρης η γκάμα των κινητήρων που συνοδεύουν τη νέα CLS Shooting Brake, με 5 διαφορετικά σύνολα (2 πετρελαίου και 3 βενζίνης) να την αποτελούν. Μεταξύ αυτών θα ξεχωρίσουμε την αρχική επιλογή της CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY, η οποία με τον 2,2 λτ. 4κύλινδρο κινητήρα των 204 ίππων, καταναλώνει μόλις 5,3 λτ. καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 139 γρ./χλμ., κάτι που συνεπάγεται -για όποιον ενδιαφέρεται- ότι μπορεί να κινηθεί εντός των τειχών του Αθηναϊκού δακτυλίου! Στο άλλο άκρο, η Mercedes προσφέρει την κορυφαία έκδοση CLS 63 AMG, με τον V8 βενζινοκινητήρα των 525 ίππων, τις υψηλές επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ.), αλλά και όλες τις απαραίτητες "περιποιήσεις" από το αγωνιστικό τμήμα της Mercedes (AMG). 
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να κάνουμε και στον V6 diesel της CLS 350 CDI, ο οποίος έρχεται στη νεότερη εκδοχή του για να συνδυάσει επιτυχημένα γρήγορες επιδόσεις, με κορυφαία οικονομία καυσίμου, αλλά και πιο πολιτισμένη λειτουργία από κάθε άλλη φορά. Στα κιβώτια, η Mercedes προσφέρει για όλες τις επιλογές εκτός της AMG, το 7άρι αυτοματοποιημένο 7G-TRONIC PLUS, ενώ στην CLS 63 AMG έρχεται το AMG SPEEDSHIFT MCT με 7 σχέσεις. Στις επιλογές τέλος του αυτοκινήτου, υπάρχουν και εκδόσεις με τετρακίνηση 4MATIC (για τη CLS 350 CDI και τη CLS 500). 
Στο δρόμο: ¶νετη, στιβαρή και σίγουρη
Η μπροστινή ανάρτηση της νέας Mercedes CLS Shooting Brake προέρχεται απευθείας από τη CLS και αποτελείται από Γόνατα ΜακΦέρσον και άξονα με 3 συνδέσμους. Στο πίσω μέρος αντίθετα, η Mercedes επέλεξε την ανάρτηση της E-Class Estate (με πολλαπλούς συνδέσμους), ώστε να επιτείνει την οδηγική άνεση, ενώ παράλληλα χρησιμοποίησε περισσότερο αλουμίνιο από κάθε φορά, για να μην επιβαρύνει το βάρος. Επιπλέον αυτών η CLS Shooting Brake έρχεται και με στάνταρ αεράναρτηση, το πίσω μέρος της οποίας φροντίζει ώστε να διατηρείται σταθερή η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ανεξαρτήτως των αποσκευών στο πορτ-μπαγκάζ. 
Στην πράξη, η νέα πολυτελής Mercedes διακρίνεται για τα κορυφαία επίπεδα άνεσης που προσφέρει, με την ανάρτηση να ισοπεδώνει  κυριολεκτικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, στις στροφές το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό και σίγουρο, ενώ εμφανίζει και έναν σπορτίφ χαρακτήρα εφόσον ο οδηγός εκμεταλλευτεί την πίσω κίνηση και κάποιον εκ τους πιο δυνατούς κινητήρες. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι το ίδιο με τη CLS Coupe και φέρει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, όντας ακριβές και με καλό βάρος. Ίσως το μόνο που μπορεί να προσάψει κανείς ως αρνητικό στην οδική παρουσία της CLS Shooting Brake είναι η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, η οποία δεν βελτιώνεται όσο περιμένει κανείς από το διαφορετικό πίσω τμήμα σε σχέση με την κουπέ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green