Νέα μεγέθη: Η νέα GLE πήρε σχεδόν 10 πόντους σε μήκος και άλλους οκτώ πόντους σε ό,τι αφορά το μεταξόνιο.

Η νέα GLE θα λανσαριστεί επίσημα στις αρχές του 2019 αρχικά με δύο κινητήρες: GLE 300 με τετρακύλινδρο diesel και GLE 450 με βενζίνη και 367 ίππους.

Το σύστημα χειρισμού MBUX έχει 40 νέες λειτουργίες και δύο τεράστιες οθόνες αφής.

Για πρώτη φορά η GLE παίρνει και τρίτη σειρά καθισμάτων (για επιβάτες ύψους έως 1,8 μέτρων).

Ανάμεσα στις σπορ φιλοδοξίες και την τοπ άνεση, η GLE πετυχαίνει σχεδόν τα πάντα πολύ καλά.

Χωρίς πολύ φανφάρα, το νέο μοντέλο ξεχωρίζει άμεσα ότι είναι GLE. Ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,29 θα είναι ο καλύτερος της κατηγορίας.

Οδηγούμε: Νέα Mercedes GLE

7.396 Επισκέψεις στο άρθρο (17/12/2018)

Mε ένα πραγματικό φεστιβάλ τεχνολογίας, η Mercedes παρουσιάζει την τέταρτη γενιά της GLE. Ακόμα και εξαιρώντας την υπερφόρτωση με βοηθήματα έχουμε να κάνουμε με ένα αληθινά καλό αυτοκίνητο.

Tι μας άρεσε και τι όχι
H νέα GLE, στην τέταρτη γενιά της, είναι πλέον η S-Class των crossover. Η άνεση της είναι κάτι απίστευτο ενώ τεχνικά παίρνει ρόλο ηγέτη για όλο τον όμιλο της Daimler. Απλώς έγινε τόσο ήσυχη συνολικά, ώστε οι κινητήρες ξεχωρίζουν ηχητικά περισσότερο από πριν. 

H αλήθεια είναι ότι η αρχή ήταν λίγο ντροπιαστική. Πίσω στο 1997, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη M-Class, τα κόκκαλα του Καρλ Μπενζ πρέπει να έτριξαν λίγο. Η πρώτη Mercedes η οποία κατασκευαζόταν στην Αμερική είχε μια τραχιά ποιότητα κατασκευής, σε βαθμό που πολλά περιοδικά τότε αναρωτιόντουσαν αν δικαιούται να φέρει πάνω της το αστέρι. 

Και είναι απαραίτητο να θυμηθεί κανείς αυτήν την ιστορία για να καταλάβει τι έχει μεσολαβήσει μέχρι σήμερα. Η M-Class είναι πια ένα κομμάτι της ιστορίας ενώ στο μεταξύ η GLE έχει εξελιχτεί στην S-Class των SUV. Και διαθέτει πλέον ότι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η Mercedes. Είναι γεγονός ότι, αν έπρεπε να εξηγήσουμε όλο το σοφιστικέ τεχνικό υπόβαθρο της τέταρτης γενιάς του μοντέλου θα έπρεπε αυτήν την παρουσίαση εδώ να την τυπώσουμε ως ένθετο.

Είναι τριπλάσιο το μέγεθος των ηλεκτρικών που φέρει η νέα GLE έναντι της προηγούμενης και μόνο τα καλώδια που έχει μέσα της ζυγίζουν 60 κιλά. Και μαζί βέβαια αναρίθμητες μονάδες ελέγχου και περισσότερους «αόρατους» βοηθούς από όσους χρησιμοποιεί ο πρόεδρος των ΗΠΑ στο Λευκό Οίκο. «Η δικτύωση και η αρμονική συνεργασία αυτών των συστημάτων είναι για μας σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση» μας εξηγεί ο Αντρέας Τσάιγκαν, επικεφαλής εξέλιξης των SUV της Mercedes. Πραγματικά, δε μπορώ να φανταστώ πόσο χοντρό θα είναι το βιβλίο οδηγιών χρήσεως. 

Ας ξεκινήσουμε όμως το σύντομο ταξίδι μας στην Αμερική, από το εξωτερικό τμήμα. Οπτικά πρόκειται σίγουρα για μια GLE. Αν και είναι εμφανές ότι έχει εξελιχτεί προσεκτικά και έχει ωριμάσει. Στο μήκος έχει πάρει πέντε πόντους, φτάνοντας σχεδόν τα πέντε μέτρα ενώ στο μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά οκτώ πόντους ανεβαίνοντας πια σχεδόν στα τρία μέτρα. Αυτό παρέχει έξτρα χώρο για τη δεύτερη σειρά η οποία πλέον μπορεί να ρυθμιστεί πλήρως ηλεκτρικά. Η άπλα εδώ είναι τόσο μεγάλη όσο και η χώρα στην οποία παράγεται η GLE και στην οποία παραδοσιακά βρίσκει τους περισσότερους από τους πελάτες της. Κι επειδή στην Αμερική είναι πολύ συνηθισμένο ένας γονιός να παίρνει στο σχολείο και τα παιδιά του γείτονα, η νέα GLE θα έχει και τρίτη σειρά καθισμάτων (έξτρα εξοπλισμός). 

Μπροστά, ακριβώς στο πεδίο του οδηγού, αιωρείται ένα head-up display, πιθανότατα το μεγαλύτερο που έχει υπάρξει από την εποχή που ανακαλύφτηκε το παρμπρίζ. Το μόνιτορ του MBUX ορθώνεται εμπρός σαν ένα βουνό από κινούμενες εικόνες. Κι όταν ο ψηφιακός «Energizing coach» μετρήσει τα επίπεδα στρες στον οργανισμό σας και αρχίσει να σας αγκαλιάζει με μια ευχάριστη ζέστη, να αρωματίζει το χώρο, να ιονίζει την ατμόσφαιρα ή να σας κάνει μασάζ «ζεστής πέτρας» στη μέση και στην πλάτη, το καταλαβαίνεις κι εσύ: Αυτό δεν είναι αυτοκίνητο πλέον, αλλά ένα κέντρο ευεξίας, το οποίο απλώς τυχαίνει να έχει ρόδες από κάτω. 

Και είναι αλήθεια ότι, αυτό το θαύμα της τεχνολογίας μπορείς και να το οδηγήσεις. Είναι δε τόσο ήσυχο σε κύλιση ώστε η Mercedes έπρεπε να σχεδιάσει εκ νέου όλα τα μπουτόν και τους διακόπτες επειδή ήταν αισθητή αυτή η λειτουργία τους. Δυστυχώς, σε αυτή την όαση ηρεμίας ο κινητήρας της 300 d (245 ίπποι) ακούγεται λίγο τραχύς. Προσπαθεί βέβαια η Mercedes, με ηχεία στο πίσω μέρος, να μεταλλάξει τεχνητά τις πιο ενοχλητικές συχνότητες σε έναν σπορτίφ ήχο, αλλά το πετυχαίνει μόνο εν μέρει τελικά. Κι έτσι ο μικρότερος diesel μάλλον δεν ταιριάζει πολύ καλά με τη νέα GLE. Και λίγο σκληρός είναι ηχητικά και πολύ δύναμη δεν έχει. 

Ωστόσο και ο βενζινοκινητήρας στην έκδοση GLE 450 (367 ίπποι) δεν είναι ηχητικά η ιδανική πρόταση. Έχει σίγουρα επάρκεια δύναμης αλλά είναι ίσως λίγο ασυνήθιστα δυναμικός ηχητικά. Πολύ καλύτερος από αυτή την άποψη είναι ο εξακύλινδρος diesel (GLE 400 d) με 330 ίππους, τον οποίο έχουμε ήδη οδηγήσει αλλά θα διατίθεται αργότερα μέσα στο 2019. Μαζί με το εννιάρι αυτόματο κιβώτιο, ο κινητήρας αυτός φτιάχνει ένα δίδυμο το οποίο πράγματι αξίζει να φέρει πάνω του το διάσημο τριάκτινο αστέρι. 

Όλοι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες (θα έρθει και μια GLE 350 d με 272 ίππους) είναι αυτήν τη στιγμή οι πιο καθαροί στον κόσμο. Κι αυτό χάρη σε ένα δεύτερο, παθητικό σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης, το οποίο πληροί ήδη τις προδιαγραφές Euro 6d, οι οποίες θα τεθούν σε ισχύ το 2020. 

Αν κατέβουμε πιο βαθιά στο τεχνικό υπόβαθρο της GLE, θα συναντήσουμε την «παιδική χωρά» των εγκεφάλων της Mercedes. H ανάρτηση είναι ένα θαύμα ισορροπίας ανάμεσα σε αληθινή μηχανολογική τέχνη και ένα τεράστιο φορτίο από συστήματα. Για παράδειγμα, το νέο E-Active Body Control (έξτρα), το οποίο πατάει πάνω στην αερανάρτηση και αναγνωρίζει και διαχειρίζεται σε πραγματικό χρόνο πλήθος διαφορετικών καταστάσεων στο δρόμο. Έξυπνες αντλίες σε κάθε τροχό τροφοδοτούν με ειδικό υγρό τα αμορτισέρ μέσα σε χρόνο μιλισεκόντ και σηκώνουν ή βυθίζουν το αμάξωμα. Αν η κάμερα δει εμπρός μια λακκούβα, στέλνει την πληροφορία αυτή στο υδροπνευματικό σύστημα, το οποίο αναλαμβάνει μετά να σιδερώσει τις όποιες ανωμαλίες, με τέτοιο τρόπο σα να οδηγείς πάνω σε χαλί.

Το αποτέλεσμα είναι ένα επίπεδο άνεσης το οποίο δεν έχουμε βιώσει ξανά σε SUV. Ο οδηγός όμως έχει πάντα αίσθηση από το αυτοκίνητο και νιώθει τελικά ότι οδηγεί κάτι πολύ ελαφρύτερο. Και η τετρακίνηση όμως είναι το ίδιο ψαγμένη. Δείχνει να τα κάνει όλα καλύτερα και να κατανέμει τη ροπή από 0% έως 100% ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ με τη βοήθεια ηλεκτρονικού κλειδώματος θα μπορεί να σας ξεμπλέξει από την πιο δύσκολη κατάσταση. 

Κι όμως, και δεν είναι πλάκα, μπορείς με αυτό το κτήνος να κινηθείς και σβέλτα. Στη σπορ επιλογή η GLE παίρνει τις στροφές σα μοτοσικλέτα καθώς τα έξυπνα αμορτισέρ μπορούν να δώσουν έως και τρεις μοίρες ανέβασμα από την αντίθετη πλευρά της φυγόκεντρου. Ίσως αυτό να μην κάνει τη GLE ένα πραγματικό σπορ μοντέλο, ξυπνά όμως τις ορέξεις των Αμερικανών, Κινέζων και Αράβων οδηγών της, οι οποίοι λατρεύουν αυτό το είδος της γερμανικής ευφυΐας. Οι εποχές της ντροπής έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. 

Η άποψή μας
Στα 21 χρόνια μετά την πρώτη M-Class, η GLE βάζει στη φαρέτρα της οτιδήποτε διαθέτει (σε συμβατικό επίπεδο) η Mercedes. Πρόκειται για έναν γίγαντα άνεσης ο οποίος κινείται όμως με πολύ πιο ελαφρύ και ευέλικτο πάτημα από ότι θα περίμενε κανείς και με ένα τεράστιο φορτίο τεχνολογίας. Πιο πολύ από αυτό, απλώς δε γίνεται. Θα πρέπει να δούμε όμως και τι θα γίνει με τις τιμές της στην Ελλάδα. 

Hyundai
4green