Η Audi έχει κάνει καλή προετοιμασία σε ό,τι αφορά το νέο A3.

Στοιχεία από το παρελθόν: τα πλατιά φτερά με επιρροές από τα παλιά Quattro τα γνωρίζουμε ήδη από τα νέα Α7 και Α6.

Στο νέο Α3 η σχεδίαση θα είναι τόσο φρέσκια όσο και η τεχνολογία του.

Εργασία στα χιλιοστά: το νέο Α3 θα μεγαλώσει οριακά ενώ θα διατίθεται μόνο ως πεντάθυρο (Sportback) ή σεντάν.

Αποκλειστικό: Nέο Audi A3

49.586 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2019)

Μία κλάση πάνω: H νέα γενιά της Mercedes A-Class έδειξε πώς πρέπει να είναι η εμφάνιση ενός άξιου premium μικομεσαίου. Και η Audi είναι έτοιμη να απαντήσει.

What is new
- Παρουσίαση το 2020 
- Εντελώς νέα εμφάνιση 
- Nέες υβριδικές εκδόσεις
- Δίκτυο 48 Volt

To Audi A3 δεν τίθεται θέμα ότι είναι κορυφαίο ανάμεσα στα premium μικρομεσαία, αλλά η «συσκευασία» του είναι τέτοια, ώστε θα έλεγε κανείς ότι σχεδόν σαμποτάρει τον εαυτό του. 

Το πώς μπορεί να γίνει καλύτερο, το δείχνει η νέα A-Class. Αν η προηγούμενη γενιά της μικρομεσαίας Mercedes κατηγορήθηκε ότι ήταν υπερβολική εμφανισιακά, η νέα εκδοχή που λανσαρίστηκε πρόσφατα, βρήκε ξανά τη φόρμα της και μαζί μια νέα οπτική ισορροπία. Τονισμένη, μοντέρνα και γενικά δείχνει λίγο ανώτερη. 

Ωστόσο, η Audi δεν θα το αφήσει έτσι το θέμα και έχει κάνει καλή προετοιμασία σε ό,τι αφορά το νέο A3. Συγκεκριμένοι «insiders» αναφέρουν ότι σε πρόσφατη έρευνα πελατών που έγινε και στην οποία παρουσιάστηκαν οι επόμενες γενιές όλων των μικρομεσαίων του ομίλου VW, η Audi με το A3 ήταν με διαφορά στην πρώτη θέση και μάλιστα με βαθμό στην περιοχή του «άριστα». 

Κυρίως η φρέσκια πλαϊνή γραμμή με τα τονισμένα φτερά και το πολύ ξεχωριστό πλέον πρόσωπο είχαν πολύ μεγάλη αποδοχή. «Τονισμένο»; Αυτή η λέξη έμοιαζε να είναι άγνωστη μέχρι πρόσφατα για τα δεδομένα της Audi. 

Kαι τεχνικά όμως, η Audi θα κινηθεί αισθητά προς τα εμπρός. Το πρόβλημα εδώ είναι το εξής: οι κινητήρες βενζίνης θα πρέπει να γίνουν τόσο οικονομικοί όσο οι ντίζελ και οι ντίζελ να γίνουν τόσο καθαροί όσο οι βενζίνης. Γι`αυτό και ο όμιλος VW έχει επενδύσει με μεγάλη ταχύτητα στην επόμενη οικογένεια κινητήρων.

Στάνταρ με όλες τις εκδόσεις βενζίνης θα είναι το έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt. Αυτό θα φροντίσει για την επέκταση του μετώπου των εκδόσεων με ηλεκτρική υποβοήθηση. Για παράδειγμα: οι κινητήρες, σε κάθε ευκαιρία θα σβήνουν, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο. Ταυτόχρονα, ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας θα δίνει έξτρα δύναμη στις επιταχύνσεις. Τα mild-hybrid δε θα μπορούν να φορτίζουν από πρίζα, κάτι που θα παραμείνει προνόμιο για τα e-tron. 

Kαι οι πετρελαιοκινητήρες όμως θα δεχτούν έξτρα… ηλεκτροδότηση, με τη διαφορά ότι εδώ θα έχουμε έναν κλασσικό συνδυασμό μίζας-γεννήτριας και έξτρα σύστημα 12 Volt. Να σημειωθεί ότι στο άμεσο κιόλας μέλλον, οι ντίζελ κινητήρες του A3 θα είναι όλοι δίλιτροι με απόδοση από 136 έως 204 ίππους. Κι ενώ η απόδοση θα είναι αυξημένη συνολικά, η κατανάλωση θα είναι μειωμένη κατά 10% περίπου, γεγονός που για τη βασική έκδοση θα συνεπάγεται μέση τιμή ελάχιστα μόνο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ.. Kι αυτή είναι μια τιμή υπολογισμένη με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP.

Kι όμως, αυτό δε φτάνει για να γίνουν οι ντίζελ τόσο καθαροί όσο πρέπει. Θα υπάρχει φυσικά και φίλτρο σωματιδίων αλλά και σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης, κάτι που μέχρι τώρα, στα μικρά «πετρέλαια» της Audi, δεν ήταν ο κανόνας. Η Audi όμως θέλει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον τομέα του ντίζελ, ειδικά μετά το σκάνδαλο κι έτσι θα τοποθετήσει διπλό σύστημα καταλύτη SCR. Με τα σημερινά δεδομένα δε μπορεί να προσφερθεί κάτι πιο καθαρό.

Για τους ντίζελ τουλάχιστον. Γι`αυτό και η Audi επενδύει πολλά στο φυσικό αέριο και για τη γκάμα του Α3. Το καύσιμο αυτό, σε πολλές αγορές μεταξύ άλλων και της ίδιας της γερμανικής, αναπτύσσεται πολύ. Ο νέος κινητήρας θα είναι στα 1,5 λίτρα, με απόδοση 130 ίππων και θα μπορεί να καίει και συνθετικό φυσικό αέριο με συνολικά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Εδώ, το πλεονέκτημα σε σχέση με τα ηλεκτρικά που θέλει να λανσάρει μαζικά ο όμιλος από το 2020 και μετά, είναι η προσαρμογή στην καθημερινότητα και η αυτονομία έως 700 χλμ..

Εξωτερικά και τεχνικά υπάρχει λοιπόν ενθουσιασμός. Μέσα; Και για το εσωτερικό υπάρχει φρέσκια διάθεση. Κι ας μην παίρνει το Α3 το πλήρως ψηφιακό ταμπλό του επόμενου Golf. Στην Audi έχουν επιλέξει για το Α3, το ταμπλό του Q3. H δομή εδώ θα είναι λίγο πιο κλασική, με ψηφιακό πίνακα οργάνων βέβαια.

Το κάτι παραπάνω ίσως ήταν πραγματικά υπερβολή.

Η άποψή μας
Με αυτή τη γενιά, το Α3 ξαναβρίσκει τη φόρμα του. Το νέο σχέδιο είναι πολύ φρέσκο και σηματοδοτεί ουσιαστικά ένα άλμα εμπρός για λογαριασμό της Audi σε σχέση με τα πολύ συγκρατημένα σημερινά μοντέλα. Οι νέοι πιο καθαροί κινητήρες και η πλήρης διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας, αποτελούν επιπλέον εγγυήσεις για το μέλλον.

Toyota
test center