Μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, η νέα Skoda Octavia αποτελεί την πιο φρέσκια οικογενειακή επιλογή της μεσαίας κατηγορίας.
20 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, η νέα Skoda Octavia αποτελεί την πιο φρέσκια οικογενειακή επιλογή της μεσαίας κατηγορίας.

2 οικογενειακά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας

16.760 Επισκέψεις στο άρθρο (26/9/2013)

H νέα Skoda Octavia ανέβηκε κατά ένα επίπεδο για να αντιμετωπίσει τις παραδοσιακές αξίες του Toyota Avensis, ώστε να... κονταροχτυπηθούν για τον τίτλο του «πάτερ φαμίλια».

Μεγαλύτερη από κάθε άλλη φορά, η νέα Skoda Octavia αποτελεί την πιο φρέσκια οικογενειακή επιλογή της μεσαίας κατηγορίας. Ακριβώς απέναντι θα βρει το Τoyota Avensis, το οποίο μετά το φρεσκάρισμα που δέχθηκε έχει αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον ως επιλογή στη μεσαία κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση τα δύο άκρως οικογενειακά κλασικά σεντάν μοντέλα στοχεύουν στο ίδιο κοινό και έτσι η κόντρα μεταξύ τους αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Πιο αιχμηρό σε σχεδίαση το Avensis
Το ανανεωμένο Avensis έχει μήκος 4,710 μ. και έχει σχεδιαστική ταυτότητα, που το κάνει να ξεχωρίζει. Εμπρός διακρίνονται τα νέα φώτα, που είναι κομψά με τα LED ημέρας να τους χαρίζουν ένα διακριτικό «φρύδι». 
Η νέα μάσκα και ο προφυλακτήρας είναι στο πνεύμα της φιλοσοφίας, που η Toyota ονομάζει «under priority». Δηλαδή έχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα που δίνει έμφαση στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Από το πλάι διακρίνονται οι πιο αεροδυναμικοί καθρέπτες, ενώ στο πίσω μέρος φρέσκια σχεδίαση έχουν τα φώτα και ο προφυλακτήρας. 
Πιο ήπιους σχεδιαστικούς τόνους ακολουθεί η νέα Octavia των 4,659 μ, που βασίζεται στο νέο πάτωμα του Golf, ή αλλιώς στην πλατφόρμα  MQB. Το μεσαίο μοντέλο της Skoda κερδίζει τις εντυπώσεις με το μεγάλο και επιβλητικό αμάξωμα, το οποίο δείχνει σεντάν, αλλά είναι πεντάπορτο. Ένα ακόμη  χαρακτηριστικό στοιχείο της Octavia είναι ο μικρός εμπρόσθιος πρόβολος που συνδυάζεται με έναν μακρύτερο τρίτο όγκο, χωρίς πάντως το αισθητικό αποτέλεσμα να δείχνει δυσανάλογο. Η έκδοση των 140 ίππων ξεχωρίζει από το κόκκινο i στο λογότυπο ΤSI στο πίσω μέρος.
Παθητική ασφάλεια: Αμφότερα με 5 αστέρια
Τόσο η νέα Octavia, όσο και το Avensis έχουν λάβει 5 αστέρια στις δοκιμασίες πρόσκρουσης του EuroNCAP. 
Πολύ καλά αποτελέσματα σημείωσαν στις επιμέρους δοκιμασίες με την Octavia να εμφανίζει ελαφρά καλύτερη βαθμολογία στην προστασία ενηλίκων και το Avensis στα στάνταρ επικουρικά συστήματα ασφάλειας.
Ντουέτο ευρυχωρίας
Τα δύο οχήματα της δοκιμής είναι ιδιαίτερα ευρύχωρα και η «μάχη» είναι αρκετά σκληρή. Η Octavia παρά το μικρότερο μήκος και μεταξόνιο έχει κάνει καλύτερη διαχείριση χώρων και έχει προβάδισμα στα γόνατα και τα κεφάλια. 
Επίσης, το εσωτερικό πλάτος της καμπίνας είναι μεγαλύτερο του Avensis με διαφορά σχεδόν 30 χλστ. εμπρός και πίσω. Το Avensis όμως σε γενικές γραμμές είναι άνετο και σίγουρα δικαιώνει τον τίτλο του οικογενειακού αυτοκινήτου. 
Επικράτηση της Octavia έχουμε και στο χώρο αποσκευών με όγκο στα 590 λτ. (με κιτ επισκευής, αλλιώς 568 λτ. με ρεζέρβα ανάγκης).), που κλέβει την παράσταση μιας και είναι κορυφαία τιμή για την κατηγορία.  Το μεγάλο ατού όμως είναι η πρακτική 5η πόρτα, που διευκολύνει τη φόρτωση.  Στα 509 λτ. είναι ο χώρος αποσκευών του Αvensis…
Κινητήρες-επιδόσεις: Το τούρμπο επικρατεί
Η Οctavia της δοκιμής διαθέτει 1,4 λτ. κινητήρα με 16 πλέον βαλβίδες, άμεσο ψεκασμό και τούρμπο, που αποδίδει 140 ίππους με 250 Nm ροπής στις 1.500 – 3.500 σ.α.λ. Το Avensis χρησιμοποιεί 16βάλβιδη τεχνολογία Valvematic (εκτός από το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής διαθέτει και σύστημα ελέγχου βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής) για να αποδώσει 132 ίππους με 160 Nm ροπής στις 4.400 σ.α.λ. Στην πράξη η Octavia επικρατεί με άνεση σε επιδόσεις και έχει σαφώς καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Έχει και χαμηλότερα επίπεδα θορύβου. Από την άλλη το Avensis διακρίνεται για την γραμμική του λειτουργία. Και τα δύο μοντέλα συνδυάζονται με κιβώτια 6 σχέσεων με θετικούς επιλογείς.
 
Πόσο καίνε στην πραγματικότητα;
Η θεωρητική μέση κατανάλωση της Octavia είναι 5,3 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 121 γρ./χλμ. Για το Avensis υπολογίστε 6,5 λτ./100 χλ,. και CO2 150 γρ./χλμ. Στην πράξη όμως η Octavia είναι πιο λαίμαργη με μέση κατανάλωση δοκιμής 8,6 λτ./100 χλμ. τη στιγμή που το Avensis ήταν κοντά στα 7,6 λτ./100 χλμ. Επίσης όσο αυξάνεται η ταχύτητα, τότε το τούρμπο έχει μεγαλύτερες απαιτήσεις
Εσωτερικό: Δίνουν έμφαση στην ποιότητα και την τεχνολογία
Ο θάλαμος επιβατών της Octavia δεν παρουσιάζει σχεδιαστικές εξάρσεις, διαθέτοντας ένα ιδιαίτερα ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και μια (έξτρα) ψηφιακή έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που περιλαμβάνει το χειρισμό για όλα τα Συστήματα πληροφόρησης, ψυχαγωγίας και πλοήγησης του αυτοκινήτου. 
Ποιοτικά, η Octavia προσφέρει αφρώδη υλικά στο ταμπλό και τις πόρτες με γερή συναρμογή, προσεγμένο φινίρισμα και απροβλημάτιστη εργονομία.
Το Avensis έχει αναβαθμίσει την αίσθηση ποιότητας που εισπράττεις στο εσωτερικό. 
Ξεχωρίζει το ενιαίο ταμπλό, που είναι φτιαγμένο από μαλακό πλαστικό με εξαιρετικό φινίρισμα, αλλά και η άψογη συναρμογή όλων των επιμέρους πλαστικών επιφανειών. 
Συνολικά, πρόκειται για ένα σκουρόχρωμο αλλά πολύ άνετο εσωτερικό, με προσεγμένη εργονομία και μεγάλη χρηστικότητα. Ένα  ενδιαφέρον στοιχείο εξοπλισμού είναι το σύστημα infotainment, Toyota Touch, που περιλαμβάνει μια μεγάλη οθόνη αφής και σύνδεση με όλες τις εξωτερικές πηγές ήχου και επικοινωνίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι, το σύστημα είναι εύχρηστο και λειτουργεί γρήγορα. 
Value For Money: Προσιτά και full εξοπλισμένα, 6ετής εγγύηση για το Avensis
Σε λογικές τιμές προσφέρονται τα δύο μοντέλα. Η μεν Skoda Octavia 1,4 TSI κοστίζει 16.690 ευρώ (με απόσυρση και προωθητική ενέργεια) στην έκδοση Active, ενώ η τιμή του Toyota Avensis 1,6 Valvematic ξεκινά από τα 17.098 ευρώ στην έκδοση Classic. Από την άλλη και τα δύο χαρακτηρίζονται από το πολύ καλό Value for Money πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Xαρακτηριστικά αναφέρεται το στάνταρ ESP, οι 7 αερόσακοι, το ηχοσύστημα, το A/C και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες. Μεγάλο ατού του Avensis είναι η 6ετής εγγύηση, που προσφέρεται από την αντιπροσωπεία. Η Οctavia έχει 2 χρόνια εγγύηση.
Στο δρόμο: Ανετο το Avensis, απόλυτα σταθερή η Octavia
H Skoda Octavia διακρίνεται για τη σταθερότητα που εμφανίζει ανεξαρτήτως του είδους της διαδρομής, το σίγουρό της πάτημα, την υψηλή ποιότητα κύλισης αλλά και την στιβαρή αίσθηση. Ακόμη και σε γρήγορους ρυθμούς σε μια «στριφτερή» διαδρομή, το μακρύ μεταξόνιο, το άμεσο ESP και το «σφιχτό», στήσιμο της ανάρτησης αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης και μειώνουν την υποστροφή χωρίς να την αφήνουν να εξελιχθεί ακόμη και σε καταστάσεις κοντά στο όριο. Ακόμη κι εκεί μάλιστα, ο έλεγχος γίνεται εύκολα μέσω του καλού ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, ενώ πολύτιμοι αρωγοί του οδηγού είναι και τα εμφατικά φρένα. O κινητήρας είναι ήσυχος και «γεμάτος» σε όλη την κλίμακα στροφών, στοιχείο που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την οδήγηση. Στο κομμάτι της άνεσης τέλος, η ανάρτηση συνολικά διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του εδάφους και μόνο κατά το πέρασμα από εγκάρσια «εμπόδια» θα γίνει αισθητή στο εσωτερικό. Στα hi-lights φυσικά ανήκει και το (έξτρα) Σύστημα ρύθμισης βασικών λειτουργιών (τιμόνι, απόκριση κινητήρα) ανάλογα με τις ορέξεις του οδηγού.  Από την άλλη έχουμε το Toyota Avensis, το οποίο μετά τις αναβαθμίσεις στην ηχομόνωση και στη στιβαρότητα του πλαισίου, έχει θέσει σε νέες βάσεις το θέμα της άνεσης, που ήταν ανέκαθεν το δυνατό του σημείο. Το μεσαίο Toyota αποτελεί τον ιδανικό σύμμαχο για πολύωρα άνετα ταξίδια, ενώ, παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, αποδεικνύεται (αναλογικά) ευέλικτο και άνετο και μέσα στην πόλη. Το τιμόνι του έχει ρυθμιστεί εκ νέου για να προσφέρει αμεσότερη πληροφόρηση στον οδηγό, κάτι που το εισπράττεις, ενώ τα φρένα του έχουν μέτρια αίσθηση, αλλά καλή απόδοση. Από εκεί και πέρα, το Avensis ξεδιπλώνει έναν ώριμο χαρακτήρα, όποτε ο οδηγός θελήσει να κινηθεί σβέλτα. Οι κλίσεις στις στροφές είναι παρούσες, αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ το αυτοκίνητο στη γρήγορη οδήγηση αποδεικνύεται ασφαλές, αλλά όχι συμβατό με τις όποιες σπορ διαθέσεις του οδηγού.
Συμπέρασμα 
H νέα Skoda Octavia είναι ένα ολοκληρωμένο πακέτο, ειδικά με τον 1,4 TSI κινητήρα των 140 ίππων. Καλοφτιαγμένη, με πληθωρικές διαστάσεις και ανάλογη ευρυχωρία, πλήρη εξοπλισμό και μοντέρνα τεχνολογία, αξίζει την προσοχή των αγοραστών της κατηγορίας. 
Από την άλλη το Toyota Avensis αποτελεί μια πρόταση, που δίνει έμφαση σε παραδοσιακές αξίες της φίρμας, όπως η ποιότητα, η άνεση και η αξιοπιστία. Με 6 χρόνια εγγύηση και τη γνωστή υποστήριξη Toyota παραμένει μια ώριμη και ικανή πρόταση στα μεσαία μοντέλα.
Skoda Octavia 1,4 TSI
+ Ανεση-χώροι, οδική συμπεριφορά, κινητήρας-επιδόσεις, Value for money
- Θόρυβος από την ανάρτηση, κατανάλωση υπό πίεση, συγκρατημένη σχεδίαση
Toyota Avensis 1,6 Valvematic
+ Αξιοπιστία, ποιότητα, άνεση, ευελιξία, Value for money
- Επιδόσεις (ρεπρίζ), αισθητική εσωτερικού, τέλη κυκλοφορίας
200 διαθέσιμα στοιχεία για TOYOTA  AVENSIS(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
200 διαθέσιμα στοιχεία για SKODA  OCTAVIA(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

¶πλετοι οι χώροι επιβατών στην καμπίνα της Octavia.

¶πλετοι οι χώροι επιβατών στην καμπίνα της Octavia.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto