" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/11/2005

Saab: Ενεργά προσκέφαλα

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/11/2005
Όλη η γκάμα των Saab 9-3 και Saab 9-5 έχει πλέον επιτύχει την ανώτατη βαθμολογία για την προστασία κατά του τραυματισμού του αυχένα στις τελευταίες δοκιμές πρόσκρουσης που διεξήγαγε το Ερευνητικό Κέντρο Ασφαλειών Thatcham στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Τα ενεργά προσκέφαλα Saab (SAHR) ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της μάρκας.
Οι δοκιμές Thatcham κατατάσσουν την επίδοση των μπροστινών καθισμάτων του αυτοκινήτου και των ενεργών προσκεφάλων στην προστασία από τραυματισμό του αυχένα σε κλίμακα που διαβαθμίζεται ως εξής: «Φτωχή», «Οριακή», «Αποδεκτή» και «Καλή». Το Saab 9-3 Convertible, το Saab 9-3 Sport Hatch και τα μοντέλα 9-5 κατέκτησαν τώρα την ανώτατη διαβάθμιση «Καλή», ως επιστέγασμα του ίδιου επιτεύγματος πέρυσι από το Saab 9-3 Sport Sedan στον πρώτο γύρο των δοκιμών.
Πρώτα διενεργείται μια στατική αξιολόγηση του σχεδιασμού του καθίσματος, όπου η θέση του ενεργού προσκεφάλου σε σχέση με το κεφάλι του επιβάτη μετράται σε ένα ανδρείκελο που αναπαριστά ένα μεσαίου μεγέθους αρσενικό άτομο. Στη συνέχεια διενεργείται μια δυναμική δοκιμή με το καθήμενο ανδρείκελο να είναι τοποθετημένο πάνω σε ένα μικρό έλκηθρο, το οποίο επιταχύνει σε 16 χλμ την ώρα σε 0,1 δευτερόλεπτα, για να αναπαραστήσει την επίδραση μιας τυπικά χαμηλής ταχύτητας οπίσθιας πρόσκρουσης.
Τα ενεργά προσκέφαλα (SAHR) έχουν αναπτυχθεί προκειμένου να μειωθεί η σχετική κίνηση μεταξύ του κεφαλιού και της κάτω πλάτης σε περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης. Ο περιοριστής δύναμης τοποθετείται στο πάνω μέρος ενός πλαισίου , μέσα στην πλάτη του καθίσματος, το οποίο είναι σχεδιασμένο να στρέφεται στο μεσαίο τμήμα του. Στην περίπτωση οπίσθιας πρόσκρουσης το κάτω μέρος της πλάτης του επιβάτη έρχεται σε επαφή με το κάτω κομμάτι της πλάτης του καθίσματος. Τα ενεργά προσκέφαλα έρχονται να βοηθήσουν κινούμενα πάνω και εμπρός χάρη σε μια μηχανική σύνδεση στο πλαίσιο που πιέζει το άνω μίσο του καθίσματος, πιάνοντας το κεφάλι του επιβάτη και βοηθώντας έτσι να μειωθεί το μέγεθος της βίαιης κίνησης που προκαλεί η πρόσκρουση.
Μετά την ενεργοποίηση τους, τα ενεργά προσκέφαλα επιστρέφουν στην παθητική τους θέση, έτοιμα για μια εκ νέου ενεργοποίηση.
«Παρόλο που οι οπίσθιες συγκρούσεις σπάνια απειλούν τη ζωή των επιβαινόντων, είναι ένας συνήθης τύπος ατυχημάτων που μπορεί να προκαλέσει μακροχρόνιο τραυματισμό και ταλαιπωρία» λέει ο Per Lenhoff, επικεφαλής των δοκιμών ασφαλείας της Saab Automobile. « Tα αποτελέσματα Thatcham συμφωνούν με τη δική μας έρευνα και τα ευρήματα παρόμοιων οργανισμών σε άλλες χώρες, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Γερμανία. Όλα αυτά επιβεβαιώνουν την αξία της πρωτοποριακής εργασίας για την ανάπτυξη των ενεργών προσκεφάλων.»


περισσότερα »

SAAB - Τελευταία νέα

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ - Τελευταία νέα

Οι πιο μυστηριώδεις ...Κήποι της Ελλάδας

Κατασκοπεία: Νέα BMW Σειρά 4

Tα 10 πιο γρήγορα αυτοκίνητα του κόσμου

Νέα Octavia: Πως θα παραμείνει mainstream;

Η κίνηση στους δρόμους

VW Golf GTI: Οι καλύτερες γενιές του! (+vids)

Video: Mercedes-AMG GLE 63

Αντικλεπτικά που αξίζει να αγοράσεις

Diesel ή βενζίνη;

Τέλος στα γυρισμένα χιλιόμετρα & στις αδικίες

Suzuki: Υβριδικό για οικονομία, πιο εύκολα από ποτέ!

Μειωμένες τιμές για το Mitsubishi Eclipse Cross

Πρώτη δοκιμή: Νέο Peugeot 208

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

SUZUKI: Υβριδικό για οικονομία, πιο εύκολα από ποτέ!

PEUGEOT: Προσφορές Black Friday μέχρι 30 Νοεμβρίου

FORDAdvertisement: Ford Kuga, από 21.375€, επιτόκιο 1% και 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση.

CITROEN: Όλα σε τιμές Black Friday

HONDA: Μπες πίσω από το τιμόνι όλων των μοντέλων!

SUZUKI: Δωρεάν χειμερινός έλεγχος

Δες: Τα ελαστικά της Γιουβέντους !

περισσότερα »