" />
  • Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  25/7/2006

Seat Leon, 307 ή Corolla 1.4;

Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/7/2006
Σε ένα έργο με αρκετούς θεατές, τα 1.400άρια μικρομεσαία της αγοράς υποδέχονται στους κόλπους τους το νέο Seat Leon. Με την έλευση του νέου ισπανικού μοντέλου, η «σύγκρουση» με τους ανταγωνιστές του είναι αναπόφευκτη. Πόσο όμως αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία;

Στο παιχνίδι του ανταγωνισμού, το Leon έχει να αντιμετωπίσει παραδοσιακούς παίκτες. Αρχικά, το Toyota Corolla 1,4 αποτελεί τον πιο δημοφιλή αντίπαλο, αφού τα τελευταία 3 χρόνια έχει καταφέρει να αναδειχθεί πρωταθλητής στις πωλήσεις της κατηγορίας του. Στη συνέχεια, το Peugeot 307 1,4 ξεχωρίζει για το προχωρημένο του design. Από πλευράς τιμής, με ή χωρίς έκπτωση, όλα τα παραπάνω αυτοκίνητα βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα, κοστίζοντας από 13.300 μέχρι και 14.500 ευρώ.

Seat Leon 1,4
Πολλές καμπύλες γραμμές, επιθετικό προφίλ, δυναμικό πίσω μέρος. Αυτά τα τρία χαρακτηριστικά ορίζουν το σχήμα του Seat Leon, τονίζοντας τη διαφορετικότητά του. Οι κρυμμένες πάντως πίσω χειρολαβές αποτελούν το… κερασάκι στην τούρτα της σχεδίασης.
(+) Σχεδίαση, Σπορτίφ οδική συμπεριφορά, Επιδόσεις, Φρένα
(-) Κατανάλωση, Σκληρά καθίσματα, Χώρος για κεφάλια πίσω επιβατών

Peugeot 307 1,4
Το Peugeot 307 δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία -ειδικά στο εμπρόσθιο τμήμα του- από το μεγαλύτερο 407, εκπέμποντας ένα διάχυτο δυναμισμό, όταν το κοιτάς από μπροστά. Πίσω, το σχετικά υπερυψωμένο αμάξωμα δίνει την αίσθηση ενός αυτοκινήτου ενός όγκου.
(+) Ποιότητα εσωτερικού, Αυξημένο εσωτερικό πλάτος, Άνεση ανάρτησης
(-) Σύστημα διεύθυνσης, Αίσθηση επιλογέα, Σχετικά αραιή κλιμάκωση κιβωτίου

Toyota Corolla 1,4
Γνωστό και δοκιμασμένο το σχήμα του αμαξώματος του Toyota Corolla, καταφέρνει να γίνεται άμεσα αποδεκτό, χωρίς να εντυπωσιάζει ή να προκαλεί. Τα νεύρα, οι καμπύλες γραμμές, τα φουσκώματα και οι παχιές κολώνες βρίσκονται όπως πρέπει και εκεί που πρέπει, χωρίς να ξενίζουν.
(+) Κινητήρας – Επιδόσεις, Αξιοπιστία, Χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών
(-) Χώρος αποσκευών, Αίσθηση συστήματος διεύθυνσης, Υψηλή τιμή κτήσεως












Κινητήρας Αρκετά ισχυρός εμφανίζεται ο κινητήρας του Toyota Corolla με 97 δυναμομετρημένους ίππους κάτω από το καπό του, ενώ το φράγμα των 90 ίππων περνά και το 307 με 93 ίππους. Στα κιβώτια, την πιο κοντή κλιμάκωση διαθέτει αυτό του Leon, με θετικό αντίκτυπο στις επιδόσεις και αρνητικό στην κατανάλωση του αυτοκινήτου.

Παθητική ασφάλεια Και τα τρία αυτοκίνητα (Leon, 307 και Corolla) του συγκριτικού τεστ διαθέτουν 4 αστέρια, ενώ έχουν βαθμολογηθεί με 32, 30 και 28 βαθμούς αντίστοιχα.

Εσωτερικό Σπορτίφ, αν και κάπως μουντό θεωρείται το εσωτερικό του Seat Leon, ενώ τα εσωτερικά των 307 και Corolla, είναι εξίσου ενδιαφέροντα, το καθένα όμως με διαφορετική αισθητική. Σε αντίθεση με τη σχεδίαση, από πλευράς ποιότητας, όλα τα αυτοκίνητα βρίσκονται περίπου στα ίδια, πολύ καλά επίπεδα. Αν θα θέλαμε να ξεχωρίζαμε κάποιο, αυτό θα ήταν το Peugeot 307, λόγω τόσο της ύπαρξης περισσοτέρων επιφανειών με μαλακά πλαστικά. Το Leon, από την πλευρά του, εκπέμπει μια στιβαρότητα (και εδώ συναντούμε μαλακά πλαστικά), ενώ το Toyota Corolla διαθέτει και αυτό ένα προσεγμένο και ποιοτικό εσωτερικό.

Άνεση Η γαλλική πρόταση του συγκριτικού μας ξεχωρίζει στον τομέα της άνεσης, λόγω της πιο μαλακής ρύθμισης της ανάρτησης. Αν θέλαμε να αναδείξουμε το νικητή, αυτός θα ήταν δίχως αμφιβολία το Peugeot 307, ενώ σε αρκετά καλά επίπεδα βρίσκεται και η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση της Corolla και του Leon, με το δεύτερο να διαθέτει πιο σκληρά καθίσματα.

Χώροι Το σχεδόν ενός όγκου σχήμα του αμαξώματος του Peugeot 307 ευνοεί το εσωτερικό ύψος, αλλά και το εσωτερικό πλάτος του αυτοκινήτου. Κατά συνέπεια, το γαλλικό μικρομεσαίο προσφέρει τον περισσότερο «αέρα» για τα κεφάλια των εμπρός και πίσω επιβατών, ενώ επιπλέον προσφέρει και τον περισσότερο χώρο για τους ώμους τους. Στο χώρο για τα γόνατα, τη σκυτάλη της πρωτιάς παίρνει το Toyota Corolla, ακολουθούμενο από το Leon.

Εξοπλισμός – τιμή Με τιμή κάτω από τα 14.000 ευρώ και ικανοποιητικό εξοπλισμό μπορεί να αποκτηθεί το Seat Leon 1,4 (13.900 ευρώ μετά την έκπτωση). αλλά και οι τιμές των βασικών εκδόσεων της Toyota Corolla με 14.450€ και του Peugeot 307 στα 14.140€ κυμαίνονται σε λογικά για την κατηγορία πλαίσια!

Στο δρόμο Ο σπορτίφ χαρακτήρας των μοντέλων της Seat εμφανίζεται ακόμα και στο μικρότερο Leon των 1,4 λίτρων, αφού το αυτοκίνητο καταφέρνει, πέρα από σταθερό και ουδέτερο, να δίνει το κάτι… παραπάνω στον οδηγό του. Ως αποτέλεσμα, το αυτοκίνητο διαχωρίζεται έναντι των υπολοίπων στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Αρκετά προβλέψιμη οδική συμπεριφορά παρουσιάζει και το 307, το οποίο πάντως αδικείται από τις κλίσεις του αμαξώματός του. Περισσότερη υποστροφή, τέλος, εμφανίζει κοντά στο όριο το Toyota Corolla, όντας πάντως σταθερό και ασφαλές στον ανοιχτό δρόμο.

Φρένα Το πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα από τα 100 χλμ./ώρα το προσφέρει το Leon 1,4, αφού χρειάζεται 39,5 μέτρα για να ακινητοποιηθεί, ενώ ακολουθούν τα γαλλικό 307 και το ιαπωνικό Corolla.

Θόρυβος Τον πιο ήσυχο συνολικά κινητήρα διαθέτει το Peugeot 307 1.4 με διαφορά μόλις 0,3 db από το δεύτερο Toyota Corolla 1.4 (μ.ο. έξι μετρήσεων). Τρίτο στη σύγκριση του θορύβου έρχεται το Seat Leon.

Επιδόσεις Tο Toyota Corolla 1.4, παρ’ ότι εμφανίζει την καλύτερη επίδοση στην επιτάχυνση από 0 έως 100 χλμ./ώρα, χάνει σημαντικό έδαφος στις ρεπρίζ. Συνολικά πολύ καλές επιδόσεις προσφέρουν οι έτεροι ανταγωνιστές Leon και 307.

Κατανάλωση Σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Seat Leon παρουσιάζει την υψηλότερη τιμή μέσης κατανάλωσης (7 λίτρα/100 χλμ.). Ακολουθεί το Toyota Corolla με μέση κατανάλωση τα 6,7 λίτρα/100 χλμ. και τρίτο έρχεται το Peugeot 307 με 6,5 λίτρα/100 χλμ.
ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ AUTOTRITI.GR
ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Δεν ξέρουμε αν τελικά η νέα άφιξη (Seat Leon 1.4 5d) αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία, γεγονός είναι όμως, ότι εστιάζει περισσότερο στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Το νεοφερμένο Leon 1.4 (που σίγουρα αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση) αδικείται στη βαθμολογία, λόγω της υψηλής ονομαστικής του κατανάλωσης, χάνοντας πόντους και την ευκαιρία να περιληφθεί και αυτό στους νικητές με το Peugeot 307 να έχει τον πρώτο λόγο σε αυτήν τη σύγκριση, όντας στο σύνολο πιο ολοκληρωμένο.

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ AUTOTRITI.GR
ΚΑΙ ΚΑΝΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Εξοπλισμός - Τιμές Peugeot 307
1,4 5d
Seat Leon
1,4 5d
Toyota Corolla
1,4 5d
Αερόσακος οδηγού/συνοδηγού / / /
Πλευρικοί αερόσακοι
Αερόσακοι οροφής -
ABS
Antispin/ESP -/- -/- -/-
Υποβοηθούμενο τιμόνι
Ηλεκτρικά παράθυρα (Ε/Π) / / /
Κεντρικό κλείδωμα
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Air condition
Ηλεκτρονικός κλιματισμός - - -
Ηχοσύστημα
Ζάντες
Προβολείς ομίχλης
   
Tιμή (ευρώ) 14.440 13.900 14.450
Έκδοση XR Select Terra
** : Στάνταρτ, : Προαιρετικά, - : Δεν διατίθεται

Τεχνικά Χαρακτηριστικά - Επιδόσεις - Διαστάσεις Peugeot 307
1,4 5d
Seat Leon
1,4 5d
Toyota Corolla
1,4 5d
Κυβισμός (κ. εκ.) 1.360 1.390 1.398
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 93/5.230 85/5.000 97/6.010
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 136/3.250 130/3.800 129/4.490
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 12.6 12.9 11.7
60-100 χλμ/ώρα (δλ.) 12.6 12.2 13.8
80-120 χλμ/ώρα (δλ.) 20 21.6 21.9
Τελ. Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 172 172 185
Φρένα 100-0 χλμ./ώρα (μ.)
Mέση κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) 6.5 7 6.7
   
Διαστάσεις ΜxΠxY (χλστ.) 4.202x1.730x1.510 4.315x1.768x1.458 4.180x1.710x1.475
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.308 2.578 2.600
Βάρος (κιλά) 1.205 1.243 1.147
Χώρος αποσκευών (λίτρα VDA) 340 341 310



περισσότερα »

ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ - Τελευταία νέα