Παράλληλη πρώτη δοκιμή για τους «νεοσύλλεκτους» στην κατηγορία των Crossover, SEAT Arona και Kia Stonic.

Κάποιος κοίταγε το «γραπτό» του άλλου: και στα δύο οχήματα η βάση των πίσω παραθύρων ανηφορίζει γλυκά και δημιουργεί σχεδιαστικό σημείο επαφής ανάμεσα σε Stonic και Arona.

Δείχνει και είναι χαμηλότερο: το Stonic έχει πιο αθλητικό στιλ και δεν ακολουθεί τα γνωστά πρότυπα περί SUV αισθητικής.

Mε λογική Ateca: πιο καθαρό SUV στιλ για το SEAT και στην πίσω πλευρά του.

Απευθείας σύνδεση: η νέα μάσκα της Kia με την τεθλασμένη γραμμή αντανακλά και στο πάνω μέρος του παρμπρίζ σε μια ωραία λεπτομέρεια.

Απευθείας σύνδεση: η νέα μάσκα της Kia με την τεθλασμένη γραμμή αντανακλά και στο πάνω μέρος του παρμπρίζ σε μια ωραία λεπτομέρεια.

Μοναδικά τα φώτα του Arona: το μεγάλο τριγωνικό LED είναι φως ημέρας αλλά ταυτόχρονα γίνεται και φλας οπότε το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

Μοναδικά τα φώτα του Arona: το μεγάλο τριγωνικό LED είναι φως ημέρας αλλά ταυτόχρονα γίνεται και φλας οπότε το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

Μοναδικά τα φώτα του Arona: το μεγάλο τριγωνικό LED είναι φως ημέρας αλλά ταυτόχρονα γίνεται και φλας οπότε το θέαμα είναι εντυπωσιακό.

Απευθείας σύνδεση: η νέα μάσκα της Kia με την τεθλασμένη γραμμή αντανακλά και στο πάνω μέρος του παρμπρίζ σε μια ωραία λεπτομέρεια.

Πρώτη Δοκιμή: Kia Stonic Vs SEAT Arona

89.196 Επισκέψεις στο άρθρο (17/12/2017)

Δείτε τα 2 ολόφρεσκα μικρά SUV, που ήρθαν να ταράξουν τα νερά στις υπόλοιπες εταιρείες - ανταγωνιστές. Εσείς τι προτιμάτε, SEAT ή Kia;

Είναι τρελός ο ρυθμός με τον οποίο αναπτύσσεται η κλάση των μικρών SUV και Crossover κι αυτό φαίνεται πια κι από το ξέφρενο τέμπο με το οποίο γίνονται τα λανσαρίσματα και στην Ελλάδα. Σε μια κατά τα λοιπά φυσιολογική εβδομάδα λοιπόν, έχουμε δύο δοκιμές εντελώς νέων μοντέλων από αυτό το κομμάτι της αγοράς: τα crossover τα οποία πατούν πάνω σε δάπεδα της μικρής κατηγορίας και δίνουν προτάσεις ικανές να χτυπήσουν μέχρι και τα μικρομεσαία με το μοδάτο στιλ τους και τους χώρους που διαθέτουν. 

Νέοι, καλώς ήρθατε! 
Το ότι τα μικρά crossover έχουν χτυπήσει μια τεράστια φλέβα χρυσού (οι έρευνες δείχνουν ότι έως το 2020 θα είναι το μεγαλύτερο segment) δεν είναι ο μόνος λόγος που κάνει τις εταιρείες να απορρίπτουν ιδέες για οποιοδήποτε άλλο είδος αμαξώματος και ταυτόχρονα να εγκρίνουν με κλειστά μάτια την παραγωγή αυτού του είδους των νέων ημίψηλων μοντέλων. Οι άνθρωποι της ίδιας της Kia, μας έλεγαν ότι, το μεγάλο θέλγητρο για τους κατασκευαστές είναι ότι το κοινό αυτής της κλάσης δεν επηρεάζεται από την παράδοση της κάθε εταιρείας. Ο ανοικτόμυαλος πελάτης και ταυτόχρονα το χαμηλότερο επίπεδο πίστης προς κάποιο συγκεκριμένο σήμα δημιουργεί πολύ φιλόξενες συνθήκες για όλες τις φίρμες, ανεξάρτητα από το αν έχουν παράδοση στα SUV ή όχι. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι εντελώς νέα μοντέλα όπως το Kia Stonic και το SEAT Arona θα έχουν εύκολη διαβίωση. Το αντίθετο μάλιστα: οι μεγάλοι πληθυσμοί από τέτοια crossover δημιουργούν πολύ σκληρό ανταγωνισμό. 

Σχεδίαση: Βαρκελώνη εναντίον Φρανκφούρτης σημειώσατε «2»
Με δεδομένο ότι τα B-SUV είναι μια επιλογή με ελατήριο το συναίσθημα, η σχεδίαση αποκτά αυξημένη σημασία σε σχέση με τη συνηθισμένη. Αυτό το γνωρίζουν και οι δύο παίκτες της παράλληλης δοκιμής μας. Το Arona παίρνει το ύφος του νέου Ibiza και το προσαρμόζει στη SUV φόρμα που έχουμε ήδη γνωρίσει με το Ateca. To ότι το φορμάτ εδώ είναι πιο μικρό, ευνοεί τη δημιουργία μιας σπορτίφ αισθητικής με σχετικά σκληρές γραμμές στο εμπρός καπό, αιχμηρά φωτιστικά σώματα και περιορισμένη αλλά στοχευμένη χρήση καμπύλων. Το Stonic από την πλευρά του, σχεδιασμένο ανάμεσα σε Κορέα και Ευρώπη, με το στούντιο της Φρανκφούρτης όμως να έχει τον τελικό λόγο, ακολουθεί μια διαφορετική προσέγγιση. Παρόλο που τα δύο μοντέλα έχουν το ίδιο μήκος, η Kia κινήθηκε προς ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο και μία πιο χαμηλή οροφή. Το εμπρός καπό δείχνει πιο μακρύ ενώ και οι πίσω «ώμοι» είναι πιο τονισμένοι δίνοντας μια μυώδη εντύπωση. Βέβαια, το Stonic ίσως είναι αισθητικά πιο κοντά σε ένα κλασσικό μικρό χάτσμπακ ενώ το SEAT φέρνει πιο ξεκάθαρα στο προσκήνιο έναν SUV χαρακτήρα. Οι χρωματικές αντιθέσεις ανάμεσα σε οροφή και αμάξωμα είναι στο ρεπερτόριο και των δύο μοντέλων με τέσσερις επιλογές για το SEAT και πέντε για το Kia σε ό,τι αφορά το βάψιμο του ουρανού. 

Από πλευράς τιμών το Kia ξεκινά από 17.660 ευρώ για την πρώτη στη σειρά έκδοση ντίζελ (1,6 CRDi, 110 PS) με σχετικά καλό εξοπλισμό κι ένα πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων (αυτόματο φρένο, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης, αισθητήρα προσοχής οδηγού κλπ) το οποίο είναι έξτρα και κοστίζει 1.000 ευρώ. Η SEAΤ έχει ορίσει για το Arona τιμή 16.500 ευρώ στην έκδοση με τον πιο μεγάλο 1.000άρη TSI (115 PS), διότι υπάρχει και η έκδοση των 95 ίππων. Η έκδοση της δοκιμής στο πλούσιο επίπεδο Xcellence τιμάται 18.500 ευρώ. Ακόμα και στη βασική Style πάντως το επίπεδο είναι καλό με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, σύστημα Front Assist με αναγνώριση πεζών αλλά και στάνταρ την καλή οθόνη των 8 ιντσών. Η Xcellence έρχεται να δώσει πιο «γκουρμέ» γέυση με σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, αυτόματο κλιματισμό, cruise control κλπ..

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Toyota
test center