Εξαιρετικά χαρακτηριστικά κίνησης παρουσίασε το ανανεωμένο Superb κατά την παρουσίαση στην Αυστρία. Ποιοτικό, άνετο πάτημα χωρίς να παραμελεί την οδική συμπεριφορά, εντός και εκτός ασφάλτου.

Με αυξημένη αυτοπεποίθηση: ακριβώς όπως και στο Scala, έτσι και στo Superb, το όνομα της εταιρείας παίρνει πλέον κεντρική θέση στην πέμπτη πόρτα και «διώχνει» το στρογγυλό σήμα. Εκατέρωθεν: όμορφα LED φώτα.

Aναπόσπαστο μέλος της γκάμας η στέισον βάγκον έκδοση. Παρά το απότομο κόψιμο της οροφή, το πορτ-μπαγκάζ είναι τεράστιο εσωτερικά (660 λίτρα).

Η κάθε εξοπλιστική γραμμή επηρεάζει αρκετά το εξωτερικό στιλ του Superb. Η λεπτομέρεια του εμπρός φαναριού προέρχεται από την έκδοση Laurin & Klement.

Η προστατευτική ποδιά πίσω, που βλέπετε στις οθόνες σας, συνοδεύει την έκδοση Scout.

Οδηγούμε τη νέα Skoda Superb

43.768 Επισκέψεις στο άρθρο (5/7/2019)

Πόσο premium μπορεί να είναι μία Skoda; Τέσσερα χρόνια μετά το λανσάρισμά της, η τρίτη γενιά του Skoda Superb υποβλήθηκε σε ένα λίφτινγκ. Και παίρνει πραγματικά πλέον μια κατεύθυνση προς τα premium μοντέλα.


Αλήθεια, πόσο premium μπορεί να είναι μια Skoda; Ή για να το θέσουμε αλλιώς: ποιο μοντέλο της Skoda είναι το πιο premium; Οι απαντήσεις δίνονται από την ανανεωμένη γενιά του μοντέλου, αλλά πριν φτάσουμε εκεί, ας ρίξουμε μια ματιά στις πωλήσεις της Audi οι οποίες δεν είναι και στο πιο λαμπρό σημείο τους αυτήν την περίοδο. Το σημαντικότερο μοντέλο τους, δέχτηκε μια πολύ μεγάλη επένδυση στο πλαίσιο ενός λίφτινγκ. Σχεδόν όλα τα τμήματα του αμαξώματος, εξαιρώντας την οροφή, είναι καινούρια. Κι όμως το αποτέλεσμα είναι μάλλον αμφισβητούμενο, καθώς το αυτοκίνητο δε δείχνει τόσο φρέσκο εξωτερικά. 

Η ομόσταυλη Skoda από την πλευρά της έχει προβλήματα τα οποία θα τα ζήλευε η Audi. Για παράδειγμα οι χρόνοι παράδοσης. Το εργοστάσιο της εταιρείας, στο Κβασίνι, εκεί όπου φτιάχνεται το Superb, έχει φτάσει στο όριο της παραγωγικής δυνατότητάς του. Πέρυσι κύλησαν 300.000 αυτοκίνητα από εκεί. Αλλά πώς μπορεί αυτό να σχετίζεται με το λίφτινγκ της μεγάλης λιμουζίνας; 

Κι όμως μπορεί. Διότι όλη αυτή η επιτυχία δείχνει ότι η συνταγή που πρέπει να ακολουθηθεί είναι: «ομάδα που κερδίζει, δεν αλλάζει». Απόλυτα φυσιολογικά λοιπόν, με μερικές μόνο απαλές επεμβάσεις, το αυτοκίνητο είναι και πάλι σε φόρμα για τα επόμενα χρόνια. Και είναι σαφές ότι υπάρχει μπόλικη αυτοπεποίθηση. Τα νέα φώτα το δείχνουν αυτό όπως και η κλασσική αλλαγή πλέον –από τo Scala και μετά- με την αφαίρεση του στρογγυλού σήματος από το πίσω μέρος και την τοποθέτηση του ονόματος της φίρμας. Ολογράφως. 

Και μέσα όμως έχει γίνει ένα γερό ραφινάρισμα. Ψηφιακά όργανα εμπρός από τον οδηγό, μια οθόνη στο κέντρο σε διάφορα μεγέθη αλλά και, ακόμα, προσεγμένα υλικά, ενθέσεις carbon σε κάποια σημεία αλλά και Premium επιλογές, όπως η επένδυση δέρματος μέχρι και στο εσωτερικό των θυρών. Αλήθεια, εδώ φαίνεται ότι το μαρκάρισμα προς την Audi είναι αρκετά στενό και δεν υπάρχουν πια οι αποστάσεις σεβασμού και οι «καλοί τρόποι» που κρατούνταν ίσως μέχρι πρότινος. 

Ούτε λόγος να γίνεται φυσικά για την ανάρτηση και τη νευρικότηταπου μπορεί να υπήρχε σε μοντέλα προηγούμενων εποχών. Το ανανεωμένο Superb απορροφά με πραγματική άνεση τις ανωμαλίες του δρόμου και μοιάζει να σιδερώνει σχεδόν τις ανομοιομορφίες που συναντά. Και μάλιστα ισχύει και το εξής: ό,τι δεν μπορεί να κοντρολάρει στο 100% η ανάρτηση, το αναλαμβάνουν τα μεγάλα και άνετα καθίσματα. 

Εντυπωσιακό είναι όμως και πόσο καλό είναι αυτό το μεγάλο αυτοκίνητο στις στροφές. Ουδέτερο και χωρίς μεγάλες κλίσεις, έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μπόλικη ταχύτητα μέσα στη στροφή, ενώ, ακόμα και σε σφικτά κομμάτια αρνείται να καταφύγει στην υπερβολική υποστροφή. Στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε εμείς είναι ελάχιστα και τα θέματα γύρω από την πρόσφυση με δεδομένο ότι ήταν τετρακίνητο. Κι ας βάζει δύσκολα στους τροχούς η παροχή έως και 400 Nm ροπής ήδη από τις 1.900 σ.α.λ.. 

Κι έτσι οι επιδόσεις έρχονται σε μια αρμονική αντιστοιχία με την δυναμική εξωτερική εμφάνιση. Το κλασικό σπριντ 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 8,1 δλ. ενώ η τελική ξεπερνά τα 220 χλμ./ώρα. Το αξιόλογο είναι ότι, όλα τα παραπάνω εκτελούνται με μια μέση κατανάλωση την οποία σε καθημερινή χρήση χρειάζεται προσπάθεια για να την κάνεις να ξεπεράσει την εργοστασιακή τιμή των 6,6 λτ./100 χλμ.. Σε μια εποχή λοιπόν, κατά την οποία το ντίζελ δέχεται πολλές επιιθέσεις, η ανανεωμένη Superb είναι ένας πολύ καλός μάρτυρας υπεράσπισης. 

Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του ανανεωμένου Skoda είναι μάλλον γνωστά. Στο πίσω κάθισμα μπορεί άνετα να βολευτεί ένας δίμετρος επιβάτης, ακόμα κι αν στο εμπρός κάθισμα έχει πάρει θέση κάποιος ισοΰψής του. Το δε πορτ-μπαγκάζ, έχει ωφέλιμο όγκο σχεδόν δύο κυβικών μέτρων – ένα πραγματικό θαύμα από αυτήν την άποψη. 

Για το αν θα ολοκληρωθεί το θαύμα, θα πρέπει να περιμένουμε ένα διάστημα για να δούμε πώς θα διαμορφωθούν οι τιμές στην Ελληνική αγορά. Το πότε ακριβώς θα γίνει το λανσάρισμα στη χώρα μας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό, αλλά οπωσδήποτε μέσα στους επόμενους μήνες.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
vw