Πολύ πιο αθλητική: η νέα Octavia θα έχει πιο δυναμικό στιλ από ότι σήμερα αλλά αυτό δεν πρόκειται να στοιχίσει σε χώρους. Μάλλον το αντίθετο θα γίνει…

Η σχεδίαση θα αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια: η νέα γενιά της Octavia θα κάνει το premium βήμα ειδικά στη σεντάν εκδοχή. Η Combi παραλλαγή φυσικά και θα είναι παρούσα ενώ δεν αποκλείεται να παρουσιαστεί και πρώτη.

Αποκλειστικό: Η νέα Skoda Octavia

23.349 Επισκέψεις στο άρθρο (21/10/2019)

Πιο όμορφη, πιο digital, πιο οικονομική: η επόμενη γενιά της Octavia ετοιμάζεται για πρεμιέρα μέσα στο 2019. Τι νέο μαθαίνουμε; Τι γίνεται με ντίζελ και ηλεκτροκίνηση;

Όλα τρέχουν πολύ γρήγορα στη Skoda αυτήν την περίοδο. Στη Γενεύη έκανε πρεμιέρα σε σχεδόν τελική μορφή το ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας που περιμένουμε το 2020, λίγο νωρίτερα είχαμε δει και εκ των έσω το νέο Kamiq ενώ περιμένουμε να μπει στην αγορά το νέο Scala καθώς και να παρουσιαστεί η ανανεωμένη Superb. Για να μείνει όμως αυτός ο ρυθμός, το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων πρέπει να καλλιεργηθεί κι άλλο, να διευρυνθεί και να… ηλεκτροδοτηθεί. 

Ντιζάιν: ηγετικός ρόλος στη Skoda  
Πολλά τα λανσαρίσματα που περιμένουμε λοιπόν από πλευράς Skoda για το αμέσως επόμενο διάστημα, ωστόσο τα big news για το 2019 είναι η αλλαγή φρουράς στο πιο σημαντικό μοντέλο της γκάμας, το δημοφιλέστερο: την Octavia.

H σχεδίαση θα πάρει μια πιο επιθετική κατεύθυνση αυτήν τη φορά, όπως ισχύει εξάλλου για όλη τη γκάμα της Skoda, με βάση τα πρωτότυπα των τελευταίων ετών. Και αξίζει να σημειώσουμε ότι, κατά τα φαινόμενα, η Skoda μοιάζει άτυπα να έχει πάρει ρόλο αρχηγού ανάμεσα στις φίρμες του ομίλου VW σε ό,τι αφορά τη σχεδιαστική πρωτοπορία. Βασικό στοιχείο στο νέο μοντέλο θα είναι η πλήρης διαγραφή των τεσσάρων φωτιστικών σωμάτων στο εμπρός μέρος και η επιστροφή στο μονοκόμματο στιλ. Από το σχεδιαστικό τμήμα έχουν θεωρηθεί υπερβολικά πομπώδη για μοντέλο μαζικής παραγωγής. Ο χαρακτήρας εδώ θα είναι πιο πολυτελής και πιο premium, ειδικά στις εκδόσεις με τα full LED φώτα που θα είναι διαθέσιμα ως έξτρα. Ένα πιο «στρωτό» σπορ στιλ, με πιο τονισμένες γραμμές, βαθιά σμιλεμένο εμπρός προφυλακτήρα, αυξημένο πλάτος και λίγο χαμηλότερη οροφή θα αλλάζουν ριζικά την εικόνα της Octavia. Η στροφή αυτή θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να μπορεί το κλασσικό οικογενειακό μοντέλο να διατηρήσει την καλή του πορεία κόντρα στις επιθέσεις που δέχεται από τα SUV, τόσο εκτός όσο και εντός εταιρείας. 

Octavia για πάντα: ξανά άφθονοι χώροι 
Αυτό που δεν πρόκειται να αλλάξει είναι ο οικογενειακός χαρακτήρας του μοντέλου, τόσο με την παρουσία της μεγάλης πέμπτης πόρτας όσο και με τις γενναιόδωρες διαστάσεις του εξωτερικά.  Από πλευράς μεγέθους δε θα αλλάξουν πολλά, με το μήκος να μένει στην ευρύτερη περιοχή των 4,7 μέτρων και το πλάτος αντίστοιχα λίγο πάνω από τα 1,8 μέτρα. Η Skoda όμως δε θα στηρίξει την ευρυχωρία μόνο πάνω στην «άπλα» του αμαξώματος. Όλα τα εξαρτήματα εσωτερικά θα επανασχεδιαστούν, το σχήμα τους θα βελτιστοποιηθεί και έτσι θα αυξηθούν τα περιθώρια αντισταθμίζοντας, αν όχι ξεπερνώντας κιόλας, τις μικρές συμβάσεις που θα μπορούσε να επιφέρει ο πιο σπορ και δυναμικός εξωτερικός σχεδιασμός. Και για να μιλήσουμε με αριθμούς: τα πορτ-μπαγκάζ θα διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα κάτι που σημαίνει 590 λίτρα για την απλή εκδοχή ενώ η Combi θα πάρει και 10 λίτρα μπόνους ανεβαίνοντας πλέον στα 620. 

Τεχνικά: Βενζίνη, υβριδική αλλά «ναι» και στο ντίζελ 
Από πλευράς κινητήρων οι επιλογές θα είναι γνώριμες από τη σημερινή γκάμα και θα ξεκινούν από τα 1.000 κ.εκ. και τους τρεις κυλίνδρους με την ισχύ να βρίσκεται στα σημερινά επίπεδα περίπου (110 ίπποι). Ο 1.500άρης κινητήρας βενζίνης με 130 και 150 ίππους αλλά και δίλιτρα σύνολα που θα ξεπερνούν τους 200 ίππους είναι φυσικά μέσα στο πρόγραμμα. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι και η Skoda φαίνεται ότι θα συνεχίσει να παρέχει κινητήρες ντίζελ, αν και είναι άγνωστος ο κυβισμός με τον οποίο θα εκπροσωπείται. Το πιθανότερο είναι, με βάση τα σημερινά δεδομένα, ότι θα πρόκειται για δίλιτρους κινητήρες. Στη Γερμανία μάλιστα αναφέρουν, ότι θα συνεχίσει και η πετρελαιοκίνητη RS έκδοση με αρκετά πάνω από 200 ίππους. Σε ό,τι αφορά τώρα την «ηλεκτροδότηση» της γκάμας του οικογενειακού μοντέλου των Τσέχων φαίνεται ότι δε θα προχωρήσει. Κι αυτό διότι, όπως και οι άλλες εταιρείες του ομίλου, έτσι και η Skoda, θα έχουν μετά το 2020 ξεχωριστή γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων. Η βάση εδώ θα είναι η πλατφόρμα MEB, η οποία όχι απλώς είναι ήδη έτοιμη αλλά από φέτος κιόλας θα δούμε τα πρώτα μοντέλα που θα χτιστούν πάνω της.

Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει την Octavia να διατίθεται ως plug-in υβριδική, με κινητήρα βενζίνης, δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ και φόρτιση από πρίζα. Η ισχύς θα είναι ανάμεσα σε 200 και 210 ίππους, ενώ η μπαταρία θα αρκεί για τα κλασσικά, περίπου 50 χλμ., της κάθε ημέρας ή και λίγο περισσότερο.

Η παρουσίαση θα γίνει σε δύο φάσεις, στα μέσα του 2019 και προς τα τέλη της χρονιάς, διότι η Skoda θα μας δείξει πρώτα τη στέισον έκδοση και μετά την κλασσική σεντάν. Σε κάθε περίπτωση οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν αρχές του 2020.

Hyundai
NISSAN