Στον αυτοκινητόδρομο, το 500Χ τα πάει εξαιρετικά καλά. Ανεβάζει  εύκολα χιλιόμετρα και αποδεικνύεται ευχάριστο στην οδήγηση.
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Στον αυτοκινητόδρομο, το 500Χ τα πάει εξαιρετικά καλά. Ανεβάζει εύκολα χιλιόμετρα και αποδεικνύεται ευχάριστο στην οδήγηση.

Οδηγούμε: Nέο Fiat 500X

18.832 Επισκέψεις στο άρθρο (24/11/2014)

Το νέο Fiat 500X έρχεται με άκρως δυναμική σχεδίαση, πλούσια γκάμα κινητήρων και αυξημένες εκτός δρόμου ικανότητες, στοιχεία δηλαδή που μπορούν να το καταστήσουν ως ένα από τα πλέον στιλάτα και ποθητά μικρά SUV της εποχής.

Η Fiat δημιούργησε το πρώτο εκτός δρόμου 500 της. Μοιράστηκε τεχνικά στοιχεία  με το Jeep Renegade-που βασίζεται πάνω στο 500X-τοποθετώντας το στην κατηγορία των compact SUV και διατηρώντας αναλλοίωτο το ξεχωριστό στυλ που διέπει όλη τη γκάμα των μοντέλων της σειράς 500.Εμφάνιση: Δυναμικός σχεδιασμός και 5θυροΤο 500X είναι το τέταρτο μοντέλο της οικογένειας «Fiat 500» (μετά τα 500, 500C, 500L) και φυσικά, έχει σχεδιαστεί με βάση τη γενικότερη ξεχωριστή αισθητική φιλοσοφία και των υπολοίπων μοντέλων της σειράς. Αρκετά μυώδες, το αμάξωμα ξεχωρίζει για το πλήθος των καμπύλων του, ενώ εντύπωση κάνουν τα στρογγυλεμένα φωτιστικά, καθώς και ειδικά για την περίσταση πλαϊνά μαύρα πλαστικά προστατευτικά. 
Στο εμπρόσθιο τμήμα, η γρίλια της μάσκας έρχεται από το 500, ο προφυλακτήρας μεγαλώνει σε ύψος και γίνεται πιο επιθετικός, ενώ και τα φωτιστικά είναι μεγαλύτερα σε διαστάσεις. Πίσω, τα φωτιστικά αντλούν τη σχεδίασή τους από αυτά του 500 με μεγαλύτερες όμως διαστάσεις, ενώ και ο προφυλακτήρας διαθέτει περισσότερο δυναμισμό. 
Σημαντικό στοιχείο του αυτοκινήτου αποτελεί το γεγονός ότι οι διαστάσεις διατηρήθηκαν compact, με το συνολικό μήκος να αγγίζει τα 4,25 μ. (2 εκ. περισσότερα για την έκδοση off-road), το πλάτος τα 1,8 μ. και το ύψος τα 1,61 μ. Όλα αυτά ενισχύονται ακόμα περισσότερο από την απόσταση από το έδαφος, η οποία αγγίζει τα 162 χλστ για τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς και τα 179 χλστ για τις τετρακίνητες εκδόσεις. Επιπλέον στις εκδόσεις Cross και Cross plus, ενσωματώνονται πιο off road χαρακτήρα προφυλακτήρες, οι οποίοι επιτρέπουν πολύ καλές τιμές σε ό,τι αφορά στις γωνίες προσέγγισης, φυγής και ράμπας, οι οποίες ανέρχονται σε 21,3, 30,1 και 22,3 μοίρες αντίστοιχα.Εσωτερικό-Χώροι: Μοντέρνο και ποιοτικόΣτο εσωτερικό, το Fiat 500X αντλεί και εδώ τη σχεδίασή του από τις κύριες γραμμές των αντίστοιχων τμημάτων των υπολοίπων μοντέλων της οικογένειας 500, με κάποιες όμως αλλαγές που του δίνουν μια μοναδικότητα. Έχουμε λοιπόν ένα εσωτερικό που ξεχωρίζει για το ταμπλό με το οριζόντιο φιλέτο στο χρωματισμό του αμαξώματος, το οποίο ενσωματώνει την νέα οθόνη 5 ή 6,5 ιντσών του συστήματος Uconnect, το οποίο προσφέρει Bluetooth με φωνητικές εντολές, USB θύρα, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να ενσωματωθεί και σύστημα πλοήγησης της TomTom. 
Πιο κάτω τοποθετούνται οι αεραγωγοί, ενώ χαμηλότερα έρχονται τα περιστροφικά χειριστήρια του κλιματισμού, που γνωρίζουμε από το 500L. Μπροστά από τον οδηγό, διακρίνεται το μικρό σε μέγεθος τριάκτινο τιμόνι, ενώ ο πίνακας οργάνων με τους 3 διαφορετικούς θόλους δίνει μια σπορτίφ πινελιά.Ικανοποιητικός χώρος αποσκευών 350 λτ.Στο εσωτερικό του Fiat 500X οι χώροι βρίσκονται σε καλά επίπεδα για 4 και ίσως και για 5 επιβάτες με μικρές παραχωρήσεις. Βέβαια οι πιο ψηλοί της παρέας θα αντιμετωπίσουν ένα ζήτημα με τα κεφάλια τους, μιας κι εκεί ο χώρος είναι ελαφρώς περιορισμένος Παράλληλα, τα καθίσματα έχουν πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης, προς όφελος της πρακτικότητας με το πορτ-μπαγκάζ να διαθέτει αρκετά καλή χωρητικότητα 350 λίτρων.Κινητήρες: Πλούσια γκάμα με 6 διαφορετικά μοτέρ και 4κινησηΣύμφωνα με τους ανθρώπους της Fiat, το 500Χ είναι ένα μοντέλο στο οποίο έχουν επενδύσει πολλά και αναμένουν ακόμα περισσότερα. Για το λόγο αυτό λοιπόν, φρόντισαν και το εξόπλισαν με έξι διαφορετικούς κινητήρες (τρεις βενζίνης και τρεις πετρελαίου), καθώς και με τρεις εκδόσεις κίνησης. Σε ό,τι έχει να κάνει με τους κινητήρες, το 500X 4x2 έχει ως βασικό κινητήρα των 1,6 E-torQ, με απόδοση 110 ίππων, ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. 
Αμέσως μετά τοποθετείται ο 1,4 Turbo MultiAir II των 140 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνεργαστεί με 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά και με το 6ταχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Κορυφαίος στην γκάμα των κινητήρων βενζίνης είναι ο 1,4 MultiAir II, με απόδοση 170 ίππων, στον οποίο προσαρτείται το νέο 9ταχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ικανοποιητική είναι όμως και η πετρελαιοκίνητη γκάμα. Ξεκινάει με τον 1,3 MultJet II diesel των 95 ίππων, ενώ υπάρχει και ο 1,6 MultiJet II των 120 ίππων, καθώς κι ο MultiJet II των 140 ίππων. Τρεις επιλογές υπάρχουν και για την μετάδοση της κίνησης, μιας και το Fiat 500X προσφέρεται ως προσθιοκίνητο, προσθιοκίνητο με το σύστημα Traction+ που γνωρίζουμε από το 500L Trekking (επενεργεί στο ESP για να προσφέρει περισσότερη πρόσφυση εκτός δρόμου), αλλά και 4X4.Γκάμα κινητήρων-κιβωτίου-μετάδοσηςΕκδόσεις βενζίνης500Χ 1,6 Ε-torQ 110 PS: 4X2 με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
500X 1,4 MultiAir II 140 PS: 4X2 με χειροκίνητο ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο 6 σχέσεων
500X 1,4 MultiAir II 170 PS: 4X4 με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεωνΕκδόσεις diesel500Χ 1,3 MultiJet II 95 PS: 4X2 με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
500Χ 1,6 MultiJet II 120 PS: 4X2 με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
500Χ 2,0 MultiJet II 140 PS: 4X4 με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεωνΤετρακίνηση, σύστημα αποσύνδεσης πίσω άξονα & Mood Selector Το σύστημα τετρακίνησης που ενσωματώνεται στο 500Χ, υιοθετεί ένα σύστημα αποσύνδεσης του πίσω άξονα, χαρακτηριστικό που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση και κάνοντας το νέο Fiat 500X το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει αυτό το σύστημα. Ακόμα ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχει ενσωματωθεί στο 500Χ είναι το Mood Selector
Μέσω του περιστροφικού διακόπτη που υπάρχει στην βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από τρία διαφορετικά προγράμματα, σύμφωνα με τον τρόπο οδήγησης του. Το Mood Selector, επιδρά στον κινητήρα, τα φρένα, το σύστημα διεύθυνσης και το κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στην περίπτωση της αυτόματης μετάδοσης). Διαθέσιμες επιλογές είναι: Auto (για άνεση και οικονομία στην κατανάλωση και τις εκπομπές CO2), Sport (για καλύτερες επιδόσεις) και All weather (όταν ο οδηγός κινείται σε δρόμο με μειωμένη πρόσφυση).Στο δρόμο: Παντός καιρούΤο νέο Fiat 500X τα πάει πολύ καλά σε κάθε είδους διαδρομή. Η ανάρτησή του, η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ανάρτηση τύπου MacPherson στον πίσω άξονα, απορροφά πολύ καλά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το πλαίσιο, σε αυτήν την πρώτη επαφή που είχαμε, εμφανίζεται πολύ στιβαρό, με τους μηχανικούς της Fiat να έχουν ενσωματώσει την καινοτόμα αρθρωτή αρχιτεκτονική Small Wide. 
Επιπλέον το ηλεκτρικό τιμόνι του προσφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό του. Στον αυτοκινητόδρομο οδηγός και επιβάτες απολαμβάνουν την καλή ποιότητα κύλισης, με την ανάρτηση να λειτουργεί σωστά όταν ξεκινήσουν οι στροφές, είτε στην 2κινητη, είτε στην 4κινητη έκδοση. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, προσφέροντας έτσι την απαραίτητη σιγουριά στον οδηγό. Το νέο Fiat 500X, ενσωματώνει πάνω του ό,τι χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Όλη η γκάμα διαθέτει στάνταρ 6 αερόσακους, ESC (Electronic Stability Control) και φώτα ομίχλης με λειτουργία φωτισμού γωνίας. 
Επιπρόσθετα, ανάλογα την έκδοση, διατίθενται προαιρετικά τα έξυπνα συστήματα Lane Assist (σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας) και Blind Spot Assist (σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας σε περίπτωση μη ορατότητας λόγω τυφλού σημείου), καθώς και σύστημα αποφυγής ανατροπής (Electronic Rollover Mitigation - ERM), που επεμβαίνει και σταθεροποιεί το αυτοκίνητο όταν ένας τροχός χάσει την επαφή του με το έδαφος.
Οι light προς medium, εκτός δρόμου διαδρομές, μοιάζουν βούτυρο στο ψωμί του μικρού 500Χ. Η τετρακίνηση δουλεύει πολύ καλά, με το μοίρασμα της ροπής να γίνεται αυτόματα και απλά ο οδηγός ενημερώνεται από την οθόνη του trip computer, ενώ και το ESP επεμβαίνει όποτε και όταν πρέπει χωρίς να γίνεται ενοχλητικό. Η απόσταση από το έδαφος είναι ικανοποιητική για το πέρασμα από κάθε είδους κακοτράχαλη διαδρομή.Λανσάρισμα στην Ελληνική αγοράΔιαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά, είναι η γκάμα των βενζινοκινητήρων 1,4 Turbo MultiAir 2 140 ίππων (4x2 και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο) και 1,6 E-torQ, με 110 ίππους, με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Ανάλογα, η διαθέσιμη γκάμα των πετρελαιοκινητήρων αποτελείται από τους 1,6 MultiJet II 120 ίππων και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ θα είναι διαθέσιμος και o 2,0 MultiJet II με τους 140 ίππους, στον οποίο ενσωματώνεται το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, καθώς και η 4κινηση. Τα πρώτα Fiat 500X θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015. Η γκάμα του νέου Fiat 500X ξεκινά από τα 17.070 ευρώ (με απόσυρση).

Οι light προς medium, εκτός δρόμου διαδρομές, μοιάζουν βούτυρο στο ψωμί του μικρού 500Χ.

Οι light προς medium, εκτός δρόμου διαδρομές, μοιάζουν βούτυρο στο ψωμί του μικρού 500Χ.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

AUTOFIT PASXA
vw