Η κορυφαία Cayenne Turbo αποδίδει 500 ίππους με κατανάλωση στα 11,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Η κορυφαία Cayenne Turbo αποδίδει 500 ίππους με κατανάλωση στα 11,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα

Οδηγούμε τη νέα Porsche Cayenne

(11/5/2010)

Η 2η γενιά της Porsche Cayenne είναι πλέον γεγονός. Η νέα Cayenne, για πρώτη φορά και υβριδική, έρχεται με τα καλύτερα διαπιστευτήρια ώστε να συνεχίσει την κορυφαία της πορεία. Σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας από την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου στη Χαλκιδική!

Θεωρήθηκε από πολλούς το μεγαλύτερο ρίσκο που θα έπαιρνε η γερμανική φίρμα το 2002, όμως αποδείχθηκε το πιο πετυχημένο μοντέλο της, και τώρα πλέον έχουμε τη δεύτερη γενιά του. Η Cayenne απέδειξε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο πως όταν η Porsche θέλει, κανείς δεν μπορεί να την σταματήσει, και μάλιστα ανεξαρτήτως εδάφους! Η νέα γενιά του μοντέλου κρατά τα κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά καθώς και το δυναμικό χαρακτήρα της πρώτης, ενώ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού αποτελεί την πρώτη υβριδική Porsche.

Η έκδοση Turbo που οδηγήσαμε, δεν είναι τόσο σκληρή όσο περιμέναμε, όμως τα περιθώρια πρόσφυσης και τα φρένα είναι κορυφαία

Η έκδοση Turbo που οδηγήσαμε, δεν είναι τόσο σκληρή όσο περιμέναμε, όμως τα περιθώρια πρόσφυσης και τα φρένα είναι κορυφαία

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Η πιο οικολογική έκδοση της λοιπόν δεν είναι άλλη από τη Hybrid με τη μέση κατανάλωση να φτάνει τα μόλις 8,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, και τους ρύπους CO2 να περιορίζονται στα μόλις 193 γρ./χιλιόμετρο. Την ίδια στιγμή όλες οι εκδόσεις χαρακτηρίζονται από την τεχνολογία Porsche Intelligent Performance σύμφωνα με την οποία η κατανάλωση έχει μειωθεί έως και 23% ανάλογα με την έκδοση. Αυτή περιλαμβάνει συστήματα όπως το κιβώτιο Tiptronic S με 8 σχέσεις, το σύστημα start/stop, καθώς και η ελαφριά κατασκευή που έχει οδηγήσει στη μείωση βάρους μέχρι και 180 κιλών ανάλογα πάντα με την έκδοση. H εμφάνιση της δείχνει λιγότερο επιβλητική σε σχέση με το παρελθόν, παρά τις μεγαλύτερες διαστάσεις. Αυτές όμως συμβάλλουν στους καλύτερους εσωτερικούς χώρους, με το μεταξόνιο να έχει αυξηθεί κατά 40 χιλ., το συνολικό μήκος κατά 48 χιλ., και την πρακτικότητα να είναι αυξημένη αφού το νέο μοντέλο διαθέτει πίσω κάθισμα που σύρεται κατά 160 χιλιοστά. Στην καμπίνα των επιβατών η ποιότητα και η προσοχή στη λεπτομέρεια είναι σαφώς ανώτερες, ενώ συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό θυμίζοντας έντονα αυτό της Panamera. Τέλος, η εργονομία είναι καλή, όμως θέλει συνήθεια λόγω του πλήθους των διακοπτών.

Οδική συμπεριφορά
Στον τομέα αυτό τουλάχιστον σχετικά με την έκδοση Turbo που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, η νέα Cayenne δείχνει λιγότερο σκληρή και απόλυτη απ’ ότι θα περίμενε κανείς, χωρίς φυσικά να έχει χάσει τη σπορτίφ ψυχολογία της. Γεγονός που βολεύει ιδιαίτερα στο χώμα, όπου εντυπωσιάζει η καλή ποιότητα κύλισης. Στην άσφαλτο ανάλογα με τις ρυθμίσεις στην ανάρτηση το μοντέλο μπορεί να γέρνει ελάχιστα, για όχημα της κατηγορίας, κάτι που εκτός από υψηλά περιθώρια πρόσφυσης προσφέρει και την απαραίτητη εμπιστοσύνη στον οδηγό. Πάντως το τιμόνι έχει γίνει λιγότερο κοφτερο και πιο ελαφρύ από το παρελθόν, τα φρένα όμως παραμένουν κορυφαία. Σε κάθε περίπτωση η μεγαλόσωμη Porche παίζει καλά τον ρόλο της. Καλύτερα από κάθε SUV αυτού του μεγέθους και της κλάσης καθώς καταφέρνει να κρύψει τόσο τον όγκο όσο και το βάρος της.H θέση οδήγησης είναι πολύ καλή όπως τυπικά αρμόζει σε μια Porsche, όμως δεν πρέπει να παραλείψουμε και το μοναδικό ίσως μειονέκτημα που δεν είναι άλλο από την περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω.

Εκδόσεις
Πιο αναλυτικά στον τομέα των εκδόσεων, η βασική Cayenne αποδίδει 300 ίππους από τον V6 κινητήρα των 3,6 λίτρων, ενώ η κατανάλωση είναι τα 9,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα (μειωμένη κατά 20% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο). Η έκδοση Diesel αποδίδει 240 ίππους και 550 Nm ροπής επίσης από V6 κινητήρα, ενώ εδώ η κατανάλωση είναι της τάξης των 7,4 λίτρων/100 χιλιόμετρα (επίσης κατά 20% μειωμένη σε σχέση με τα 9,3 λίτρα της προηγούμενης Diesel έκδοσης). Η έκδοση Cayenne S αποδίδει 400 ίππους από V8 κινητήρα 4,8 λίτρων, και η κατανάλωση είναι τα μόλις 10,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα (μείωση της τάξης του 23%). Τέλος, η ταχύτερη Turbo που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε, αποδίδει 500 ίππους από τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 4,8 λίτρων, με την κατανάλωση εδώ να είναι τα 11,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα (μείωση επίσης κατά 23%). Αναμφίβολα όμως το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η υβριδική έκδοση με τους συνολικά 380 ίππους (333 ο βενζινοκινητήρας και 47 ίππους ο ηλεκτροκινητήρας), και τη ροπή των 580 Nm από τις μόλις 1.000 σ.α.λ.! Το μοντέλο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια έως την ταχύτητα των 60 χ.α.ω., ενώ ο βενζινοκινητήρας μπορεί να μείνει ανενεργός ακόμη και όταν το όχημα κινείται έως τα 156 χ.α.ω. ανάλογα με τις συνθήκες και τις ανάγκες. Οι πωλήσεις της νέας Cayenne στην Ευρώπη έχουν ήδη ξεκινήσει.
Hyundai
NISSAN